הפינוי אתמול בעמונה // צילום: הודיה סעדיה/TPS

פינוי עמונה: הערה פיקודית למזכיר הצבאי

הרמטכ"ל העיר לתא"ל אבי בלוט כי לא הביא את הנחיית ראש הממשלה לעכב את הפינוי לידיעת הגורמים המוסמכים בצה"ל בזמן אמת • "היה מצופה ממנו לנהוג באופן מקצועי יותר" • מדובר צה"ל נמסר כי תא"ל בלוט הכיר בטעותו וציין כי יפיק לקחים להמשך

הרמטכ"ל גדי איזנקוט החליט לרשום היום (שישי) הערה פיקודית למזכיר הצבאי של ראש הממשלה, תא"ל אבי בלוט בעקבות הפינוי שהתבצע אתמול במאחז אמונה.

הרמטכ"ל קיים היום בירור עם תא"ל בלוט על ההתנהלות שקדמה לפינוי שני המבנים היבילים שהוצבו באופן לא חוקי באזור. הרמטכ"ל הבהיר לתא"ל בלוט כי טעה בטיפולו באירוע והיה מצופה ממנו לנהוג באופן מקצועי יותר. לדברי הרמטכ"ל, תא"ל בלוט טעה בכך שלא הביא את הנחיית ראש הממשלה לעכב את הפינוי בזמן אמת לידיעת הגורמים המוסמכים בצה"ל. מדובר צה"ל נמסר כי תא"ל בלוט הכיר בטעותו וציין כי יפיק לקחים להמשך.

23 שוטרים ונער אחד נפצעו קל אתמול במהלך העימותים שפרצו במאחז עמונה בעת פינוי שני קרוואנים שהוצבו באמצע דצמבר. לדברי המשטרה, הכוחות שהגיעו לעמונה לפנות בוקר נתקלו בכ-300 מתפרעים שהבעירו צמיגים בכניסה למאחז, שפכו שמן על כבישי הגישה ויידו אבנים וסלעים לעבר הכוחות.

בלוט עמד בעבר לדין משמעתי בגין אובדן מסמכים צבאיים וננזף על ידי אלוף פיקוד מרכז נדב פדן. הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל שרון אפק, החליט להעמידו לדין משמעתי בלבד. החלטתו של תא"ל אפק התקבלה לאור ממצאי חקירת מצ"ח, לאחר שרכבו נפרץ בחודש יוני בשנה שעברה, ונגנב ממנו תיק ובו מסמכים.

מהחקירה עלה כי תא"ל בלוט לקח מהתיק בו היו המסמכים אקדח ומכשיר טלפון נייד מבצעי, אך לא היה מודע לכך שהותיר ברכב מסמכים מסווגים. מכיוון שבלוט לא השאיר את המסמכים ברכבו בצורה מכוונת, ולאור תוכנם של המסמכים שנגנבו, החליט הפצ"ר כי האירוע יטופל בהליך משמעתי בפני מפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן. 

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו