מנדלבליט לזילבר: "רואה את התבטאותך בחומרה"

היועץ המשפטי לממשלה פרסם מכתב נזיפה במשנה ליועמ"ש דינה זילבר על דבריה בוועדת הכנסת בשבוע שעבר, אך קבע כי תמשיך לייצגו בממשלה ובכנסת • שרת המשפטים איילת שקד: "לא אאפשר את הופעתה, בוועדות הכנסת במושב הקרוב"

צילום: אורן בן חקון // אביחי מנדלבליט ודינה זילבר

היומץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט סיים את הבירור שערך אודות התבטאויותיה של המשנה ליועמ"ש דינה זילבר בוועדת הכנסת בשבוע שעבר, ופרסם היום (חמישי) מכתב נזיפה בזילבר על אותן התבטאויות חריגות.

היועמ"ש פתח את מכתבו בפירוט הליך הבירור שנעשה מול זילבר וציין כי ההתבטאות שלה חמורה במיוחד לאור העובדה כי השניים שוחחו ארוכות לפני הופעתה בוועדה.

מנדלבליט כתב לזילבר במכתבו: "החלטתי להעיר לך בעקבות התבטאותך אותה אני רואה בחומרה, שכן זו חרגה, לעמדתי, באופן ממשי ממרחב ההתבטאות המקובל והראוי ליועץ משפטי בשירות הציבורי". 

"התבטאות מעין זו שנאמרה על ידך בסופו של יום לא עלתה כלל ולא נרמזה בשיח הארוך שנוהל בינינו, ואילו עלתה - לא היתה מאושרת על ידי", כתב מנדלבליט לזילבר.

"למותר לציין כי במסגרת תפקידך כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה תמשיכי לייצגני בכל מקום בו הדבר יידרש, לרבות בכנסת ובממשלה", כתב מנדלבליט לזילבר, אך עם זאת הבהיר לה כי "הגעתך לדיונים בכנסת או בממשלה תתואם עמי כמקובל, ולצד זאת בתקופה הקרובה עלייך לתאם עמי מראש את העמדות שבכוונתך להציג שם בשמי".

כמו כן, הבהיר היועמ"ש כי הוא מתנגד גם לדבריה של שרת המשפטים איילת שקד, שטענה כי לאור דבריה, זילבר אינה רשאית לייצג את הממשלה בכנסת.

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה למכתבו של היועמ"ש: "המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר פעלה בחוסר סמכות בהתבטאויותיה הפוליטיות שבוע שעבר בוועדת הכנסת. לפי חוק יסוד הכנסת, הסמכות על בחירת נציגי משרדי הממשלה בוועדות הכנסת נתונה לשר הממונה, ולו בלבד. 

לפיכך ונוכח הנזיפה של היועץ המשפטי לממשלה בעורכת הדין זילבר, לא אאפשר את הופעתה, בוועדות הכנסת במושב הקרוב. תפקיד פקידי ציבור הוא לבטא את מדיניות הדרג המדיני ולסייע למימושה כל עוד היא מתקיימת במסגרת החוק, ולא לשאת מניפסטים ולשמש כשחקן פוליטי".

הפורום המשפטי למען ישראל מוסר בתגובה להחלטת היועמ"ש בעניינה של זילבר: דינה זילבר עברה ביודעין על כללי התקשי"ר ובחרה להציג מניפסט פוליטי בוועדת הכנסת, אין זו הפעם הראשונה שזילבר נוהגת כך ואף התריעו לפניה על כך בעבר. פקידים אינם נבחרי ציבור אלא משרתי ציבור על פי המדיניות הנקבעת על ידי מי שהציבור בחר בו לשם כך. זו מהותה של מדינה דמוקרטית. אם פקיד לא יודע לעמוד בהוראות המחייבות אותו, השירות הציבורי אינו המקום המתאים לו.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר