מבט ראשון על ה-X3 החדש וישר עולה לראש תסריט דמיוני עם קורטוב של מציאות: חדר קטן, אי שם בבוואריה הירוקה, יושבים להם מעצבי ב.מ.וו על לוח השרטוטים של ה-X3 ומגרדים בראשם. "לא כדאי לעשות כאן שינויים מרחיקי לכת", הם אומרים לעצמם. ואפשר להבין אותם, ה-X3 הקודם היה מוצלח למדי ולא מקובל לשנות נוסחה מנצחת בתעשיית הרכב. על-כן אפשר לשער שהמילים שהנחו את אותם המעצבים הן ליטוש, שיוף ושיפור.
מה חדש?
ה-X3 החדש מתאמץ מאוד להידמות לאחיו הגדול ה-X5, ודי מצליח במשימה. הקווים יותר מעוגלים ויוצרים קווים זורמים לאורך המרכב, ובכלל, שפת העיצוב מאוד מוכרת משאר דגמי ה-X. ה-X3 גדול מקודמו כמעט בכל פרמטר: האורך גדל ב-6 ס"מ ל-471 ס"מ, הרוחב גדל ב-2 ס"מ ל-190 ס"מ ובסיס הגלגלים התארך ב-5 ס"מ ל-286 ס"מ. למרות הצמיחה האמורה, אין הדבר ניכר במראהו והוא נראה קומפקטי ובעל פרופורציות נכונות.
תא הנוסעים זכה לנגיעות קלות מאוד, וסביבת הנהג שומרת על מראה נקי, ומאוד מהוקצע, גם כאן אפשר למצוא את שפת העיצוב המוכרת של ב.מ.וו ובעיקר קונסולה מרכזית גדולה הפונה לנהג עם פתחי מיזוג גדולים, התחומים במסגרת כסופה.
במרכז הקונסולה ניצב מסך מולטימדיה צף בגודל 6.5 אינץ'. המסך קטן ומאוד פשוט. מעבר לזה זה מקום שמאוד נעים להיות בו עם איכות חומרים מצוינת, איכות הרכבה מעולה ותחושה ייחודית ויוקרתית. למרות כל אלו, הרגשנו שחסרים כאן קצת פינוקים וגאדג'טים, אולי אפשרות לבחירת גוון תאורה, אולי עיסוי במושבים, אולי מערכת מולטימדיה עם ניווט, בכל זאת מדובר ברכב שעולה 330,000 שקלים. מעבר לזה, תנוחת הנהיגה וכך גם שדה הראייה. ניתן לראות בבירור את קצוות מכסה המנוע, מסמנים את גבולות הגזרה של המרכב. ליושבים מאחור יש מרחב מחיה טוב מאוד, הן בסעיף הברכיים והן בסעיף הראש, המושב האחורי יכול להכיל 2 מבוגרים וילד. נפח תא המטען זהה לדור הקודם ועומד על 550 ליטרים.
איך התחושה?
הגירסה הנבחנת הגיעה עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1,995 סמ"ק המייצר 190 כ"ס ב-4,000 סל"ד, ומומנט של 40.8 קג"מ המושגים ב-2,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבה אוטומטית פלנטרית בעלת 8 הילוכים שמעבירה את הכוח אל ארבעת הגלגלים כמו בכל דגמי ה-X3 המשווקים בישראל. נתוני הביצועים טובים למדי כשה-X3 מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8.0 שניות בדרך מהירות מרבית של 213 קמ"ש.
התנעה ראשונה של ה-X3 וניכר שרעש מנוע הדיזל בהחלט נוכח בתא הנוסעים. צריך לציין כי המנוע רועש, אבל הוויברציות אינן עוברות למרכב. בנהיגה עירונית, ה-X3 זריז ומשתחל בקלות בין המכוניות, ההגה בדיוק בגודל, עובי ומשקל נכונים. הבלמים מצוינים וכוח הבלימה מאוד לינארי ומדויק. הבולמים מכוילים על הצד הנוקשה יותר, כך שבכבישים עירוניים משובשים, התוצאה קצת חסרת עידון.
כשיוצאים לכבישים הפתוחים, ה-X3 אוהב סל"ד גבוה, לחיצה הגונה על דוושת הגז ולאחר השהייה קלה, ה-X3 זז בהחלטיות לפנים. הביצועים בהחלט טובים – וכשמנצלים אותם, צריכת הדלק בהתאם. במהלך ימי המבחן רשם ב.מ.וו X3 צריכת דלק ממוצעת 11.3 ק"מ לליטר. אפשר לשער שבנהיגה נינוחה יותר נתון זה ישתפר משמעותית.
בכבישים מפותלים ה-X3 מרים את ראשו לגובה: היכולת הדינאמית, משהו שרכבי פנאי לא תמיד מצטיינים בו, פשוט משובחת ופשוט תענוג לנהוג ב-X3. כמובן שחוקי הפיזיקה תקפים גם כאן והמרכב המגודל גובה מחיר. אבל במקרה של ה-X3 זהו מחיר קטן למדי. הוא נהנה מהיגוי מצוין, מדויק עם משקל טוב, נוסך ביטחון בזכות הכיול של הבולמים, ומשלים את כל אלו עם התנהגות צפויה ורהוטה. עם האוכל בא התיאבון, והמנוע הזה מתגלה כקטן על שלדת ה-X3. בתנאי קיצוניים ייחלנו לעוד קצת כוח - חבל שהיבואן בארץ וויתר על גרסת הדיזל בנפח 3.0 ליטר.
שורה תחתונה
מחירו של ה-X3 מתחיל ב-330,000 שקלים, לא זול, אבל ה-X3 בהחלט מציג יכולת משובחת. עושה רושם שאיכות היא מילה נרדפת ל-X3 - איכות החומרים, איכות ההרכבה ואיכות הנהיגה – כל אלו מורגשים ומרשימים מאוד. מצד שני, הוא מרגיש בסיסי למדי בכל הקשור לאבזור, בייחוד זה הבטיחותי המתקדם. מהבחינה הזו הוא מציג חבילה בסיסית שאינה כוללת מערכות בטיחות אקטיביות, כאלו שאפשר למצוא במתחרים הישירים שלו ואפילו במכוניות זולות ממנו בהרבה.
נתונים: 1,996 סמ"ק, 190 כ"ס ב-4,000 סל"ד, 40.8 קג"מ ב-2,500 סל"ד, 1,825 ק"ג, 11.3 ק"מ/ל' (מבחן), מחיר: החל מ-330,000 שקלים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו