תוכן בשיתוף מסחרי
על פי תחזיותיה של חברת סיסקו, חברה אמריקאית שקיימת משנת 1984 ומתמחה בתחום טכנולוגיות מידע, עד 2019 יתפוס הוידיאו 80% מתעבורת התוכן. בסקר שנערך על ידי החברה נמצא כי 76.5% מבעלי העסקים שהשתמשו בוידיאו לצורך שיווק ראו שיפור בתוצאות הקמפיינים.
חברת וידיאו הד - אחת החברות הבולטות בתחום הוידיאו
חברת וידיאו הד היא אחת החברות הבולטות ביותר בישראל בתחום הפרסומות, סרטוני התדמית וסרטוני האנימציה. החברה הוקמה בשנת 2010 ע”י איתי אפרימי ורועי קטרי ומונה 4 במאים - תסריטאים,7 מפיקים, עורכי וידיאו ואפטריסטים. החברה הפיקה עד היום מעל 1000 סרטים והיתה מבין חלוצות הוידאו באינטרנט. מבין לקוחותיה הגדולים של החברה ניתן לציין את: משרד החוץ, התעשייה האווירית, בזק, אינטל, לפ”מ ועוד 100 לקוחות מעולמות שונים.

לדברי איתי אפרימי: “תחום הוידיאו לוהט ומתפתח בקצב מהיר מאוד. בכל חודש אנו מפיקים קרוב ל-40 סרטונים מושקעים, הלקוחות שלנו טוענים ששברנו את כמות הוידיואים באינטרנט. עבודותינו יכולות להיות פרסומות שמעבירות מסרים שיווקיים או סרטונים שמעבירים מידע מעניין לקהל הגולשים.
מגזרים שונים כמו מוסדות לימוד, ביניהם המכללה למנהל העבירו את הפעילות השיווקית שלהם לדיגיטל וכמעט שאינם מבצעים שיווק אופליין. בתקופה האחרונה נראה שגופים נוספים שבעבר לא פרסמו את עצמם באמצעות סרטונים כמו למשל בתי חולים החלו לספק מידע לקהל הרחב על ידי הפצת סרטונים. באמצעות הסרטונים הם מסבירים למשל על השלבים שעוברים מטופלים שנמצאים במיון, מספקים הנחיות לפני בדיקות שונות ומעבירים מידע על מחלות וסימפטומים. ניתן לראות כי עולם הרפואה משתמש גם בסרטוני אנימציה כדי להעביר תכנים שעוסקים בנושאים קשים, הדמויות המצוירות יוצרות ריחוק אך הזדהות והן מקלות על הצפייה במסרים שאינם פשוטים.”
לדברי רועי קטרי: “גם מוסדות המדינה - עיריות ורשויות שונות החלו לשווק את עצמן ולספק מידע לקהל באמצעות סרטונים. חלק מהסרטונים עוסקים למשל בתוכניות בנייה עתידיות וברישום ילדים לגנים. משרדי הממשלה כמו משרד החוץ גילו גם הם את כוחם של הסרטונים ונעזרים בהם במסגרת מערך ההסברה הישראלי, בכל חודש מפיץ משרד החוץ 5 סרטונים שרובם מועלים בעמוד הפייסבוק שלו. כמו כן, מועברים נושאים חשובים ואף אקוטיים באמצעות סרטונים ביניהם: סרטונים שמטרתם להילחם בתאונות הדרכים, סרטונים של עמותות שמגייסות כספים, סרטונים שנוגעים לאלימות וסרטונים שעוסקים בנושאים חשובים אחרים.”

איתי אפרימי: “שידורים חיים הפכו היום לחלק מהחוק כך שהעיריות חייבות להעלות שידורים חיים של ישיבות ממשלה למען השקיפות. גם בתחום גיוס העובדים ישנו שימוש בסרטונים. חברות ההייטק והסטרטאפ מפיקות גם סרטונים שמפרסמים את מוצריהן וגם סרטונים לגיוס עובדים. כמות סרטוני גיוס העובדים עולה ככל שהביקוש לכוח אדם איכותי גדל. כמעט כל חברות ההייטק הגדולות נעזרות בסרטוני גיוס עובדים.”
רועי קטרי: “חברות סטרטאפ נוהגות לרכוש סרטונים מיד עם הקמתן, אפילו לפני שהן מקימות אתר אינטרנט. תחילה משתמשות החברות בסרטונים לצורך גיוס כספים ולאחר מכן לצורך שיווק המוצר שלהן.
הסרטונים מחליפים היום גם כיתות לימוד, האוניברסיטה העברית למשל מעבירה קורסים שלמים בוידאו.
עסקים רבים שעוסקים בתחומי ההייטק, התעשייה והביוטק ומוכרים לעסקים B2B, משווקים את עצמם באמצעות סרטים ייעודיים לצורך מטרותיהם.”
איתי אפרימי: “מגזר ה- B2B עושה שימוש נרחב בווידאו, החברות שולחות את הסרטונים במיילים, מציגות אותם בפגישות ומעלות קמפיינים ממוקדי קהל יעד באינטרנט. גם בכל מכרז גדול מציגים היום סרטון כחלק מהפרזנטציה במטרה להרשים, אפשר לומר שכמעט בכל קמפיין נעשה שימוש בסרטונים ואנו רק בתחילת הדרך שכן התחום מתפתח מדי יום”
רועי קטרי: “ברגעים אלו ממש מכילה קבוצת הפייסבוק שלנו חידושים בעולמות הוידאו השיווקי 12,700 חברים! כמובן שנשמח לצרף אל שורותינו חברים נוספים ולאפשר להם ליהנות ממגמות חדשניות מכל העולם. לפי מרק צוקרברג בשנת 2021 יורכבו 90% מהתכנים ברשתות החברתיות מוידיואים, על כן אנו מתכוננים בהתאם. בין אם מדובר בסרטוני וידאו, סרטוני אנימציה, סרטוני תלת מימד, סרטוני VR, מצגות, גיפים משודרגים או שידורים חיים, הווידאו תופס נפח אדיר בתמהיל השיווקי של רוב העסקים בעולם. מטרת הקבוצה שלנו היא לשתף את החברים במידע שנוגע לחידושים הנעשים בתחום, ללמוד, להחכים, לצבור ידע והכי חשוב - להגדיל את כמות המכירות”.
השילוב בין קול ותנועה הקסים אנשים מאז ומעולם, והיום, בעידן בו הטכנולוגיה לא מפסיקה להתפתח וניתן לצפות בסרטונים מושקעים מכל מקום, ללמוד, להתעניין ולהעשיר את הידע במגוון תחומים, אפשר להבין מדוע הפכו הסרטונים לפופולאריים כל כך וכפי שאמר איתי אפרימי - אנו נמצאים רק בתחילת הדרך.
תוכן בשיתוף מסחרי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו