סיגריות על ציר ההיסטוריה

הסיגריות קיימות כבר מאות רבות של שנים, אך כמובן שכמו כל מוצר אחר, מדובר במוצר שמתפתח ומשתנה עם השנים, ולצד מחקרים רבים בתחום, כל העת מתפתחים סוגים חדשים וטכנולוגיות מתקדמות בתחום

צילום: //

אזהרה – משרד הבריאות קובע כי העישון גורם למחלות חמורות

שנת 1492

בשנת 1942 כריסטופר קולומבוס הגיע אל האיים הקריביים, ושם צפה בתושבי המקום אשר היו מעשנים עלי טבק מגולגלים בתוך עלים עבים כמו עלי דקל ואחרים. בנוסף, ילדי האיים היו נוהגים לעשן את עלי הטבק בתוך סוג של מקטרת בשם tobacco, וממנה הגיע שמו הלועזי של הטבק אותו אנו מכירים היום. מהאיים הללו הביא כריסטופר קולומבוס את הטבק אל ספרד, ובתוך זמן קצר הוא הפך לנפוץ במדינה והשימוש בו החל להתרחב.

שנת 1612

בשנת 1612 בצפון אמריקה, בעיירה וירג’ינה, החלו חוואים לגדל את הטבק בעצמם ולייצא אותו למדינות בריטניה. בתוך זמן קצר מאוד הביקוש הפך לגדול מאוד, והפך לאחד הגידולים המשמעותיים והרווחיים ביותר של העיירות והמושבות באזור.

שנת 1776

בשנת 1776 ישנה נקודת ציון חשובה בה אמריקה החלה בייצוא של טבק לכל רחבי העולם, ומתחילה עם כמות של 45,000 טון עלי טבק מידי שנה, מה שגרם לתפוצה רחבה של הטבק ליבשות נוספות ומדינות רבות ברחבי העולם.

שנת 1941

בשנת 1941 הנאצים, בהוראתו של אדולף היטלר, החלו בהתנגדות משמעותית מאוד לעישון סיגריות וחוקקו חוקים אשר אסרו עישון במקומות ציבוריים רבים כמו סניפי דואר, אוניברסיטאות, בתי חלים ועוד, ובין היתר גם במפקדות הצבא הנאצי השונות. זו למעשה אחת ההתנגדויות הראשונות לעישון, ותחילת החקיקה בתחום, עוד לפני שהחלו הוכחות מדעיות לכך שעישון יכול להיות מסוכן לבריאות.

שנת 1962

בשנת 1962 החלו להתפרסם דוחות מדעיים ממקורות חשובים ונחשבים אשר מוכיחים קשר ישיר בין מוות לבין עישון סיגריות, הראשונים שבהם פורסמו על ידי הקולג’ הממלכתי הרפואי של אנגליה, ולאחר מכן גם באמצעות מדען מיוחד שמונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי בין השנים 1964 - 1968. כאן למעשה החלה התערבות המדע בתחום והתחלת פרסומי נזקי העישון.

שנה לאחר מכן, בשנת 1963, נרשם פטנט של רוברט גילברט ליצירת סיגריה נטולת טבק ועשן, אך לא יוצרו מוצרים של ממש מהפטנט הזה.

שנת 1983

בשנת 1983 בישראל נחקק חוק אשר אוסר עישון סיגריות במקומות ציבוריים כמו מסעדות, בתי קפה, בתי חולים, בתי ספר ומוסדות ציבוריים רבים אחרים. בחלק בהם העישון הותר במידה וישנו חדש נפרד אשר בו ניתן לעשן, או שהעישון אינו גורם למטרד בכל המבנה הציבורי.

שנת 2002

בשנת 2002 נערך אחד מהסקרים הגדולים ביותר בתחום אשר מוכיח כי אחד מכל 10 מעשנים בוגרים זכרים מת כתוצאה מהעישון. סקר אשר הוביל לפרסומים נרחבים בתחום וחשיבה של היצרנים על מתן פתרונות בריאים יותר.

שנת 2003

בשנת 2003 אבו של רוקח סיני בשל הון ליק נפטר מסרטן ריאות. כתוצאה מכך הוא פיתח את הסיגריה האלקטרונית אשר החלה לייצר לעולם בין השנים 2005-2006.

מאז ועד היום מדובר בתחום שמתפתח כל הזמן, והסיגריות האלקטרוניות הראשוניות, אשר הוכחו כמסוכנות אף הן, עוברות מהפך עם תרכובות חדשניות יותר וניסיון ליצור סיגריה שלא תזיק לבריאות, אך תעניק את חוויית העישון שמחפשים מעשנים.

אזהרה – משרד הבריאות קובע כי העישון גורם למחלות חמורות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר