תכירו את כיפת ברזל של המחבתות

פטנט מהפכני של חברה מדרום קוריאה הוביל לפיתוח "מחבת שרד" ששומרת על הציפוי, ואמורה להאריך את תוחלת חיי המחבת בעד פי 4. האם הסוף לציפויים המתקלפים נמצא מעבר לפינה?

צילום: הגנה על המחבת כולה - עד הדפנות // הגנה על המחבת כולה - עד הדפנות

אם יש דבר שיכול להוציא אותנו מהכלים כשאנחנו קונים מחבת, היא הידיעה שהציפוי השברירי שלו כנראה לא יחזיק הרבה זמן מעמד: מהר מאוד הוא נשרט, נשחק, מתקלף וגורם לנו לקנות מחבת חדשה כל שנה-שנתיים. האם נמצא סופסוף הפתרון שיאפשר לנו לטגן ולבשל בנחת?

אילו ציפויים קיימים היום
(ולמה הם מקשים עלינו את החיים)?

רוב המחבתות שאנחנו רוכשים עשויות אלומיניום, ומכילות ציפויי נון סטיק שונים דוגמת טפלון, שיש או ציפוי קרמי. חומרים אלה מוצמדים לאלומיניום, ונבדלים זה מזה בעיקר במראה. המכנה המשותף לציפויים אלו היא פגיעותם הגדולה שגורמת להם להישרט בקלות. וכאשר הציפוי נפגע ומתקלף, האלומיניום החשוף עלול לשחרר חלקיקים מזיקים אל תוך האוכל.

ומה לגבי מחבתות הנירוסטה? מחבתות אלו נחשבו מאז ומתמיד למחבתות עמידות שמחזיקות מעמד במשך שנים רבות, ולכן הן כיכבו במטבחים של ההורים שלנו. בחלוף השנים נעשה ניסיון לשדרג את מחבתות הנירוסטה עם ציפויי נון סטיק, כדי למנוע הידבקות ולהפחית את השימוש בשמן. הבעיה היא שגם צפויים אלה שבריריים - הם מתקלפים במהירות ובשל אופי הציפוי, הוא מתפורר בקלות ועלול לבוא במגע עם המזון.

הבעיה המרכזית היא שבשני המקרים, גם כאשר מדובר במחבת אלומיניום וגם כאשר מדובר במחבת נירוסטה, ציפויי נון סטיק מהדור הישן נפגמים ונשרטים בקלות (אפילו כאשר עורמים מחבתות אחת על גבי השנייה). בנוסף, רובם אינם עמידים לשטיפה במדיח, אינם מאפשרים לבשל עם כלי מתכת ובשורה התחתונה הם מחזיקים מעמד לזמן יחסית קצר. המצאה חדשה מנסה לשנות את התמונה.

הדור הבא של המחבתות: יש למה לצפות

הפתרון לאתגרי הציפוי מגיע דווקא מדרום קוריאה, שם פיתחו לאחרונה את כיפת ברזל של המחבתות: מחבת נירוסטה היברידית שמצד אחד מאפשרת לכם ליהנות מכל יתרונות הנירוסטה (כגון עמידות גבוהה ומראה מבריק), ומצד שני ממערכת הגנה חדשנית שעוטפת את ציפוי הנון סטיק, והופכת אותו לעמיד במיוחד.

מהי אותה מערכת הגנה ייחודית? חברת Black Cube הדרום קוריאנית יצרה עבור מותג כלי המטבח Free את מחבת Cook cell: מחבת נירוסטה, שהציפוי שלה שקוע בתוך כוורת המכילה מאות תאי נירוסטה קטנים. כל תא כזה מורכב מנקודות נירוסטה זעירות אשר מוגבהות מעל לפני השטח, מגנות על הציפוי השקוע ו”מיירטות” כל ניסיון לשרוט אותו. בכך יוצר שריון הנירוסטה “מחבת שרד”, עם ציפוי עמיד במיוחד.

בתמונה: שריון הנירוסטה שמגן על הציפוי
בתמונה: שריון הנירוסטה שמגן על הציפוי

בזכות הפטנט החדשני, אפשר בין היתר להשתמש בכלי מתכת כדי לבשל (ולא רק בכף מעץ או מסיליקון כמו בציפויי נון סטיק מהדור הישן). לכוורת תאי הנירוסטה של Cook cell יש יתרונות נוספים (עליהם נרחיב בשורות הבאות), אך היתרון המשמעותי הוא כמובן השמירה על ציפוי הנון סטיק, באופן שמאריך את תוחלת חיי המחבת בעד פי 4 ביחס למחבת אלומיניום.

כמו לבשל על מאות מחבתות קטנות
רשת תאי הנירוסטה מגנה על הציפוי, אך יש לה גם יתרונות נוספים: היא יוצרת למעשה מאות מחבתות קטנות - תאי בישול שמוליכים את החום במהירות, ומפזרים אותו בצורה שווה על פני כל המחבת. התוצאה היא חיסכון של 20%-30% אחוזים בזמן ובצריכת האנרגיה.

היתרונות המרכזיים של Cook cell, המחבת ההיברידית

תכונותיה הייחודיות של המחבת ההיברידית יוצרים פסיפס של יתרונות, שמחוללים מהפיכה בעולם המחבתות:

  • עמידה לשימוש במריות וכפות מתכת
  • פיזור חום אחיד
  • חיסכון משמעותי בזמן ובצריכת האנרגיה
  • ניתנת לשטיפה במדיח
  • בעלת ידית “קרה” - אינה מתחממת בשימוש על כיריים
  • מתאימה לכל סוגי הכיריים (כולל אינדוקציה)
  • ידית המתכת מאפשרת הכנסה לתנור
  • עמידה בפני כל מסירי השומנים הביתיים
  • מגיעה במגוון גדלים (20-30 ס”מ, כולל ווק 30 ס”מ)

צפו במחבת בפעולה:

בזכות מאפייניה הייחודיים, מאפשרת לכם המחבת ההיברידית ליהנות מכל העולמות: גם מהיתרונות של מחבת נירוסטה עמידה, וגם מהיתרונות של ציפוי נון סטיק מהפכני שמחזיק הרבה יותר זמן.

ההצלחה של הטכנולוגיה החדשנית כבר הולידה מספר חיקויים, שבהם דפנות המחבת אינן מכוסות ברשת ההגנה וכתוצאה מכך חשופות לשריטות והידבקויות.

איך נזהרים מחיקויים?

  • מוודאים שכוורת תאי הבישול מכסה את הדפנות לכל גובהן - עד קצה המחבת. זאת בשונה מהחיקויים שבהם כוורת תאי הבישול אינה מכסה את כל שטח הדפנות ונעשה שימוש בציפויי נון סטיק רגיל, הנוטה לשריטות והתקלפויות.
  • מחפשים את הטבעת השם Cook Cell בתחתית המחבת.
  • מוודאים שהמחבת היא מבית המותג Free, ומגיעה עם 3 שנות אחריות.
הגנה על המחבת כולה - עד הדפנות
הגנה על המחבת כולה - עד הדפנות

ומה לגבי המחיר?

עלותן של מחבתות Cook cell גבוהה במעט ביחס למחבתות אלומיניום, אך בשל עמידותן הגבוהה - הן מתוכננות להחזיק עד פי 4 יותר. מכאן, שבטווח הבינוני והארוך, המחבת ההיברידית תחסוך את ההוצאות הכרוכות בהחלפת מחבת מידי שנתיים.

הדור הבא של המחבתות כבר כאן. כדי שהמחבת הבאה שלכם תחזיק מעמד במשך שנים, שאלו על מחבתות Cook cell מבית המותג Free בחנויות המובחרות.

לרשימת נקודות המכירה של מחבתות Cook Cell >>

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר