"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

היום
שיתוף כתבה
מחקר: האם יש קשר בין אכילת אספרגוס להתפשטות סרטן?
מחקר חדש שהתפרסם בכתב העת היוקרתי "Nature", מזהיר שיש קשר בין תרכובת האספרגין שמצויה בירק לסרטן השד הגרורתי • האם צריך להתנזר מהמאכל?
אספרגוס | צילום: איתיאל ציון

מחקר: האם יש קשר בין אכילת אספרגוס להתפשטות סרטן?

מחקר חדש שהתפרסם בכתב העת היוקרתי "Nature", מזהיר שיש קשר בין תרכובת האספרגין שמצויה בירק לסרטן השד הגרורתי • האם צריך להתנזר מהמאכל?

ארז לין
, עודכן

לאחר שמחקר מצאששתיית תה חם עלולה לגרום לסרטן,כעת מחקר חדש בכתב העת "Nature" מזהיר לגבי הקשר בין אספרגוס לסרטן השד הגרורתי: מתברר שתרכובת ושמה אספרגין, שנמצאת בירק בריכוז גבוה, עלולה לשמש "מקפצה" בהתפשטותו של סרטן השד ברחבי הגוף. הסיבה לכך היא שהתרכובת עוזרת לתאי גידול סרטני ליצור גרורות.

המחקר, שבוצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג', הראה עד כמה שינוי בהרגלי האכילה של עכברים השפיע על התפשטות הסרטן ועל הסיכוי שלהם לשרוד.

החוקרים בחנו עכברים שסבלו מסרטן שד אגרסיבי. אצל העכברים שניזונו מאוכל שכלל כמות קטנה של אספרגין, הסרטן נותר מקומי. עכברים שלא קיבלו תפריט כזה, מתו בתוך כשבועיים מכיוון שהסרטן שלח גרורות לחלקים נוספים בגוף.

פרופ' גרג האנון, שהיה שותף למחקר, סיפר ל־BBC כי תוצאות המחקר חשפו "הבדל משמעותי" בין קבוצות העכברים. לדבריו, בקבוצה שבה הוגבלו אכילת האספרגין או קליטתו "כמעט לא היה זכר לסרטן (בשאר חלקי הגוף)". הוא הוסיף כי "מדובר במקרה שמראה כי שינוי בהרגלי האכילה יכול להשפיע על תאים, אך עדיין לא ביצענו מחקרים על בני אדם".

עדיין מוקדם להספיד את האספרגוס, מבהירים בקהילה המדעית, וגם לפי שעה אין סיבה להתנזר מעוד מאכלים המכילים תרכובות מזון עם הירק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...