זה כבר מזמן לא סוד שרכבי הפנאי השתלטו על שוק הרכב המקומי. לאן שלא תפנה, רכב פנאי תראה. רובם, אם לומר את האמת, קצת ריקים מתוכן - מציעים תדמית צעירה והבטחה להרפתקה, אבל בפועל לא מקיימים הרבה בשטח. בטח בגרסאות הכניסה הבסיסיות בעלות ההנעה הקדמית. גם סובארו, שהציעה רכבי פנאי רכים כאלה לפני שנים, לוקחת חלק בחגיגה, אבל עושה זאת בדרכה שלה.
מה חדש?
זהו דור חדש (שלישי) ל־XV של סובארו, שחולק את הפלטפורמה עם האימפרזה החדשה. הוא גדל רק במעט, ארוך ורחב בכשני ס"מ ועם בסיס גלגלים שצמח ב־3 ס"מ ביחס לדור היוצא. בשונה מהמתחרים, הוא לא מתרחק במראה מהמכונית שעליה הוא מבוסס. הוא מזכיר אימפרזה מוגבהת (וזה בדיוק מה שהוא) עם סממני שטח מובהקים בדמות פגושים וחצאיות צד שחורים, קשתות משא בגג ועוד. יש גם חישוקים שונים וכמובן - הגבהה משמעותית של הרכב, שבזכותה הוא מתגאה במרווח גחון של 22 ס"מ (נתון טוב ביחס למתחרים).
בתא הנוסעים עיצוב פשוט ופונקציונלי, אך נרשם שיפור משמעותי באיכות החומרים ביחס לדור היוצא. הדבר הבולט הוא רמות האבזור הגבוהות, שמציעות מסך גדול יותר למערכת המולטימדיה, ריפוד שונה למושבים ועוד. המרווח מלפנים טוב, גם מאחור לא חסר מקום לשני נוסעים, ורק תא המטען נותר קטן יחסית עם נפח של 310 ל'.
ברמת הבסיס, בכל הקשור למערכות בטיחות מתקדמות, ה־XV מגיע עם מערכת מובילאיי לא מספקת ואף מיותרת. כדי לקבל את מערך הבטיחות המלא של סובארו יש להוסיף לא מעט כסף (6,000 עד 8,000 שקלים בהתאם לדגם). תמורת סכום זה מקבלים גם לא מעט אבזור מותרות, אבל חבל שמערכות בטיחות אלה לא מוצעות כבר ברמות הכניסה.
יחידות ההנעה דומות לאלה של הדור היוצא - 1.6 ל' (114 כ"ס) או 2.0 ל' (156 כ"ס), ובשני המקרים המנועים משודכים לתיבת הילוכים רציפה, זן שמתאפיין ביעילות גבוהה מצד אחד, אבל רועש בעומס מצד אחר. בהמשך תגיע אופציה ידנית. גרסת ה־1.6 ל׳ חלשה למדי, ותספק רק נהגים רגועים במיוחד. ה־2.0 ל׳ כבר מציגה רמת ביצועים טובה יותר. שני המנועים לא הפגינו עידון יתר.
היתרונות של ה־XV בולטים בשני תחומים: מערך מתלים מצטיין ומערכת הנעה כפולה קבועה, שמגיעה בכל הגרסאות. המתלים סופגים את מרב תחלואי האספלט המקומי ומרשימים גם ביכולת הספיגה בשבילים. עם רמת רעשי רוח נמוכה מתקבל רכב נוח ונעים בשיוט. מערכת ההנעה הכפולה מעניקה ל־XV יכולת אמיתית להרחיק אל תוך השטח. בתור רכב פנאי רך, שטח של ממש לא תראו כאן, אבל מערכת ההנעה בהחלט מאפשרת לטייל עם המשפחה במקומות שבהם רכבי פנאי מקבילים במחיר נאלצים להרים ידיים. יפה.
שורה תחתונה
המראה מעט נחבא אל הכלים ואינו חף מחסרונות, אבל במחיר דומה למתחרים בעלי ההנעה הקדמית והעיצוב המוחצן עומד לו סובארו XV, רכב שמציע יכולות פנאי אמיתיות שאמורות להספיק לטיולי סוף השבוע. סובארו - עדכנו את אביזרי הבטיחות המתקדמים ברמת הבסיס.
סובארו XV | ת"ז
דגם (במבחן): סובארו XV, 2.0 ל', EyeSight
מנוע: 4 ציל', בוקסר, 1,995 סמ"ק
הספק/מומנט: 156 כ"ס/20 קג"מ
בסיס גלגלים: 266.5 ס"מ
מהירות מרבית: 194 קמ"ש
0 ל־100 קמ"ש: 10.4 שניות
צריכת דלק (יצרן): 14.4 ק"מ/ל'
מחיר: 155,990 שקלים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו