הנהגים הישראלים עדיין שמרנים בבואם לרכוש רכבים חדשים והצבעים "השולטים בכיפה" הם צבעי לבן, אפור, כסוף ושחור. וגם בשנת 2016, באופן מסורתי למדי, שלטו כלי רכב בצבעי לבן, אפור/כסף ושחור, שיחד היוו למעלה מ- 84% מכלל רכבי הנוסעים שנרכשו ונרשמו לתנועה באותה שנה, עלייה של 3% לעומת 81% מכלל הרכבים שנרכשו ונרשמו בשנת 2015.
42% מכלל כלי הרכב שנרכשו ב-2016 היו לבנים, 30% היו אפורים או כסופים, ו-12.5% היו בצבע שחור. רק כ-16% מכלל המכוניות שנרשמו היו בצבעים ססגוניים יותר: צהוב, כתום, ירוק וסגול, לעומת 19% ב- 2015. הצבעים הססגוניים המובילים היו צבע כחול/תכלת (5.6%) ואחריו אדום (3.1%).
צרכנים פרטיים נועזים יותר מחברות ומתאגידים, והפגינו נטייה גבוהה יחסית לססגוניות. בקרב הצרכנים הפרטים צבעי השחור-לבן/כסוף-אפור היוו "רק" 81%, ואילו בקרב ציי רכב של חברות, תאגידים ורכבי ליסינג עמד שיעור צבעים אלה על 88%. בהתאם, צבעי הקשת נראו בכלי רכב שנרכשו בידי אנשים פרטיים ב- 19% מהמקרים, ואילו בקרב החברות, התאגידים ורכבי ליסינג עמד שיעורם על 12% בלבד.
ולהלן התפלגות צבעי כלי הרכב שנרכשו ב-2016: צרכנים פרטיים: לבן – 40.8%, אפור/כסוף – 26.7%, שחור – 13.9%, שלל צבעי הקשת[צהוב, ירוק, כתום, סגול] – 7.4%,כחול/תכלת – 6.9%, אדום – 4.3%. חברות, תאגידים-רכבי ליסינג – לבן – 42.5%, אפור/כסוף – 35.1%, שחור – 10.4%, שלל צבעי הקשת[צהוב, ירוק, כתום, סגול] – 6.1%, כחול/תכלת – 4.3%, אדום – 1.1%.
בחירת צבע הרכב כנראה יכולה להעיד על אישיות הנהג, כאשר הנועזים יותר הולכים על צבעים ססגוניים ועל שלל צבעי הקשת. השמרנים הולכים יותר על הצבעים המסורתיים לבן, אפור/כסוף ושחור. נראה כי בישראל שיקולי פרקטיות גוברים על שיקולים אחרים, ומכאן, הנטייה הנצחית לצבע לבן כי הוא "פחות מתחמם" או לצבע כסוף כי "לא רואים עליו את האבק". צבעים ססגוניים מושכים גם תשומת לב ולעיתים וגם "הערות" משכנים ומחברים.
