הנשק של דנון באו"ם: מטבע מתקופת המרד הגדול

במהלך נאומו שלף שגריר ישראל מטבע עתיק שנמצא בעיר דוד, שעליו הכיתוב: "חירות ציון" • "המטבע מוכיח את הקשר היהודי לירושלים"

המטבע שהוצג

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הציג היום (חמישי) בנאומו בעצרת הכללית מטבע עתיק שנמצא בחפירות בגן הלאומי בעיר דוד. בנוסף חולקו לכל השגרירים העתקים של מטבע זה המדגיש את הקשר היהודי לירושלים.

מדובר במטבע מתקופת המרד הגדול, שהתקיים בשנת 68 לספירה. עליו מוטבע "חירות ציון" מצד אחד ובצד השני מופיע "שנה ב'", זאת במטרה לציים את השנה השנייה למרד ברומאים. זהו חלק מאוסף שנמצא לפני כשש שנים בחפירות. 

"הפלסטינים רוצים לשנות את פני ההיסטוריה ואנחנו נלחם בכך. הקשר בין העם היהודי לבין בירתו הנצחית ירושלים התחיל לפני למעלה מ- 3,000 שנה", אמר דנון לקראת הנאום. "יחד עם ארצות הברית אנחנו נלחמים בתיאטרון האבסורד שהתפתח כאן במסדרונות האו"ם בחסות מדינות שכל מטרתן הוא לפגוע בישראל".

לבסוף חרף מאמציהם הרבים של דיפלומטים מטעם ישראל וארצות הברית, אישרה עצרת האו"ם את ההחלטה ברוב של 128 בעד, ו-9 נגד. עם זאת, ההישג הדיפלומטי חסר התקדים, שהושג גם בעקבות האיום של טראמפ לקצץ בסיוע למדינות שיצביעו נגד ארה"ב, וגם למאמצים דיפלומטיים של רה"מ נתניהו ושרים בממשלה, הוא כי לא פחות מ-35 מדינות נמנעו בהצבעה, מהן גם מדינה מוסלמית - בוסניה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר