עונשו של הרב הראשי של חולון: מאסר על תנאי

הרב יוסף הורשע בעבירות של הפרת אמונים לאחר שניצל את מעמדו לקידום עסקי בד"ץ בית יוסף שבבעלות משפחתו • בהסדר הטיעון התחייב להתפטר מכל תפקידיו הציבוריים ולא יתמודד לתפקיד ציבורי במשך 7 שנים

הרב אברהם יוסף // צילום: יוסי זליגר

שופט בית משפט השלום בתל אביב צחי עוזיאל כיבד היום (שני) את הסדר הטיעון במשפטו של הרב אברהם יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף ז״ל, וגזר עליו עונש של חמישה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 75 אלף שקל. הרב יוסף ששימש כרבה הראשי של העיר חולון וממלא מקום רב העיר אור יהודה, והורשע בתום שלב ההוכחות בשתי עבירות של הפרת אמונים - בכך שהעמיד את עצמו בניגוד עניינים כשניצל את מעמדו לטובת בד״צ בית יוסף בבעלות משפחתו. 

כחלק מהסדר הטיעון הבטיח הרב יוסף להתפטר לאלתר מתפקידו כרב העיר חולון, להשעות את עצמו מתפקידו כחבר במועצת הרבנות הראשית עד סוף הקדנציה, והתחייב לא להתמודד לתפקידים ציבוריים במשך שבע השנים הבאות. 

נגד הרב יוסף הוגש בחודש דצמבר 2015 כתב אישום לבית המשפט בגין שתי עבירות של הפרת אמונים. הרב יוסף הורשע בכך שניצל את מעמדו לקידום בד"צ בית יוסף תוך ניגוד עניינים וניצול מעמדו כרב עיר. עוד הוא הואשם כי מנע כמעט כליל את פעולתם של בד"צים אחרים אשר נתנו השגחה לעסקים לממכר בשר בעלי כשרות 'מהדרין', בתחומי חולון ואור יהודה.

השופט צחי עוזיאל קבע בהחלטתו להרשיע את הרב יוסף: "קיים ניגוד עניינים בתפקידו של הנאשם כרב עיר לבין האינטרס האישי, משפחתי וכלכלי שלו בבד"ץ בית יוסף. אין המדובר בניגוד עניינים פורמאלי, אלא בניגוד עניינים מהותי, המקשה, בעצם טבעו, על האדם המצוי בו לכהן כרב עיר האחראי על תחום הכשרות".

עוד הוסיף השופט עוזיאל: "מעשיו של הנאשם הביאו לקידום גוף אחד שיש לו אינטרס לגביו ולמניעת תחרות חופשית בערים המדוברות (חולון ואור יהודה). בנסיבות אלה בריא כי מדובר במעשים אשר לפי טיבם וטבעם פוגעים בציבור ובכלל זה באמון שלו בסדרי מנהל תקינים ובטוהר מידות, ובמעשים אשר אינם עולים בקנה אחד עם ערכים חשובים של שוויון וחופש בחירה". בהמשך נחתם הסדר הטיעון בין התובעת עו"ד שירי רום לסנגורו של הרב יוסף, עו"ד נבות תל-צור. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר