בזמן שיצרניות מהמזרח שולטות בשוק הרכב הפרטי בישראל, השוק המסחרי נמצא ברובו בידי האירופאיות. כעת מתחילה יונדאי לשווק את ה-H350 שמציע חבילה מעניינת ואחריות ארוכה משמעותית (5 שנים). מותג חזק ואחריות כזו יוצאים בהצהרה ברורה מאוד כלפיי השוק. בואו נראה, איך היונדאי הגדולה הזו מבצעת.
מה חדש?
די הרבה. קודם כל צריך להזכיר שהיונדאי הזו נהנית מכל הטבות המס של רכב מסחרי. משקלה הכולל, 3,510 ק"ג, הופך אותה למותרת גם למי שברשותו רישיון ב' (במידה וזו הוצא לפני שנת 2007). מעבר לזה ה-H350 מגיע אלינו בשלוש גרסאות מרכב. קצרה וארוכה, שתיהן עם גג גבוה וגרסה חשופת שלדה המיועדת להתקנות ייעודיות. יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.5 ל' עם שני הספקים שונים (150 ו-170 כ"ס), המשודך לתיבה ידנית עם שישה יחסי העברה. הכוח, עובר לגלגלים האחוריים.
צילום: גלעד ארצי
חוץ מזה יש כאן רשימת אבזור די מכובדת שמזכירה את המכוניות הפרטיות של יונדאי. זה מתחיל עם תאורת יום בטכנולוגיית LED, ממשיך לפנים עם מערכת מולטימדיה (כולל ווייז), מצלמה לנסיעה לאחור, כיסא הידראולי, מערכת להתראה על סטייה מהנתיב, פתיחה חשמלית לדלת הצד ועוד.
איך זה מרגיש?
המפגש פנים אל פנים עם המפלץ הלבן הזכיר לי דולפין ענק. ואם לקחת דימויים מעולם הרכב אז הצדודית הזכירה לי מאוד את הספרינטר והקראפטר. הטיפוס למושב הנהג קל למדי ומהרגע שהתיישבת אתה מבין שזו אולי מכונית מסחרית, אבל מישהו השתדל מאוד להפוך את תא הנוסעים הזה למקום שהוא גם נעים וגם יעיל. איכות החומרים בסיסית אבל האבזור העשיר וכמות אדירה של תאי אחסון גורמים לך להרגיש נוח מאוד בתוך הקבינה הזו. בסיסו של המושב הרגיש לי קצר אבל מעבר לזה התפעול ברור והתחושה נעימה.
בתחילת נסיעה – באזורים עירוניים צפופים, הכה בי כושר התמרון של המסחרית הזו. אולי זה קוטר הסיבוב, ההגה הקליל, אולי המראות המצוינות והמצלמה האחורית. בין כן אלו הצלחתי להשחיל את ה-H350 אל מקומות בהם לא האמנתי שיעבור. עוד הפתעה הייתה תחושה נימוחה מהמתלים, שהרגישו לי רכים באופן חשוד ברכב מסחרי. כך שבסה"כ התחושה כבר מתחילת הנסיעה היא קלילה ונעימה.
צילום: גלעד ארצי
על הכביש המהיר הרשמים היו מעורבים. מצד אחד למערכת ההנעה הזו אין בעיה להזניק קדימה את ה-H350 לעבר מהירות שהשתיקה יפה לה. תפעול ידית ההילוכים ברור יחסית לז'אנר ודוושת המצמד קלילה. גם אם אתה נהג חסר ניסיון על רכבים מסוג זה, היונדאי H350 לא תדרוש ממך דבר. מצד שני התנהגות הכביש של ה-H350, שמרגישה מצוין ונוסחת ביטחון על כבישים איכותיים, נפגמת על כבישים גליים עם חוסר ריסון ורגישות קלה לרוחות צד. תחת פרובוקציות לא הגיוניות, שמחתי לגלות שבקרת היציבות פועלת בצורה מהירה והחלטית בכדי לשמור את ה-H350 ואותך על הנתיב. בסופו של מבחן נרשמו 10.3 ק"מ לכל ליטר שנגמע.
בכל הקשור להעמסה היונדאי פוער שתי דלתות ענק מאחור לזווית גדולה ונוחה. יש גם דלת צד חשמלית כאמור. על מהשטח ההעמסה הזה אפשר להניח ארבע משטחים סטנדרטיים בגרסה הקצרה וחמישה בגרסה הארוכה. הדלתות האחוריות כבדות למדי ומגביל הפתיחה של הדלת השמאלית קפץ מדי פעם ממקומו. זה קרה כשפתחנו את הדלתות בצורה קצת אגרסיבית. מצד שני מי שעובד במכוניות האלו בד"כ, לא תמיד מוצא את הזמן להיות עדין.
צילום: גלעד ארצי
סיכום
ה-H350 מגלם כניסה מרשימה מאוד לעולם המסחריות מבחינת יונדאי. זו מסחרית גדולה מחד אבל קלה לתפעול מאידך. תא הנוסעים נותן תחושה כמעט "פרייבטית" וגם מצויד באופן כזה שיקל על מי שיעבוד ימים ארוכים בתוך אחת כזו. ה-H350 צריך להתמודד מול מתחרים וותיקים ומוערכים בתחום אבל עם מותג חזק ומצליח כל כך מאחור ובעיקר עם אחריות מקיפה לחמש שנים, אין לי ספק שהוא יצליח לנגוס לעצמו, נתח מהעוגה המסחרית.
נתונים: 2,497 סמ"ק, 170 כ"ס ב-3,600 סל"ד, 43 קג"מ מ-1,500 סל"ד, 2,284 ק"ג, 10.3 ק"מ לליטר (במבחן), החל מ-230,00 שקלים (לא כולל מע"מ)
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו