אושר: 300 יחידות דיור ייבנו בבית אל

וועדת התכנון והבניה העליונה ביו"ש אישרה את הבנייה המידית • עשרות דירות חדשות אושרו לבנייה בחברון • עיריית חברון עתרה לבג"ץ בעניין

"סוף סוף ישנו אישור אמיתי וסופי". בית אל // צילום: דודי ועקנין

חמש שנים אחרי הבטחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבנות 300 דירות בבית אל, אישרה היום (שלישי) וועדת התכנון ובניה העליונה ביהודה ושומרון את בנייתם המידית. במועצת יש"ע אמרו כי הבניה תצא לפועל כבר בשבועות הקרובים. 

ההחלטה התקבלה אז לאחר החלטה של בית המשפט העליון להרוס מבנים בבית אל (בתי דריינוף). בימין הגיבו בחריפות על ההחלטה, ובלחץ שרי הבית היהודי אישר ראש הממשלה נתניהו אז את בנייתן של 300 דיור מעוכבות ביישוב. כל בניה ביהודה ושומרון דורשת 5 שלבי אישורים שונים והיום ניתן האישור האחרון. 

כמו כן החליטה הוועדה לאשר ביצוע מידי של בניה (השלב החמישי והאחרון) בהתנחלות רחלים הסמוכה לאריאל – של 100 דירות ובנוקדים שבגוש עציון, הישוב בו מתגורר שר הביטחון אביגדור ליברמן, של 146 דירות. 

"חבל שיש כאן הרבה דיבורים ומעט דירות". השר אורי אריאל // צילום: דודי ועקנין

כמו כן אושרו מאות דירות בשלבים שונים, שאינם השלב החמישי והאחרון. בין היתר, אושרו 460 דירות במעלה אדומים, 160 דירות בכפר עציון שבגוש עציון, 120 דירות בנופים שבשומרון ועוד 102 בנגוהות שבדרום הר חברון. כמו כן, אושרו 17 דירות בנתיב האבות בחברון. 

הישיבה היום היא הראשונה בסדרת ישיבות לאישור קידום של אלפי דירות ביהודה ושומרון. הישיבה הנוספת תתקיים מחר.

תגובות הפוליטיקאים לא אחרו להגיע: השר אורי אריאל (הבית היהודי) ברך על ההחלטה לבנות בבית אל והוסיף, "" אני שמח על אישור השיווק בבית אל ועל צעד מבורך זה, הממשלה מקיימת את חובתה המוסרית לתושבי בית אל על ידי תוספת של כ- 300 יחידות דיור. מגיע לתושבי בית אל כי לאחר 5 שנים של המתנה הישוב ימשיך להתפתח ויהיה מענה לדור הצעיר. אני מקווה שההחלטה היום תביא לבניה בפועל ותעצור את ההקפאה הממושכת. הבטחת ראש הממשלה מתממשת לאט לאט, נכון לקיים הבטחה גם לאחר חמש שנים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר