בשיתוף ברק רום
לכן, אם אתם מתחילים להקים מרכז לוגיסטי לחברה שלכם, או שאתם עצמכם עובדים במרכז כזה, עליכם לדעת כי הסדר והניהול הנכון הינו קריטי ולכן חשוב להגדיר נהלים ברורים כבר מההתחלה, להדריך את העובדים ולעקוב אחר כל תהליך במרכז.
התייעצות עם מומחים בתחום
אם אתם עומדים להקים מרלו”ג לעסק שלכם, הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות הוא פשוט לפנות אל אנשי מקצוע מנוסים מהתחום, יועצים עסקיים אשר כבר סייעו לעסקים רבים ויכולים להוכיח את ההצלחה שלהם בהקמת מרכזים לוגיסטיים והטמעה נכונה של הנהלים בהם.
לא כל יועץ עסקי יוכל להתאים לעבודה כזו ולכן בדקו היטב את הניסיון שלו בתחום, נסו לאתר המלצות מלקוחות אחרים אשר התייעצו איתו והיום מנהלים מרכזים לוגיסטיים בהצלחה ובדקו היטב את המוניטין שלו, כך שתוכלו להיות בטוחים כי אתם יכולים לעקוב אחר הייעוץ שלו בעיניים עצומות והוא יסייע לכם לפתח את המרכז הלוגיסטי ולהפוך אותו למסודר ומנוהל היטב בתוך זמן קצר.
הדרכה נכונה לעובדים
במרכזים לוגיסטיים רבים ניתן לראות כי הפרות ניהוליות או בעיות דומות מתחילות מהדבר הפשוט ביותר - חוסר הדרכה לעובדים. מספיק עובד אחד חדש שנכנס לעבוד באותו מרלו”ג ולא מכיר היטב את הנהלים בכדי להתחיל שרשרת של אירועים ובעיות שיובילו לבלאגן גדול מאוד עבור העסק כולו. לכן, הקפידו בשלב הראשון על הדרכה מלאה לכל העובדים וכמובן, הדרכה מדוקדקת לכל עובד חדש אשר מתחיל לעבוד במרכז הלוגיסטי. בנוסף, קיימו מפעם לפעם ימים בהם תרעננו את הכללים ואפילו תטמיעו כללים חדשים בהתבסס על הניסיון בעבודה עם הנהלים הקיימים. אם הם זקוקים לשינוי או חידוש, אל תהססו לעשות זאת ולאחר מכן לוודא כי כל העובדים עוברים לנוהל החדש.
להשכיר או לקנות?
אחת ההתלבטות הגדולה של בעלי עסקים רבים אשר עומדים להקים מרכז לוגיסטי היא האם לרכוש שטחי לוגיסטיקה או להשכיר אותם. היום ניתן למצוא מגוון רחב של שטחי לוגיסטיקה בכל רחבי הארץ, לרכישה או להשכרה, ומכך ההתלבטות מוכרת.
גם לשאלה הזו כדאי לקבל תשובה מיועץ עסקי מומחה ואולי לשלב גם יועץ פיננסי מקצועי. יחד הם יבדקו את הצרכים של העסק שלכם, את היכולת הכלכלית של העסק ואת האפשרויות השונות המונחות לפניכם ויוכלו לסייע לכם לקבל החלטה נכונה וחכמה יותר עבור העסק אותו אתם מנהלים.
בשיתוף ברק רום
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו