כחצי שנה לאחר חשיפת מקרי ההתעללות החמורים בקשישים בבית האבות "נאות כיפת הזהב" בחיפה, הגיש שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, תזכיר חוק להתקנת מצלמות בכל שטחי בתי האבות. לפי תזכיר החוק, שיובא לאישור ועדת העבודה, הרווחה והבריאות במושב הבא של הכנסת, כל בית חולים גריאטרי או מוסד סיעודי שבו שוהים קשישים חסרי ישע יחויב להתקין ולהפעיל מצלמות מעקב. לפי הנוסח המוצע, המצלמות יצלמו הן במרחב הציבורי והן במרחב הפרטי, כאשר הפעלתן במרחב הפרטי תהיה כל זמן שבו המאושפז נמצא שם עם אדם נוסף שאינו מאושפז, ואילו במרחב הציבורי הן יופעלו 24 שעות ביממה. שר הבריאות הרב יעקב ליצמן אמר כי "התיעודים שהגיעו אלי היו מזעזעים בחומרתם. אף נפש אדם לא יכולה להישאר אדישה להתעללות שכזאת בחסרי ישע, ואם יש פתרון טכנלוגי שאפשר להשתמש בו על מנת למנוע את התופעה, אנחנו ניישם אותו באופן מיידי".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
