ביה”ח כרמל מציג: הפגיה הטובה ביותר בישראל

שנה שלישית ברציפות בה נבחרה הפגיה של ביה"ח כרמל לאחת מחמשת הפגיות המובילות בישראל. "זאת אחריות גדולה", אומר פרופ' אבי רוטשילד מנהל הפגיה, "אבל זאת גם גאווה גדולה לכל הצוות"

צילום: פרופ' אבי רוטשליד עם צוות הפגיה בכרמל, פגיית כרמל. צילום- אלי דדון // פרופ' אבי רוטשליד עם צוות הפגיה בכרמל, פגיית כרמל. צילום- אלי דדון

“משרד הבריאות דוגל בשקיפות מול המטופלים כחלק מעמודי האש. לפיכך, מתפרסמים תוצאות הבקרה בפגיות לציבור” אומרת ד”ר ד”ר סיגל ליברנט-טאוב  ראש אגף רפואה כללית, במשרד הבריאות.

” זו השנה השלישית, ברציפות, שביה”ח כרמל מדורג בחמישיה הפותחת בישראל בדירוג הפגיות, וזהו הישג ומקור גאווה לכולנו, אומר ד”ר אבי גולדברג מנהל ביה”ח כרמל

לא מזמן חנכנו ופתחנו את הפגיה החדשה בכרמל. להצליח במבדק ולהצטיין חודשיים אחרי שעוברים לאתר חדש, זה לגמרי לא פשוט ומגיעה תודה גדולה לכל הצוות הפגיה “.

פרופ' אבי רוטשליד עם צוות הפגיה בכרמל, פגיית כרמל. צילום- אלי דדון
פרופ’ אבי רוטשליד עם צוות הפגיה בכרמל, פגיית כרמל. צילום -אלי דדון

בשנה האחרונה שהו בפגיה בכרמל יותר מ 320 פגים וילודים, כשהקטן שבהם נולד במשקל של 480 גר’ והגדול שבהם שקל מעל 5 ק”ג. רוב התינוקות המשוחררים המשיכו במעקב מרפאת הפגים והילודים במסגרת המחלקה בבית החולים.

לאחרונה עברה פגיית כרמל לאתר חדש מודרני ומתקדם בעלות השקעה של מליוני ₪. האתר החדש משתרע על פני שטח גדול ומרווח מכיל 18 עמדות טיפול מתקדמות והוא כולל בתוכו  את הציוד שהוא המילה האחרונה בטכנולוגיית הטיפול בפגים. בפגייה החדשה ניתן כעת גם לערוך ניתוחים בפגים בסמוך למיטת הפג מבלי צורך לסכן ולהוציא את הפגים מחוץ לפגיה.

“הפגיה בכרמל היא סוג של חממה משפחתית בה אנו דואגים אישית לכל פג ולכל משפחה” אומר פרופ’ אבי רוטשליד מנהל מחלקת ילודים ופגים בכרמל. מרפאה יחודית להתפתחות פגים משוחררים, קיימת במסגרת המחלקה, ומאפשרת טיפול התפתחותי ברציפות על ידי צוות המוכר להורים עוד מתקופת האישפוז. “מכון התפתחות” המחובר למחלקת אישפוז בבית החולים לא קיים ברוב בתי החולים בישראל, ומנהלת אותו בכרמל ד”ר מרינה סולובייצי’ק.

ייחודה של הפגייה בכרמל מתבטא בשילוב של צוות סיעודי ורפואי מהאיכותיים בארץ , מיכשור וציוד המתקדמים בעולם ומעל הכל לב אוהב ויחס חם לתינוק ומשפחתו. בפגייה בכרמל משרת צוות רב מקצועי המורכב מכוחות סיעודיים, פרא-רפואיים ורפואיים מהטובים בתחום בישראל. הקשר המופלא בין הפגייה לחדר לידה ומחלקת יולדות בראשות פרופ’ רון אוסלנדר, מהוים גם הם תרומה מכרעת לחווית הלידה הנתמכת שמספקת המסגרת המשותפת.

פרופ' אבי רוטשליד עם צוות הפגיה בכרמל, פגיית כרמל. צילום- אלי דדון
פרופ’ אבי רוטשליד עם צוות הפגיה בכרמל, פגיית כרמל. צילום- אלי דדון

שלוש נקודות ראויות לציון לגבי רופאי הפגייה מסביר פרופ’ רוטשילד. ” הראשונה, תקינת הרופאים הינה מלאה מזה שנים. השנייה, המתמחים הטובים ביותר בילדים מבתי החולים בצפון מנסים להתקבל בה להתמחות, בעוד פגיות אחרות משוועות למתמחים. והשלישית, אף רופא בכיר בפגייה בכרמל אינו עוסק ברפואה פרטית כך שכל האנרגיות מופנות לעבודה הציבורית ולטיפוח דור הרופאים הבא “.

הדירוג והציון בבדיקות משרד הבריאות לאיכות הפגיות נקבעו על פי מדדי איכות, שיפור בתקינת כח אדם והשקעה בתשתיות ובציוד.

“המחלקה שלנו מצליחה לשמור על אחוז נמוך במיוחד של זיהומים נרכשים, נתונים המצביעים על  רמת טיפול מצוינת  בפגים במחלקה”. אומר פרופ’ רוטשילד מכרמל, “אנו מקפידים עם כל המבקרים וכל הצוותים על לבוש הולם בכניסה לפגיה , על רחיצת ידיים, על טכניקות עיקור מיוחדות, והכל כדי להימנע מזיהומים, זהו בהחלט נושא קריטי. הזיהומים הם אחד האויבים הגדולים שלנו בבתי החולים,ובעיקר אצל פגים שמערכת החיסון שלהם מאד חסרה בגילם. ואנחנו עושים הכל כדי למגר אותם” אומר פרופ’ רוטשילד.

ליאור שקד מנהלת הסיעוד המסורה של הפגיה אומרת כי ” “אנחנו ממשיכים להתעדכן ולהתקדם כל הזמן  כדי לעמוד בקו אחד עם הידע העדכני ביותר הקיים בארץ ובעולם. בנוסף אנחנו כל הזמן  מכשירים את הצוות כאן בכרמל כדי  שנוכל לתת את הטיפול האישי  והאיכותי ביותר “

ד”ר אבי גולדברג מנהל ביה”ח כרמל ציין בסיפוק רב את נתוני בדיקת משרד הבריאות.

” אין ספק כי בחירת פגיית כרמל כמצטיינת ארצית זאת הפעם השלישית ברציפות היא נדבך חשוב ומרכזי בהיות ביה”ח כרמל מוביל באיכות. אנו מובילים בבדיקות מדדי האיכות של משרד הבריאות, מובילים בשירות בתחושת המטופלים כי הם בידיים טובות, ובעוד סקרים ומדדים רבים.

אני בטוח שיחד נמשיך להעניק למטופלים שלנו בחיפה ובצפון את האיכות הרפואית הטובה ביותר כפי שהם ראויים לה “. מסכם מנהל כרמל ד”ר אבי גולדברג.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר