דאודורנט הום מייד

לא אחת שמענו שהחומרים בדאורדורנטים שאנו משתמשים מזיקים ואף מסרטנים • כך תרקחו לכם דאודורנט טבעי בקלי קלות

דאודורנט, לא רק מהסופר פארם

בקיץ החם, מומלץ להשתמש בדאודורנט כדי למנוע זיעה וריחות לא נעימים. ואולם, רוב הדאודורנטים מכילים חומר מונע הזעה, שמורכב מפולימרים, הידרוקסיד, כלוריד וגליצין. במילים אחרות, מדובר בחומרים שנועדו לעצור הזעה ובשמים לא רצויים. 

אבל דווקא חשוב להזיע. ההזעה חיונית לשיחרור פסולת מהגוף ומסייעת לחילוף החומרים. חומרים עוצרי הזעה עלולים לפגוע במערכת החיסונית, במערכת העצבים וכמובן שיש החשש שהם מסרטנים. זיעה כשלעצמה חסרת ריח, הריח המחניק שאנו מריחים מבית השחי הוא תוצאה של פירוק חיידקים הקיימים בעורנו.

אבל אל חשש! יש פתרונות למי שרוצה להפסיק להשתמש בדאודורנט מזיק, אבל עדיין רוצה שאנשים יתקרבו אליו מבלי להפסיק לנשום.

5 פיתרונות לדאורדורנט טבעי:

סודה לשתייה

סודה לשתייה היא בעלת יתרונות רבים, והיא זולה מאוד וברת השגה. היא שומרת על נקבוביות הזיעה פתוחות ועדיין מנטרלת את החומציות של הזיעה. היא יוצרת סביבה בה החיידקים לא יכולים להיות מוזנים. כך, גם אם נזיע, לא נריח בהתאם. 

אז איך משתמשים? לוקחים קצת אבקת סודה לשתייה ובאמצעות צמר גפן או כף היד טופחים מתחת לבית השחי כשהעור נקי ויבש. במידה שיש פצעים במקום או שהעור רטוב - ייתכן שיווצר גירוי, לכן כדאי להימנע מכך.


דאודרנט טבעי

משחה להכנה ביתית

כמו שאנו מכינים לעצמינו ארוחת צהריים לעבודה, אפשר לבשל קרם שישמש כדאורדורנט. את הקרם אותו רקחנו, נמרח מתחת לבית השחי. הקרם מורכב ממצרכים המונעים מהחיידקים "לחגוג" לנו בבית השחי ולהפיץ ריח.

המתכון:

  • כף שמן קוקוס
  • 2 כפות חמאת שיאה
  • כף שעוות דבורים
  • כף קורנפלור (סופח ושומר על סביבה יבשה)
  • כף סודה, ללא אלומיניום או שאריות

לערבב בבלנדר עד לקבלת תערובת אחידה. 

המרקם של הקרם שומני ולכן, בכל פעם שאתם מורחים אותו מתחת לבית השחי, יש להמתין עד שייספג בעור ורק אז ללבוש חולצה. כך נמנע מכתמים באזור בית השחי.

מוצרים טבעיים קנויים

השוק מלא בדאודורנטים טבעים שאינם מכילים כימיקלים וחומרים מבשמים. כך למשל תוכלו למצוא כמעט בכל בית טבע או חנויות המוכרות מוצרים אורגניים דאורדורנט קריסטל - אבן מינרלית.

תזונה

ישנם מאכלים שמאיצים את תופעת ההזעה וכך למעשה מחזקים את הריח. אם זה מפריע לכם, מומלץ להמעיט במאכלים מטוגנים, מאכלים חמים או אוכל המתובל במתבלים חריפים ותוספות כמו סחוג, חלבה, עמבה, קארי, שום ועוד.

לימון מנטרל המון

בלימון שאתם קונים לטובת הסלט, תוכלו להשתמש גם כנטרול ריח החיידקים המעיק באמצעות שתי אופציות:

הראשונה: לשתות 2-3 פעמים ביום חצי לימון סחוט.

השנייה: לחתוך פלח לימון ולשפשף על בית השחי. החומצה של הלימון הורגת את החיידקים.

שמנים אתריים

שמן עץ התה ושמן לבנדר ידועים בשימושם כמחטאים ונוגדי דלקות, חיידקים, וירוסים ופטריות.

איך להשתמש? מורחים כמה טיפות, סופגים בעור ומתלבשים.

הערה חשובה: לנשים בהריון, למניקות או לפעוטות ולילדים, מומלץ לדלל את שמן עץ התה או להתייעץ עם רופא עקב הפעילות החזקה (ואפילו הריח) של שמן זה. 

לתשומת ליבכם: בכל דרך שבה תבחרו במקום להשתמש בדאודוראנט, יש לחזור על הפעולה מספר פעמים ביום, לפחות בהתחלה או בימים חמים במיוחד. לגוף ולפעולה של הדאודורנט הטבעי לוקח בערך שבוע ימים "להבהיר" לחיידקים שבית השחי הזה כבר לא יהיה הבית שלהם יותר.

בהכנת הכתבה סייעה מעיין עובד, רוקחת מוצרים טבעיים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר