4 בלוגריות טיפוח שאתן חייבות להכיר

תשכחו מ"יועצות היופי" של רשתות הפארם • הכירו את ה"ביוטריות": אושיות יוטיוב שהסרטונים שלהן סוחפים מיליוני נערות

אילוסטרציה // צילום: GettyImages // אילוסטרציה

זאת היתה השנה של בלוגריות הטיפוח והיופי הישראליות. ה"ביוטריות", בשפת הרשת, ביססו את מעמדן כמובילות דעת קהל בקרב רבבות של נערות וגם נשים. רק לפני שנים אחדות, כשרצינו להתמקצע בהנחת אייליינר או לדעת אם קרם הפנים החדש של חברה מסוימת שווה את הכסף, נאלצנו להסתמך על דעתן המשוחדת של "דיילות יופי" תאבות עמלות מכירה, אבל היום מספיק להיכנס לוולוג (Video blog) של אחת הבנות ולקבל סקירה מפורטת של המוצר הנחשק - לאיזה גיל או סוג עור הוא מתאים, תיאור מרקם ומאפיינים, האם קיים לו תחליף זול - וגם לראות את איכות הגוון. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

התופעה, שהחלה בהשראת חובבות האיפור מחו"ל, התפתחה למימדים שקשה להתעלם מהם, ועם הבאזז וכמות הצפיות ההיסטרית בא גם הכסף. אמנם לא מדובר בסכומים הגבוהים של הפאשניסטיות האמריקניות, אך אפשר לומר שהוולוגריות המצליחות ביותר - שחלקן משמשות מאפרות כשהן לא מצלמות סרטונים - בהחלט מכניסות לכיסן משכורות חביבות, ואף מצליחות להתפרנס מכך.

"אף אחד לא מכתיב לנו"

אחד האמצעים הוא הפרסומות המקדימות את קטעי הווידאו - PRE ROLL - שגוגל מחויב להעביר ליוטיובריות, שנחשבות ליצרניות תוכן לכל דבר. בשוק פרסום קטן כמו שלנו לא מדובר בסכומים גבוהים כמו בחו"ל, אך כוכבי רשת פופולריים יכולים להכניס לכיסם כמה אלפי שקלים. דרך נוספת היא באמצעות תוכן שיווקי, שנעטף בשיתופי פעולה עם קניונים, חנויות וחברות איפור וטיפוח, שהשכילו לקלוט את הפוטנציאל הכלכלי ומעניקות חסויות למפגשי מעריצים. לרוב יוזמנו שלל כוכבות הרשת להשקות של מוצרי טיפוח ואיפור חדשים ויפונקו במוצרים, בתקווה מצד המפרסמים שהן יעלו סרטון מפרגן, שיתורגם למכירות נאות של המוצר.   

בסופו של דבר, ולמרות צקצוקי הלשון הזועקים מסחריות, מדובר בבחורות שאוהבות את מה שהן עושות. הביוטריות המצליחות ביותר מקפידות לבחור את שיתופי הפעולה שלהן בפינצטה, ולרוב יתקשרו עם מותגים שהן אוהבות, ללא קשר לשת"פ המסחרי. כמו כן, הן מקפידות לציין בהערה בכל פעם שמוצרים מתקבלים ללא תשלום עבור סקירה (מה שבאנגליה, למשל, מסודר בחוק).

"אין שום סיכוי שאחתום על שיתוף פעולה עם חברה שאני לא אוהבת או מאמינה במוצרים שלה", אומרת אחת הביוטריות המצליחות בארץ, תם־בר אמר. "ראשית, התנאי הוא שאני בוחרת למה להתייחס וזה לא משהו שמוכתב לי מבעלי החברה. שנית, אני מתנסה בכל מוצר שאני ממליצה עליו לפחות שלושה שבועות. פקטור האמינות הוא קריטי מבחינתי, כי אם אני משדרת חוסר אמינות, הצופות שלי מרגישות בזה, ומבחינתי אני חוטאת למקצוע שלי".

אמר לא מרגישה צורך להתנצל על כך שתירגמה את האהבה שלה לאפיקים כלכליים. "אני מייצרת תוכן לכל דבר, והיום, על תוכן משלמים. צריך לעשות הבחנה: החברה משלמת לי עבור כישוריי, לא עבור ההמלצה שלי; אני מצלמת, עורכת, אחראית לציוד, מספקת פלטפורמה ובוחרת לבד את המוצרים".

יניב וייצמן, המנכ"ל והבעלים של משרד הפרסום teenk, המתמחה בשיווק ובפרסום לבני נוער וצעירים, מסביר את התופעה: "אין ספק שיצרני התוכן ברשת הם הכוכבים החדשים של העתיד. הכוח שלהם הוא בקשר היומיומי שהם מקיימים עם הגולשים. הם מדברים בגובה העיניים, לא נמצאים מאחורי מסך טלוויזיה מנוכר".

כך, למשל, מגזין "ראש אחד" עשה סיכום פופולריות לשנת 2015, והביוטרית אשלי וקסמן־בקשי עקפה את השחקנית אליענה תדהר. לאחרונה ייסדו ב־teenk סוכנות טאלנטים ראשונה מסוגה שמתמקדת בכוכבי רשת ומספקת להם הדרכה ואולפנים. וייצמן גם צופה לסלבס של העתיד קריירה במשחק בסדרות נוער.

•   •   •

1. החלוצה

אשלי וקסמן־בקשי

עוקבים: 90 אלף 

נעים להכיר: בת 30, נחשבת לחלוצת התחום בישראל ולבלוגרית הפופולרית ביותר בקרב בנות 14-8. עלתה לארץ מקנדה ב־2006 ועבדה בכלל במשרד הביטחון. מינפה את אהבתה לאיפור למיני־אימפריה כלכלית - יש לה בלוג, ולוג אישי ומשפחתי וליין מברשות מקצועיות הנושא את שמה.

סוד הקסם: מדריכי איפור, שמחת חיים וריספקט לשדרוג המרשים שהיא עברה.

לערוץ היוטיוב של אשלי

2. הטרנדית

קטלין לייטס (Kathleen Lights) 

עוקבים: 1.9 מיליון 

נעים להכיר: היצור הפטפטן והלבבי ביותר בעולם הביוטי, והיא רק בת 22. נהנית לצחוק על עצמה ולעשות פרצופים טיפשיים למצלמה. ידועה בחיבתה ללוקים חמים וזוהרים.

סוד הקסם: זכתה לסגידתן של גולשות בכל העולם בזכות צבעי השפתונים הנפלאים שפיתחה עם חברות כגון OFRA.

לערוץ היוטיוב של קייטלין

3. מלכת המדיה

תם־בר אמר

עוקבים: 37 אלף 

נעים להכיר: בת 25, אשדודית גאה, ידועה בשיתופי הפעולה המסחריים שלה עם חברות כמו פלורמר ומאק, ופעילה מאוד גם באינסטגרם. 

הנערות הרוסות עליה ועל הלוק הגלאמי והמתוקתק שלה.

סוד הקסם: אווירה חו"לית, אך בשפה העברית ובגובה העיניים. הערוץ שלה מכיל גם סרטוני אופנה ולייפסטייל. 

לערוץ היוטיוב של תם

4. האלגנטית

ליסה אלדריג' (Lisa Eldridge) 

עוקבים: 1.3 מיליון 

נעים להכיר: ליסה בת ה־42 משחקת במגרש של הגדולים: היא מכינה כוכבות לשטיח האדום, איפרה את קייט ווינסלט ואמה ווטסון לשערי מגזינים ומשמשת המנהלת הקריאטיבית של חברת לנקום. הסרטונים שלה אציליים ואינטליגנטיים.

סוד הקסם: המקצועיות הנונשלנטית והמבטא הבריטי.

לערוץ היוטיוב של ליסה

דיאטה, אופנה, מתכונים ועוד המון דברים מעניינים - עכשיו במדור הלייף סטייל שלנו! 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר