מתגייסת לקמפיין. שרית חדד ומנחה ערוץ הילדים קובי מחט

קמפיין חדש לבני הנוער: "אל תיגרר"

המשרד לביטחון הפנים וערוץ הילדים החליטו להילחם בתופעת האלימות בקרב בני הנוער • ישודרו תכנים נגד אלימות בערוץ במשך שנה • המטרה: לעודד לקיחת אחריות במצבים שונים בקרב הילדים

האלימות בקרב בני הנוער מגיעה לשיאים חדשים. אז מה עושים? פותחים בקמפיין.

המשרד לביטחון הפנים, בשיתוף הקרן לידידות וערוץ הילדים, משיקים קמפיין חברתי מקיף שכותרתו "אל תיגרר", ומטרתו - מניעת התנהגות אלימה בקרב ילדים ובני נוער ומניעת התנהגות אנטי-חברתית ושלילית במצבים של לחץ חברתי. הקמפיין יעלה בערוץ הילדים בספטמבר ויימשך כשנה. מי שכבר נרתמה היא הזמרת שרית חדד שתבצע את שיר הנושא שנקרא, כמובן, "אל תיגרר". הקליפ, בכיכובה של חדד, כבר צולם ויעלה בחודש ספטמבר בערוץ הילדים.

הקמפיין יכלול גם מעברונים מצולמים של ילדים ובני נוער אשר מספרים על התמודדויות ועל בחירות נכונות שעשו במצבים חברתיים רגישים. בערוץ הילדים מתכננים לשלב את ערכי הקמפיין בשלל התוכניות המשודרות. בין השאר ישולב הקמפיין ברצועת השידור החי היומית במסגרת התוכנית "המקום האמיתי", בכיכובם של מנחי הערוץ שילוו את הפרויקט במשך כל השנה.

מטרת הקמפיין היא לעורר מודעות של הילדים למניעת תופעות של אלימות והפיכתם לאקטיביים וללוקחי אחריות. הקמפיין מבקש לייצר הזדהות בקרב בני הנוער באמצעות העלאת דילמות מחיי היום יום, דוגמת חרם על חבר לכיתה, העלאת תמונות פוגעניות לפייסבוק, שתיית אלכוהול, ניצול חברים ועוד. הקמפיין יפרוש בפני הצופים פתרונות שונים להתנהגות במצבים אלה בניסיון לעודד עמידה בפני לחץ חברתי שהוא הגורם הדומיננטי בהיגררות.

פיתוחו של הקמפיין לוותה בייעוצם של צוותים מקצועיים מהמשרד לביטחון פנים והקרן לידידות, שמפעילים את פרויקט "עיר ללא אלימות", שכללו בין השאר פסיכולוגים ויועצים חינוכיים.

לדברי מנהלת ערוץ הילדים, הילי חורב-קסוטו, "ערוץ הילדים הוא הבית של הילדים בישראל, וככזה מחויב לתת לצופים את המידע והכלים שיאפשרו להם להתמודד בהצלחה עם תופעות ודילמות העומדות בפניהם הן בבית הספר והן בשעות שאחריו".

מנהלת התוכנית הד"ר אורלי אינס: "הבסיס הוא בהבנה שזה בידיים שלנו. אם נחליט שלביה"ס האלימות לא תיכנס - זה אפשרי. פסיביות, ייאוש והעברת אחריות לאחרים זה הכישלון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...