יצירת המקור החדשה של yes היא דרמה קומית שובבה המחדשת, גם אבל לא רק, בגיזרת העירום. בבכורה נצפו ארבעה ישבנים גבריים - אחד מהם של עוז זהבי, אתן רשאיות להקפיא את התמונה הזו ב־VOD ובדמיון - וגם סצנת מין נועזת במונחים ישראליים. הצצה לפרקים הבאים מבטיחה עוד מז'אנר הציצים־ישבנים, ככה זה כשסידרה עוסקת בנערי ליווי ובמפגשיהם עם נשות הגליל. שמעתם "אבירי הגליל" ודמיינתם דרמה היסטורית? נסו שנית, הפעם בלי חולצות ובתחתונים. יה בייבי.
צילום: משה בן שמחון כתבת: ליטל שמש
החידוש הראשון שמביאה "ג'וני" הוא הלוקיישן. לא אזור חיוג 03 ולא ירושלים על קרנותיה הנדיבות, אלא הגליל הירוק זוכה לככב בסידרה, כאזור התרחשות מרכזי. מרחבים פתוחים, טבע מרשים ופוטוגני בוודאי לא פחות משדרות רוטשילד, כולל גיחות של פרות וסוסים לפריים, מעניקים ל"ג'וני" נקודות זכות ראשונות על מקוריות. כשנזכרים שבפעם האחרונה שיצירה ישראלית נדדה רחוק כל כך מרמת החייל זה נגמר ב"תמרות עשן" הווירדואית, מוכרחים לשבח את היוצרים - דני רוזנברג ותום שובל - על האומץ. בסידרה של רוזנברג ושובל אין קאובוי, אבל יש אלפא מייל עם רגשות. ג'וני בוי, חתיך בטלן וחסר אחריות, חוזר אחרי ארבע שנות היעדרות מהנכר היישר לשלושים על אביו, דבוראי שהוריש לו מכוורת שקועה בחובות, אחות קטינה שזקוקה לאפוטרופוס ועובד ערבי עם סוכנות ליווי קטנה מהצד. הטיפול של עוז זהבי החלטי: הוא מוריד את החולצה.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
כשזהבי לוהק ל"ג'וני" אפשר היה להעריך שהקריירה שלו הולכת למקום טוב. הערכה זו עדיין בתוקף, אבל השחקן שהתגלה ב"עספור" מתחיל לבצע מעשה יובל סמו בטלוויזיה. זהבי, שמתמחה בהסרת חולצות מעל גופו (גם על הבמה, ע"ע: "שיער"), מציע גם ב"ג'וני" עוד מאותו דבר - טונות של קסם אישי וכריזמה טבעית, טבולות הפעם ב... דבש. ג'וני משתלט על עסקי "דבש קציר" ולומד מהר מאוד שהעסק לא הולך להתרומם. כשעובדת סוציאלית מאיימת על שלמות משפחתו, מעקלים לוקחים את רכושו והוא נמצא עם הגב אל הקיר - יורד זהבי להגנה, ומצמיד לקוחה אל חזהו החלק. דענה נשות הגליל; "ללכת עד הסוף" הגיעה לישראל.
קצב ההתרחשויות המהיר הופך את פרק הבכורה למפגן משובח של כתיבה קומית ובימוי זורם. ג'וני חווה משברים בקצב היסטרי ונאלץ מהר מאוד לפעול. אין כאן התחבטויות וגם לא שאלות מוסריות (לדיון על חיפצון גברים גשו לקבוצת "גם אני פמיניסטית ואין לי חוש הומור" בפייסבוק), אלא שני אקטים זריזים, מסיבת רווקות סוערת ואהובה אחת לשעבר שכבר מצאה לג'וני תחליף (הניחו כאן סימן שאלה קטן). כמו קומדיות ישראליות אחרות, "ג'וני" עוסקת בחברות גברית, ולצד זהבי נמצאים שלושה שתפקידם להציג בפני הגיבור אפשרויות חיים אחרות ולהעניק לו חומר למחשבה. אחד נשוי, אחד ביישן (יש לאסור על אושרי כהן לגלם דבילים בחוק שח"ם מיוחד), ואחד יוסף סוויד. סוויד מגלם את קייס, ובינו לבין ג'וני מתעוררת יריבות גברית עתיקה ומלאת טסטוסטרון. מלבד המבטא המודגש של סוויד, מדובר בחומר משעשע למדי.
"ג'וני" לא תמיד אמינה ויש רגעים שהמשחק בה מאולץ, אבל אפילו ברגעים הקשים שלה (מסיבת הרווקות) מסתתרות פנינים. סצנת הבעל החשפן הנתפס על ידי אשתו במסיבת הרווקות היא רגע קומי אדיר ("יש איזה דיבור שאני דומה לבעלך או משהו" -"כי אתה בעלי, יא קוקו"), ואם משהים את התפיסות המוקדמות והקיבעונות, אפשר להתענג על הפן הקליל והילדותי שהיא מביאה. למדינה שחיה על אדי "דיזנגוף 99" מגיעה סידרה סקסית - במונחים ישראליים, נטפליקס זה לא - ונדמה שהטיזר "לא יכולות בלי ג'וני" עומד להשתלם ל־yes. יכולות בלי ג'וני, אבל מעדיפות עם.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו