סיוט בשמיים: מאות ישראלים תקועים במטוס באבו דאבי

יותר מ-200 נוסעי טיסת אל על יושבים במטוס, המתעכב על הקרקע מזה כשעתיים, לאחר שלא הורשה לנחות בנמל התעופה בעיר בשל ההצפות בו • מסתמן: המטוס יועבר לתדלוק – וכל הנוסעים עליו יצטרכו לחזור ארצה • אל על: "הטיסה המריאה בכפוף לאישור נחיתה מהשדה בדובאי"

נוסעים שנתקעו בטיסת אל על באבו דאבי. צילום: ללא קרדיט

מזג האוויר החריג בדובאי גרם ללא מעט שיבושים בתנועה האווירית באיחוד האמירויות: פליי דובאי הודיעה על ביטולי טיסות ל-12 שעות לפחות, ארקיע נאלצה לנחות בראס אל חימה, וחברות תעופה רבות נוספות מכל העולם נאלצו לבטל טיסות, לשנות מסלולים ולהתמודד עם מזג האוויר החריג.

כעת, יותר מ-200 נוסעים בטיסת אל על לדובאי ממתינים כבר שעתיים במטוס, לאחר שזה לא הורשה לנחות בעיר – והועבר לאבו דאבי. הדבר יצר עומס חריג גם בנמל התעופה באבו דאבי, והנוסעים יושבים במטוס ומחכים להמשך הטיפול בהם.

דובאי (ארכיון), צילום: Getty Images

נכון לעכשיו, מסתמן כי מטוס הבואינג 777 של אל על יועבר לתדלוק, וכל הנוסעים שנמצאים עליו יצטרכו לחזור ארצה. נוסעים רבים הזמינו חופשה בדובאי, חלקם היו אמורים להמשיך משם בטיסות קונקשן ליעדים שונים במזרח, בהם תאילנד ומדינות נוספות, וכעת הם יצטרכו לנסות למצוא פתרונות חלופיים.

הטיסה, שהייתה אמורה להימשך כשלוש שעות, מתעכבת מזה כשעתיים על הקרקע. הנוסעים עצמם יושבים במטוס מזה כחמש שעות, וכרגע לא ברור מתי ימריאו בחזרה לישראל, מכיוון שגם לתדלוק המטוס ישנו תור ארוך. בסופו של דבר, הטיסה הקצרה לדובאי הפכה למסע של לפחות שמונה שעות במטוס, וייתכן שאף יותר, שבסיומן הנוסעים יוחזרו לתל אביב.

מטוס אל על (ארכיון), צילום: קוקו

במקביל, מאות נוסעים שהיו אמורים לחזור עם אותו המטוס מדובאי ארצה, לא יוכלו לעשות זאת מכיוון שהמטוס צפוי לחזור על עקבותיו כשהוא מלא בנוסעים שהמריאו עליו מישראל. הנוסעים בדובאי כבר קיבלו הודעות ביטול, וכרגע מנסים למצוא להם פתרונות.

חשוב להדגיש כי מדובר בבעיה שאיתה מתמודדות הרבה מאוד חברות תעופה בדובאי ובאבו דאבי, זאת בעקבות מזג האוויר החריג שם שגרם להצפות משמעותיות בנמלי התעופה. נכון לעכשיו, לא ברור מתי התנועה האווירית באמירויות תחזור לשגרה.

מאל על נמסר: "טיסה LY971 לדובאי המריאה כמתוכנן, בכפוף לאישור נחיתה מהשדה בדובאי. מזג האוויר הסוער בעיר יצר עומסים בנחיתות בשדה, ובעקבותיהם הטיסה הוסטה לנחיתה באבו דאבי. לצערנו, השדה המקומי לא אישר להוריד את הנוסעים, והמטוס צפוי להמריא בקרוב לתל אביב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר