חודשיים לפני: התושבים התריעו על הסכנה באזור הפיגוע בבקעת הירדן

שלושה ישראלים נפצעו הבוקר מירי שנפתח לעברם סמוך לכביש 90 • כעת מתברר כי תושבי הישובים באזור סביב יריחו שיגרו מכתב אזהרה וטענו: פריסת הכוחות החדשה, שכוללת את פתיחת המחסומים באזור ואי הצבת גדוד שמירה כפי שהיה נהוג, היא הזמנה לאסון • "במקרה של מתקפה נמצא את עצמנו חסרי אונים"

אוטובוס הילדים שנפגע מהירי \השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

האזהרה שקדמה לפיגוע: שלושה ישראלים נפצעו הבוקר (חמישי) מירי שנפתח לעברם סמוך לכביש 90 בבקעת הירדן. אחד הרכבים הינו רכב הסעות לתלמידים. כעת מתברר כי לפני חודשיים שיגרו תושבי הישובים באזור הפיגוע סביב יריחו, מכתב אזהרה לשר הביטחון גלנט ולאלוף פיקוד המרכז פוקס. אז התריעו כי פריסת הכוחות החדשה, שכוללת את פתיחת המחסומים באזור ואי הצבת גדוד שמירה כפי שהיה נהוג, היא הזמנה לאסון.

תיעוד: קולות הירי סמוך למקום הפיגוע והאוטובוס שנפגע // השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

"פעילות הטרור בעיר יריחו ובסביבתה הולכת ומתגברת כבר חודשים ארוכים", התריעו התושבים במכתב. עוד טענו כי עד לפני פרוץ המלחמה האזור הוחזק על ידי גדוד אחד - לביא הבקעה. ולאחר פרוץ המלחמה גויס גדוד מילואים נוסף, ששוחרר לטענתם שבוע לפני כתיבת המכתב. 

האוטובוס שנפגע בעקבות הירי, צילום: השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

בפיגוע הבוקר נפצע גבר כבן 30 באורח בינוני עד קשה, הוא פונה לביה"ח הדסה הר הצופים כשהוא סובל מפצעי ירי בגפיים. בן 21 ובן 13 נפצעו קל.

המחבל (מסומן באדום) כפי שתועד ממצלמת הרכב, צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

במכתב דרשו התושבים לתגבר את הכוחות והאמצעים וציינו כי "אין בידי הכוחות בשטח היום אמצעים להתמודד עם כלים משוריינים וכמות החמושים שנמצאת בעיר יריחו. במקרה של מתקפה נמצא את עצמנו חסרי אונים". 

בעקבות פיגוע הירי כוחות רבים הוקפצו למרחב ביניהן, דובדבן ומרעול אשר מבצעות מרדף אחרי המחבל במרחב. במקביל ישנן חסימות על מנת למנוע מהמחבל להימלט מהמרחב. לפי עדי ראייה, המחבל לבש בגדים ירוקים דמויי מדים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר