"קצין מלא אינטליגנציה ושאפתנות": רס"ן בן שלי, מפקד פלגת לוחמים ב-669, נפל בקרב בסג'עייה

שלי, תושב קדרון שבשפלה, הותיר אחריו הורים ושני אחים • אביו הוא אלוף משנה במילואים, שבתפקידו האחרון שירת כקצין הנדסה ראשי • במושב בו התגורר סיפרו כי היה בחור שתמיד נתן יד ועזר למי שצריך • חברו לצבא ספד לו: "אני בטוח שעוד רבות יסופר על חלקו בקרב הגיבורים"

רס"ן בן שלי נפל בקרב בסגעייה ברצועת עזה. צילום: ללא

רס"ן בן שלי, מפקד פלגת לוחמים ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669) אשר בתפקידו הקודם שימש כמ"פ מסייעת בגדוד 51 של גולני, נפל בקרב ברצועת עזה יחד עם שמונה לוחמים נוספים.

שלי, תושב קדרון שבשפלה, הותיר אחריו זוג הורים, כרמל ומשה, ושני אחים צעירים ממנו - ים ומיקה. אביו, הוא אלוף משנה במילואים, שבתפקידו האחרון שירת כקצין הנדסה ראשי בשנים 2007–2011. הוא פיקד על החיל במבצע עופרת יצוקה ותחתו זכה החיל לשבחים רבים במהלך הלחימה ואחריה.

חילוץ תחת אש: תיעוד מפינוי פצועים מאזור הלחימה ע"י מסוקי חילוץ ולוחמי יחידה 669 // דובר צה"ל (ארכיון)

מכרים מהמושב בו התגורר מספרים על רס"ן שלי כי היה בחור גבוה ומרשים, יפה תואר, שתמיד נתן יד ועזר לכל מי שהיה צריך, גם כשלא ביקש. אדיר, חברו מהצבא, כתב עליו בפייסבוק: "הוא היה קצין וג'נטלמן. קצין צעיר, צנוע ומלא אינטליגנציה, ביטחון ושאפתנות. בזכות לוחמים כאלה עם ישראל יכולה לישון בשקט ואני בטוח שעוד רבות יסופר על חלקו בקרב הגיבורים שחיילי גולני ניהלו אתמול".

חבר אחר סיפר כי בן היה אדם ערכי אשר טובתה של המדינה הייתה בראש מעייניו, חדור מטרה, שרצה להצליח במשימה ולהביא את החטופים הביתה. שלי היה אמור להשתתף במסיבת הנובה ברעים ביחד עם 13 חברי ילדות, אך לבסוף ביטל את השתתפותו. מתוך 12 החברים שנסעו מסיבה, ארבעה נרצחו בטבח שביצעו המחבלים במיגונית בעלומים, לשם נמלטו החברים עם משתתפים נוספים מהמסיבה.

האירוע שבו נהרגו תשעת החיילים התרחש כאשר במהלך טיהור בשטח צפוף בין בתים בעזה, בוצע ירי לעבר כוח צה"ל מאחד הבתים, ובנוסף לכך הופעל מטען חבלה. הכוח השיב באש לעבר מקור הירי, וכתוצאה מהפעלת המטען נוצר ניתוק בין הכוחות - והחל הליך של חילוץ. כוח נוסף שהגיע למקום נכנס לתוך המבנה. אז הופעל מטען חבלה שני, שגבה את חייהם של לוחמים נוספים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר