עשו לעצמכם טובה ולכו לצפות בסרטים האלה

שלל סרטים מסקרנים ומצופים מגיעים למסכים בחודש הקרוב, וזו ההזדמנות להתעדכן בכל מה שכדאי לשלם עבורו על כרטיס ולצפות בו על המסך הגדול • ישי קיצ'לס מארגן לכם רשימת צפייה לחודש מאי

"אמצע החיים". צילום: יח"צ

"ימים מושלמים" – 2 במאי

הבמאי המהולל וים ונדרס ("פריז, טקסס", "מלאכים בשמי ברלין") שב לכושר עם דרמה אקזיסטנציאליסטית מרגשת שמתרחשת ביפן. במרכז העלילה: שגרת חייו הצנועה של מנקה בתי שימוש ציבוריים בשכונה בורגנית בטוקיו, והשלכותיו המפתיעות של מפגש לא מתוכנן בינו לבין אחייניתו הצעירה. הסרט היה הנציג של יפן בטקס האוסקר האחרון. עם קוז'י יאקושו, טוקיו אימוטו, אריס נאנקו ו-אאוי יאמאדה.

"יוני אפס" – 2 במאי

דרמה היסטורית שמבוססת על אירועים אמיתיים. על רקע הוצאתו להורג של אייכמן בישראל, שלושה סיפורים שונים מספקים שלוש נקודות מבט על האירוע החד פעמי וההיסטורי: קצין שב"ס מתבקש לשמור על חייו של הנידון למוות, ניצול שואה חוזר לראשונה לפולין מאז ימי המלחמה, וילד נדרש לעזור בבניית התנור לשריפת גופתו של אייכמן. עם צחי גראד, רותם קינן, נועה קולר, קובי אדרת, אדם גבאי, ג'וי ריגר ושרון אלכסנדר. ג'ייק פאלטרו (האח של גוונית') כתב את התסריט יחד עם הקולנוען הישראלי תום שובל, וגם חתום על הבימוי.

"כוכב הקופים: ממלכה חדשה" – 9 במאי

פרק נוסף בסדרת המד"ב המצליחה. שנים רבות לאחר אירועי הסרטים הקודמים, קוף צעיר יוצא למסע שיוביל אותו לפקפק בכל מה שלימדו אותו על העבר ולעשות בחירות שיגדירו את העתיד לקופים ולבני האדם כאחד. עם וויליאם ה. מייסי, קווין דורנד ופרייה אלן. במאי: ווס בול ("הרץ במבוך").

"תיאודור" – 9 במאי

הפקת קולנוע ייחודית של האופרה הישראלית שיוצאת בעקבות תיאודור הרצל – החל מימיו כסטודנט צעיר ועד להפיכתו למנהיג ציוני פורץ דרך. האופרה מציגה רגעים מכוננים בחייו של הרצל: המאבק באנטישמיות, מערכת היחסים עם אשתו המיוסרת, הקשיים וההתמודדויות, והדרך אל חזון המדינה היהודית. עם עודד רייך, נעם היינץ וענת צ'רני. מלחין: יונתן כנען. במאי: עידו ריקלין.

"גארפילד" – 16 במאי

עיבוד קולנועי נוסף לעלילותיו של החתול העצלן, השמנמן וחובב הלזניה גארפילד. במרכז העלילה: לאחר איחוד לא צפוי עם אביו האובד, גארפילד וחברו הכלב, אודי, נאלצים להיפרד מחיי הנוחות ולהשתתף בשוד נועז. כריס פראט (שדובב את מריו בשנה שעברה) נכנס לפרוותו של גארפילד, ושחקנים נוספים שתורמים את קולם כוללים את סמואל ל. ג'קסון, וינג ריימס, סנופ דוג והאנה וודינגהאם. במאי: מארק דינדל.

"פיוריוסה" – 23 במאי

תשע שנים אחרי "כביש הזעם", מאסטר האקשן האוסטרלי ג'ורג' מילר חוזר עם פרק נוסף בסאגת "מקס הזועם". מדובר בפריקוול שמביא את סיפורה של פיוריוסה, שנחטפת בצעירותה מ"המקום הירוק" ונופלת לידיהם של חבורת רוכבים אגדית אשר בראשה עומד שר המלחמה דנמטוס. עם אניה טיילור-ג'וי, כריס המסוורת', טום ברק ונתן ג'ונס.

"אמצע החיים" – 23 במאי

לאחר שסרטן מתגלה בגופה של אשתו, יונתן הטייס מחליט לעזור לה להתפייס עם אחותה הצעירה. בעזרת רב כריזמטי, כל המשפחה נפגשת ביישוב קטן ורוחני, בדרך לתיקון של אמצע החיים. עם צחי הלוי, חן אמסלם, שלום אסייג, יניב סוויסה ומורן גרוס. במאים: יריב הורוביץ ודניאל רייספלד.

"המשלחת" – 30 במאי

שלושה תיכוניסטים יוצאים כחלק ממשלחת בית הספר למחנות הריכוז בפולין ומתמודדים עם העבר ועם הזיכרון, עם אהבות ראשונות ועם זהותם המתעצבת. אסף סבן ("בית בגליל") כתב וביים. יואב בבלי, נעמי הררי ולייב לב לוין מככבים בתפקידים הראשיים.

"חברים דמיוניים" – 30 במאי

פנטזיה קומית צבעונית ועתירת כוכבים. ילדה שמגלה שיש לה את היכולת לראות את החברים הדמיוניים של כולם, יוצאת להרפתקה קסומה במטרה לאחד מחדש בין הילדים לחבריהם הדמיוניים שנשכחו מזמן. עם ריאן ריינולדס, ג'ון קרסינסקי, קיילי פלמינג ופיונה שו (ועוד המון שמות גדולים בתפקידי משנה קוליים). קרסינסקי גם ביים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר