"בשנה כל כך קשה לעם היהודי": נועה קירל תייצג את ישראל באירופה

הזמרת הישראלית תצעד השנה במצעד החיים בפולין • היא תהיה האמנית המרכזית בטקס המסורתי שייערך בתום הצעידה מאושוויץ לבירקנאו • כיצד תשולב בו ההתייחסות ל-7 באוקטובר?

נועה קירל בביצוע מיוחד ל"יוניקורן". צילום: כאן 11

רגע לפני שמדינת ישראל תתעטף בעצב נוסף ותציין את הטרגדיה האיומה שקרתה לעם היהודי, נודע כי נועה קירל תצעד השנה במצעד החיים בפולין ותהיה האמנית המרכזית בטקס המסורתי שייערך בתום הצעידה מאושוויץ לבירקנאו.

נועה קירל במחווה לשחרור החטופים בטקס בלוס אנג'לס (ארכיון)

הטקס ביום השואה שיחול ב-6 במאי, יתקיים בסימן 80 שנה לשואת יהודי הונגריה ויתייחס גם לפוגרום 7 באוקטובר ולגל האנטישמיות שפרץ בעקבותיו. לפידי זיכרון יודלקו בין היתר על ידי שורדי שואה מרחבי העולם ומישראל, בהם 7 שורדי שואה שנפגעו בפוגרום 7 באוקטובר, אשר יגיעו למצעד עם משלחת שיזמה קרן מנומדין בראשותו של חיים טייב.

קירל היא דור שלישי לשורד שואה מאוסטריה. סבה, אלכס קירל, הצליח לברוח מאוסטריה בשנת 1939 ולעלות לישראל בזמן שמרבית משפחתו, יותר מ-200 איש ואישה, נספו בשואה. סבה נכח כמאבטח בעת הוצאתו להורג של אדולף אייכמן, אדריכל הפתרון הסופי של גרמניה הנאצית. "זה כבוד גדול עבורי לצעוד השנה במצעד החיים יחד עם הוריי. 60 מבני משפחתו של אבי נרצחו בשואה", מסרה קירל. "כשאשיר על הבמה אחשוב עליהם ועל כל היהודים שנספו בשואה. אחשוב גם על סבא שלי, ששרד, ועל החוסן שלו ושל הניצולים כולם. בשנה כל כך קשה לעם היהודי אצעד גאה לצד אלפי אנשים מכל העולם שבאים לזכור את מה שקרה לנו בשואה, ולזעוק נגד האנטישמיות".

נועה קירל, צילום: יהודה בן יתח

מצעד החיים הוא אחד מאירועי הדגל של יום הזיכרון לשואה ולגבורה. עד היום למעלה מ-300,000 משתתפים צעדו על פסי הרכבת מאושוויץ לבירקנאו, כמחווה לאובדן הגדול ביותר בהיסטוריה של העם היהודי והאנושות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר