האם זה המזרן שיקל על כאבי הגב?

פעם קפיצים היה הדבר הבא, אחר כך הבטיחו לנו שמזרן קשיח יציל את הגב שלנו ועכשיו המזרן ההיברידי כובש את השוק • בדקנו על מה המהומה

צילום: GettyImages // איך לבחור מזרן?

לא כל יום צצים חידושים בתחום השינה. אחד החידושים האחרונים והמשמעותיים ביותר בתחום זה הוא המזרן ההיברידי (או "הייבריד"), שמשלב בין ויסקו לקפיצים.

לאחרונה הפך המזרן ההיברידי לנמכר ביותר בארה"ב. חברות ענק אמריקניות כמו קספר או טמפור פדיק, שבנו את המוניטין שלהן על שיווק מזרני ספוג בלבד, אימצו בגדול את מזרני ההייבריד. קספר כיום מציעים שלושה דגמי מזרן, שלושתם הייבריד, כאשר רק המזרן הזול ביותר כולל אופציה לבסיס מספוג בלבד, עבור מי שעדיין מעוניין בכך. 

בדקנו עם אננדה לב, הבעלים של חברת סוהם, שמייצרת את סוג המזרן הפופולרי בישראל, על מה המהומה. "מזרן ההייבריד משלב שכבות עבות של ספוג ויסקו איכותי - הספוג המומלץ ביותר להפחתת לחצים על הגוף במהלך השינה - עם קפיצים מבודדים בשכבת הבסיס. מה שאומר שהוא בעצם מכיל בתוכו את המיטב של שני סוגי המזרנים הנפוצים - גם שכבות ספוג איכותיות ועבות בחלקו העליון וגם קפיצים מבודדים משולבים בספוג קשיח בבסיסו", מסביר לב. "התוצאה היא מזרן גבוה (35 ס״מ) ומענג במיוחד. בעת השינה, הגוף נתמך על ידי שכבות הספוג, והתחושה היא של שינה על מזרן ויסקו איכותי".

כלומר, הקפיצים שם אבל לא מרגישים אותם?

"התנועה של הקפיצים מורגשת רק בתנועות גדולות יותר, וזאת מפני ששכבות הספוג העבות שמעל הקפיצים מבודדות את התנועות הקטנות. הקפיציות הזו, שיכולה להיות פחות נעימה כשנחים במיטה בשלווה, נהיית נפלאה כשקמים או כשנכנסים למיטה, מסייעת בתנועתיות כשמתהפכים בלילה, מה שמשאיר אותנו בשינה קצת יותר עמוקה".

שינה קצת יותר עמוקה. מזרן היברידי של סוהם
שינה קצת יותר עמוקה. מזרן היברידי של סוהם

• עשרה מיתוסים שגויים על שינה

• איך הולכים לישון עם חיוך?

• "נודניק" בשעון המעורר זה הדבר הכי גרוע שאתם עושים בבוקר

האם זה הפטנט שיציל אותנו מכאבי גב?

"מזרן איכותי לאו דווקא ירפא את בעיות הגב שלכם, אבל מזרן גרוע, לא איכותי או קשה מדי, בהחלט עלול לגרום לכאבים, שעלולים להתרפא מעצמם כשתחליפו למזרן טוב, ורצוי היברידי".

עד לא מזמן טענו דווקא שמזרן קשיח מסייע לבעיות גב.

"זו תפיסה מקובלת בארץ, שמזרן קשיח הוא אורתופדי, אבל זה לא נכון. מזרן קשיח מדי דווקא עלול לגרום לכאבים שאפילו לא תדעו לחבר בינם למזרן".

עוד יתרונות של המזרן ההיברידי?

"הוא מושלם גם לפעילויות ליליות אחרות".

אנחנו נסתפק בזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר