ערעור הפדופיל נדחה: יישלח ל-18 חודשים בכלא

ליאור לוי הורשע בעבירות פדופיליה ברשת • בדחיית הערעור על עונשו נכתב: "מדובר בעבירות חמורות, שגם אם בוצעו ללא מגע, מחייבות ענישה של ממש"

השוטר טען כי עמד בפני תקופה לא פשוטה בחייו. (אילוסטרציה) , צילום: Getty Images

בית המשפט המחוזי בבאר שבע החליט: עונשו של הפדופיל המורשע יישאר על כנו. נדחה ערעורו של ליאור לוי, שהורשע בכמה עבירות של ניסיון להטרדה מינית של קטינים באינטרנט, והוא ייכנס ל-18 חודשי מאסר בפועל, עונשי מאסר מותנים וקנס של 5,000 שקלים.

בבית המשפט התקבלה היום (שני) עמדת הפרקליטות בעניינו של לוי. "מדובר בעבירות חמורות, שגם אם בוצעו ללא מגע פיזי, מחייבות ענישה של ממש", צוין בהחלטה. "הקלות שבה ניתן לבצע עבירות, כאשר התוקף פועל מביתו ומתחבא מאחורי המקלדת; הקושי בגילוי עבירות אלה; הריחוק מהקורבן המאפשר גם ריחוק נפשי של העבריין; והפגיעה הנפשית הקשה שעלולה להותיר צלקות עמוקות בנפשו של הקרבן, מחייבים מענה עונשי שבדרך כלל יכלול מאסר בין סורג ובריח".

עוד בנושא:

• תקף קטינות: פדופיל הוסגר לארה"ב

• אישום: פדופיליה דרך הוואטסאפ

• פדופיל מורשע ניסה לפתות בן 10 - ונעצר

• סיוט בת"א: תקף מינית בת 9 בשירותים

תיקו של לוי נכלל בפרשה ענפה שבמסגרתה פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה, בפרקי זמן שונים, כ-30 כתבי אישום נגד ישראלים ממקומות שונים ברחבי הארץ על ביצוע עבירות פדופיליה באינטרנט. הפרשה נחשפה באמצעות הפעלת סוכנת משטרתית שהציגה את עצמה כקטינה בת 13, במסגרת מבצע של משטרת ישראל לאיתור חשודים שיוצרים קשר מיני עם קטינים באינטרנט.

לוי הורשע בניסיון להטרדה מינית של קטין מתחת לגיל 15 ובניסיון למעשה מגונה בקטינה מתחת לגיל 14, לאחר שניהל שיחות בעלות אופי מיני בצ'אט באינטרנט ובסקייפ עם הסוכנת המשטרתית. בשיחותיו ניסה הנאשם כמה פעמים לגרום לשוטרת להתפשט מול המצלמה, ואף חשף את איבר מינו.

רוב הנאשמים בפרשה כבר הורשעו ונידונו, כל אחד לפי חלקו, לעונשי מאסר בפועל, עבודות שירות ושירות לתועלת הציבור.

בעניינם של הנאשמים שנידונו לעבודות שירות ולעבודות לתועלת הציבור, הגישה הפרקליטות הודעות ערעור לבית המשפט המחוזי, שבמסגרתן ביקשה להחמיר בעונשים, ולגזור על הנאשמים מאסר בפועל. זאת בנימוק שעונש שאינו מאחורי סורג ובריח עלול להעביר מסר שגוי וסלחני בקרב נאשמים פוטנציאליים שאורבים לקטינים ברשתות לצורך סיפוק תאוותיהם המיניות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר