תערוכה: עוגיות של אמנות מזכוכית

את האמונה שנוכחות של יופי משפרת את איכות החיים ואת ההשראה שהיא מקבלת מהטבע, האמנית ג'וליה רזינסקי יוצקת לחפצי נוי ותכשיטים מרהיבים

צילום: יח"צ // מתוך התערוכה "דרך הזכוכית"

אחרי שנים רבות בהן עסקה בגרפיקה דיגיטלית ועיצוב לאינטרנט, קיבלה האמנית ג'וליה רזינסקי חשק עז ליצור משהו חומרי. אולי זה הנוף המרהיב שמשתקף מחלונות ביתה שביישוב קציר בוואדי ערה, אולי זה השקט לאחר שהילדים כבר עזבו את הקן, אבל במקרה של ג'וליה, החומר הוא נוזלי והחומרי הוא רוחני.

את עבודותיה, אשר לוקחות הרבה השראה מהטבע, ואשר תוצגנה החל ממחר (19.2) בתערוכה חדשה בגלרייתUnity Art House ביפו, מעצבת ג'וליה בטכניקה מיוחדת הנקראת "פיוזינג" – התכה והמסה של זכוכית בתנור. "לעומת טכניקות 'חמות' אחרות, טכניקת הפיוזינג לא דורשת התעסקות עם אש פתוחה או זריזות מיוחדת", מסבירה האמנית. "לי זה מזכיר אפיית עוגיות: חותכים זכוכית לחתיכות, מרכיבים את היצירה, שמים אותה על המשטח, מכניסים לתנור ומקווים שיצא טוב. זכוכית בתנור עוברת תהליך פיזי של המסה והתכה, והשינוי נראה כמו קסם טהור. כשפותחים תנור אחרי שעות ארוכות ורואים יצירה מוכנה - זה תמיד הפתעה, לא משנה כמה מתכננים מראש".

השראה מהטבע. מתוך התערוכה "דרך הזכוכית" // צילום: יח"צ
השראה מהטבע. מתוך התערוכה "דרך הזכוכית" // צילום: יח"צ

כך, למעשה, חווית היצירה הבלתי צפויה, קושרת את הטבע הססגוני לאמנות הפרקטית, עם קורטוב של אמירה אישית. "העולם מלא יופי שלא כולם מודעים לו", מסבירה ג'וליה, "לי יש יכולת לראות דברים לא צפויים, מרשימים ויפים. המסר שלי נעוץ למעשה במעשה ההמרה עצמו, בתרגום של היופי שבטבע לשפה ויזואלית באמצעות זכוכית".

מדוע דווקא זכוכית?

"זכוכית זה חומר ייחודי מהרבה בחינות. היא שברירית, אך עמידה, עשויה מחומרים טבעיים נפוצים וזולים, אבל יפה ומרשימה כמו אבני חן. היא יכולה לקבל כל צורה, צבע וטקסטורה ולבטא בצורה ויזואלית כל חוויה, דמות, מחשבה או רגש. אמצעי מושלם ליצירה".

"תרגום של היופי שבטבע לשפה ויזואלית באמצעות זכוכית". מתוך התערוכה "דרך הזכוכית" // צילום: יח"צ
"תרגום של היופי שבטבע לשפה ויזואלית באמצעות זכוכית". מתוך התערוכה "דרך הזכוכית" // צילום: יח"צ

רב הגוניות של הזכוכית בתחום האמנות מקבלת ביטוי נרחב בעבודותיה של ג'וליה, שאפשר לראות בהן תכשיטים מקוריים, חפצי נוי מרהיבים, יצירות אמנות מעניינות – או כל האפשרויות יחדיו.

"אני מאמינה שנוכחות של יופי בחיי היום-יום שלנו משפרת את איכות החיים בצורה דרמתית", היא אומרת. "חפצי נוי ותכשיטים - אלו דברים שעושים לנו טוב, מביאים שמחה, נעימים לעין ולמגע. יש אנשים שמעדיפים לקשט את הבית שלהם בדברים יפים, יש כאלה שאוהבים לשים אותם על גופם. יש לי מה להציע לשניהם".

תערוכת "דרך הזכוכית" של האמנית ג'וליה רזינסקי תוצג לצד התערוכה "חיים" של דיאנה טוסוניאן בגלריית Unity Art House, רחוב דוד רזיאל 6, יפו. התערוכה תינעל בתאריך 5.3.2019.

מתוך התערוכה "דרך הזכוכית" // צילום: יח"צ
מתוך התערוכה "דרך הזכוכית" // צילום: יח"צ
מתוך התערוכה "דרך הזכוכית" // צילום: יח"צ
מתוך התערוכה "דרך הזכוכית" // צילום: יח"צ

• הכל על "האח הגדול"

• מיוחד: "2020 בסיפורים"

• אוהד שרגאי: "הכל מוטה בטלוויזיה"

• בריטניה: מנחת הריאליטי התאבדה

• מתה כוכבת "סקס והעיר הגדולה"

• נישואי הסלבס הקצרים בהיסטוריה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר