הפעם בסולו: אביב בכר הולך עד הסוף

בלי הדס קליינמן, עמה זכה להצלחה והערכה, יוצא המוזיקאי הרגיש לדרך עצמאית • כעת הוא יכול לומר לעולם בדיוק את שהוא מרגיש, ויש גם בונוס: תשומת לב מנשים

צילום: מתוך הקליפ "לנוע" // אביב בכר

מאז נפרד היוצר והמוזיקאי אביב בכר, משותפתו המוזיקלית הצ'לנית הדס קליינמן, הוא התכנס לתוך תקופה משמעותית בת שנתיים של ריפוי ויצירה. עתה הוא יוצא לדרך עצמאית עם אלבום סולו ראשון, והיום (ראשון) יצא מתוכו הסינגל הראשון "לנוע", מלווה בקליפ שביימו אביב בכר ושרה פלוט ביחד עם האנימטור והמוזיקאי לירון אטיה (הפיל הכחול).





השיר החדש נפתח במילים: "הלב רדום ומסרב להיפתח/ היית מאוהב כל כך/ עכשיו הלב שלך עקום/ תביט אל הזריחה/ היא תלמד אותך", טקסט שמרמז על התמודדות עם תקופה לא קלה. "זהו שיר אישי ואינטימי שכתבתי לפני כשנה בתום ימים לא פשוטים שעברתי", מאשר בכר. "את המשפט 'תמיד צריך לנוע' שמופיע בשיר, אני משנן לעצמי כמה פעמים ביום, כמו תפילה, כמו מנטרה. להזכיר לעצמי וגם לאחרים שהכל יכול להתהפך לטובה, רק צריך להמשיך להתקדם לנוע. אני מקווה שהוא ייתן כוח גם לאחרים כפי שנתן לי".

 

בדצמבר 2018 חתמו אביב בכר והדס קליינמן סיבוב הופעות פרידה שסיכמו שבע שנים של שיתוף פעולה מוזיקלי ושני אלבומים ("מעט פשטות", "פעם אחת") מותירים לקהל להיטים כמו "בימים שיעברו עלינו", "סירת מפרש", "את מים" ואחרים. הצמד קיבל חיבוק חם מהקהל ומתחנות הרדיו, ובכל זאת בחר לפרק את השותפות.

"כיום יש לי אפשרות בחירה ואמירה שאני הולך איתה עד הסוף". אביב בכר // צילום: אבישג שאר ישוב
"כיום יש לי אפשרות בחירה ואמירה שאני הולך איתה עד הסוף". אביב בכר // צילום: אבישג שאר ישוב

"הפרידה המוזיקלית קרתה בעקבות הגדילה שלנו", מסביר בכר. "כל אחד משך לכיוונים אחרים. פרידה משותפה מקצועית מקבילה לפרידה של זוג. יש בה הכל מכל. הייתי בן 26 כשהתחלתי להופיע עם הדס, ועתה, כשאני בן 34, אני בוחר ללכת בנתיבים שבריאים לי, לא עושה מה שמנוגד לאופי שלי ולכל מה שאני רוצה לומר לעולם. כיום יש לי אפשרות בחירה ואמירה שאני הולך איתה עד הסוף. במהלך העבודה על האלבום השמעתי להדס את השירים, היא התרגשה".

האינטימיות הגדולה של בכר וקליינמן על הבמה הולידה לא אחת את השמועות שהשניים הם בני זוג גם בחיים. לעתים זה היה גם מבדר, כשבאחד הימים נשלחה להם ברכת 'מזל טוב לאירוסים'. "התברר ששיתוף הפעולה עם הדס חסם לי אופציות לזוגיות. רק לאחר הפרידה, בחורות התחילו לדבר איתי. לפני כן הן לא התקרבו, הן היו בטוחות שאני עם הדס".

חוץ מאופציות חדשות לזוגיות רומנטית, מה עוד עבר עליך בשנתיים האחרונות?

"לאחר שנים של עבודה משותפת ויציבה עם קהל יפה ואוהד, פתאום הייתי צריך להתחיל הכל מהתחלה. לכל אדם נשבר הלב. בגלל אהבה, מקצוע, חלום ועוד. הייתי לגמרי בשברון הזה, עד לרגע בו נפתח סדק שדרכו נכנס רמז של אור, שממנו הרגשתי שאפשר להתרומם ולראות אפשרות חדשה וריאלית.

"יצירה, כשהיא אותנטית ואישית, שוות ערך לטיפול פסיכולוגי. לכתוב שירים זאת הדרך הכי טובה לספר לעולם מה עובר עליך. יש לך אישור לתת אקסטרה רגש וכנות ולהיפתח באמת, לשקף כמו רנטגן מדויק את הנשמה שלך. כל אלה הביאו אותי לעבודה על האלבום, ביחד עם המפיק המוזיקלי רועי חרמון המוכשר".

"התברר ששיתוף הפעולה עם הדס חסם לי אופציות לזוגיות. רק לאחר הפרידה, בחורות התחילו לדבר איתי. לפני כן הן לא התקרבו, הן היו בטוחות שאני עם הדס" // צילום: אבישג שאר ישוב
"התברר ששיתוף הפעולה עם הדס חסם לי אופציות לזוגיות. רק לאחר הפרידה, בחורות התחילו לדבר איתי. לפני כן הן לא התקרבו, הן היו בטוחות שאני עם הדס" // צילום: אבישג שאר ישוב

אביב בכר הוא הצעיר מבין שלושה בנים, נולד בקיבוץ אפק. משלא הסתדר במסגרת הקיבוצית, עבר כשהיה בן 16 להתגורר ביודפת והתנדב בחווה "חלב עם הרוח". "חייתי שם כמה שנים והם הפכו למשפחה ממש. התנדבתי בעבודה עם עזים ובייצור גבינות. אלה חיים הכי קרובים לטבע, אפילו בלי חשמל", הוא מספר.

היציאה הנוכחית לדרך מוזיקלית עצמאית כללה גם יציאה מהעיר הגדולה תל אביב והמתמקמות בישוב מכמורת. שם הוא כתב והלחין את עשרת שירי האלבום החדש, המייצגים לדבריו את הישראליות כפי שהיא ניבטת מעיניהם של בנו דורו.

"לנוע" הוא הסינגל הראשון שבכר משחרר מאלבומו באופן רשמי. קדם לו השיר "ארץ אהבתי", שמתכתב עם שירה של לאה גולדברג. "השיר היה סנונית ראשונה המבשרת על האלבום, נוגע ביחסים של בני דורי לארץ. זה לא שיר מחאה, אבל הוא מציג את המצב לטוב ולרע. בגדול המוזיקה שלי היא מוזיקה ללב. אדם שעומד עם גיטרה מנגן ושר זה הכי קרוב ללב שיש".

הסינגל "לנוע" יושק בהופעה ב-27 בפברואר במועדון "עדנה" ביפו.

לנוע | מילים ולחן: אביב בכר



רדום רדום

הלב רדום

ומסרב להפתח

היית מאוהב כל כך

עכשיו הלב שלך עקום

תביט אל הזריחה

היא תלמד אותך



תמיד צריך לנוע

לזרוח ולשקוע בערב

לשבור עד שיופיע סדק

דרכו תתחיל לאהוב בנאדם



זה לא חשוב עזוב את זה

זה לא עצוב זו רק שקיעה

תראה איך אוהבים אותך

תתחיל לשוט בחזרה

תביט בעצמך

בהשתקפות שלך



תמיד צריך לנוע

לזרוח ולשקוע בערב

לשבור עד שיופיע סדק

דרכו אפשר לאהוב בנאדם

תתחיל לאהוב בנאדם

‏אפשר לאהוב בנאדם

‏תתחיל לאהוב בנאדם

• הכל על "האח הגדול"

• מיוחד: "2020 בסיפורים"

• אוהד שרגאי: "הכל מוטה בטלוויזיה"

• בריטניה: מנחת הריאליטי התאבדה

• מתה כוכבת "סקס והעיר הגדולה"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר