אימה של הילדה בת ה-11 שנאנסה: "היה אפשר למנוע לפחות חצי ממקרי האונס"

אימה של בת ה-11 שנאנסה לכאורה על ידי 15 נערים, תקפה בחריפות את התנהלות המשטרה • "אם הילדה הייתה נשלחת לבדיקה רפואית היו לנו ראיות היום"

אימה של הילדה בת ה-11 שנאנסה // צילום: הרצי שפירא

שלושה חודשים וחצי חלפו מאז שהתפוצצה פרשת האונס המחריד לכאורה, שהותרה היום בבוקר (שלישי) לפרסום, לפיה ילדה בת 11 מעיר בצפון נאנסה על ידי כ-15 נערים בני 17-13. אימה של הילדה שהייתה זו שהגישה תלונה למשטרה כבר ב-15 במאי, מתקשה עדיין להאמין כי קיימת סבירות גבוה שהתיק החמור ייסגר בלא כלום.

"הילדה תצא לפנימייה מחוץ לעיר שבה אנחנו גרים ותוכל לבוא הביתה רק פעם בשבועיים. אבל היא לא תוכל לבוא הביתה כי במקום הזה היא עברה את מקרי האונס", אמרה האם בריאיון ל"ישראל היום". "אני רותחת מכעס. איך ייתכן שהיא הנפגעת, קורבן האונס, לא יכולה לחזור לבית שלה, והנערים שפגעו בה יתחילו ב-1 בספטמבר את שנת הלימודים כרגיל בבית הספר שבו למדו תמיד, כאילו כלום לא קרה? אני כנראה אצטרך פשוט לעבור לעיר אחרת כדי להיות איתה בסופי השבוע".

עוד לפני שהגישה תלונה במשטרה ולאורך החודשים שחלפו מאז, מתחה האם ביקורת על הטיפול של גורמי הרווחה והמשטרה בפרשה. "פניתי לרווחה בסוף אפריל כשהתחלתי לשים לב שהילדה לא חוזרת בזמן הביתה, ושהיא מסננת אותי כשאני מתקשרת אליה. גם החברות שלה שיתפו איתה פעולה. ביום העצמאות היא לא רצתה להצטרף אלי לפיקניק וכשחזרתי שוב היא לא הייתה בבית. מצאתי אותה בשתיים לפנות בוקר ברחוב מסתובבת עם כל מיני ילדים, ולמחרת כשהיא אמרה לי שהיא יוצאת, נעלתי את הדלת ואמרתי לה שהיא לא יוצאת החוצה. 

"באותו רגע היא התחילה לשבור חפצים בבית, זרקה לי סיר על הראש והתחילה לתקוף אותי. גם אני וגם השכנים הזמנו משטרה ומיד אחר כך פניתי לרווחה. המשטרה אמרה לי שאסור לנעול את הילדה יותר מכמה שעות, כי זה נחשב לעבירה של כליאת בן אדם. אמרתי לעובדת הסוציאלית שקורה משהו עם הילדה, שאני לא מצליחה להשתלט עליה ושייקחו אותה למסגרת חוץ-ביתית. אחרי כמה פעמים שביקשתי את זה, הרווחה פנתה לבית המשפט בבקשה שיאשרו להוציא את הילדה, אבל השופטים החליטו שהיא תישאר לטיפול בקהילה. אני מאמינה שאם היו מוציאים אותה מהעיר כבר אז, היה אפשר לחסוך לפחות חצי ממקרי האונס שהיא עברה".

עוד בנושא: 

הותר לפרסום: 15 נערים חשודים בביצוע אונס קבוצתי בבת 11 בעיר בצפון

נתין זר חשוד בניסיון אונס חמור בתל אביב

מסמך מוכיח: רונאלדו שילם להשתקת תלונת האונס

כמו בשבועות שחלפו, גם ב-15 במאי נעדרה הילדה מביתה. אימה דיווחה על כך למשטרה ושוטרים יצאו איתה לחיפושים אחרי בתה. "מצאנו אותה בלילה בגן שעשועים עם המון חבר'ה גדולים וקטנים ממנה. ואז נער שישב שם אמר לי: 'את יודעת שהילדה עוברת אונס?' הבת שלי הכחישה והשתוללה, ואני אמרתי לשוטר, 'אתה מבין שיש כאן דיווח על אונס?' הוא אמר לי, 'אני אטפל בזה אחרי זה'. שאלתי אותו מה זה אחרי זה? אני רוצה עוד היום בדיקה. הוא אמר לי להפסיק לדבר עם הילד, כי זה מעצבן את הבת שלי. 

"הילדה שלי נשלחה לבדיקה רפואית רק אחרי חודשיים, כשכבר לא היה אפשר למצוא כלום. הם מרחו את הזמן. כל יום אמרו לי במרכז החירום שחוקרת הילדים והמשטרה צריכים להחליט. בדיעבד כשהיא הסכימה לספר לי מה עובר עליה, היא סיפרה לי שבאותו ערב שמצאנו אותה היא נאנסה על ידי חמישה נערים. אם המשטרה הייתה שולחת אותה לבדיקה באותו ערב, היו לה ראיות". 

גורמים במשטרה מסבירים כי כמו שבמרבית המקרים הילדה סירבה לשתף פעולה עם חוקרת הילדים מטעם שירותי הרווחה והכחישה שנאנסה, גם במקרה הזה הילדה סירבה לעבור בדיקה רפואית עד שהתרצתה בחלוף חודשיים. האם מותחת ביקורת חריפה גם על הסחבת של שירותי הרווחה שחוקרת הילדים מטעמם חקרה את בתה לראשונה רק שבועיים אחרי שהיא הגישה תלונה במשטרה. "הסחבת הזאת הובילה לכך שהחשודים נעצרו רק חודשיים אחרי שהגשתי תלונה, כשכבר היה להם מספיק זמן לתאם ביניהם גרסאות. הם כמובן הכחישו את מעשיהם, חלקם שוחררו ישר למעצר בית וחלקם שוחררו למעצר בית אחרי ארבעה ימים, כשהיום כולם משוחררים אפילו ללא תנאים מגבילים".

בשבועות הראשונים המשיכה הילדה להכחיש כי נאנסה, עד שבאחד הביקורים של אימה במרכז החירום שאליו הועברה בעקבות הפרשה, סיפרה הילדה לאימה כי נאנסה מספר רב של פעמים על ידי כ-15 נערים. עוד היא סיפרה, כי עם חלק מהנערים יצרה קשר מיני ביוזמתה תוך שהיא מתחזה לנערה בת 14, מאחר שהרגישה כי זהו גורלה. 

"הבת שלי נאנסה בפעם הראשונה כשהייתה בת חמש וחצי על ידי השכן שלנו דאז שהיה בן שמונה. כששאלתי אותה למה היא פנתה לחלק מהנערים ביוזמתה, היא אמרה לי שאחרי שהחברים שלהם אנסו אותה עכשיו כשהיא בת 11, היא הגיעה למצב שהיא רצתה שכל יום יכאב לה. שאלה החיים שמגיעים לה".

באותו יום מסרה הילדה לאימה רשימת שמות של הנערים שפגעו בה לכאורה מינית, ואימה העבירה את הרשימה למשטרה בצירוף הקלטה של השיחה והמכשיר הסלולרי של בתה שם תועדו התכתבויות הווטסאפ בינה לבין הנערים. בהמשך אף העבירה הקלטה של אחת מחברותיה של בתה שהייתה עדה למעשים לכאורה. המשטרה ביקשה לגבות עדות מהחברה, אולם הוריה לא נתנו את הסכמתם. אם לא די בכך, אומרת האם, עכשיו הגורמים המטפלים בפרשה לא מוכנים להתרצות לבקשת הילדה לערוך עימותים עם החשודים.

"היום הילדה מתעקשת לעבור עימות מול אותם ילדים. היא עומדת על שלה, היא אומרת שהיא רוצה להגיד להם את האמת בפנים, שהם באמת עשו את זה ומי עשה לה איך. גם הפעם התאכזבתי. הם עשו את החשיבה שלהם וחוקרת הילדים החליטה שהילדה לא תעבור עימות, כי זה עלול לפגוע בה עוד יותר מבחינה נפשית ורגשית", היא מסכמת בכאב. 

ממשרד הרווחה נמסר: "מדובר במקרה מורכב שמחייב התנהלות רגישה מצד הגורמים המטפלים והחקירתיים. מרגע שנכנסו גורמי הרווחה לתמונה הם פעלו להוציא לפועל את החקירה במידת הרגישות הנדרשת במקרים מעין אלו וזאת בתיאום עם משטרת ישראל. גורמי הרווחה המקומיים והמחוזיים פועלים ללא לאות להגן, לטפל ולשקם את הילדה ואת משפחתה".

ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם קבלת הדיווח נפתחה חקירה ע"י משטרת ישראל בליווי והנחיה של  גורמי הפרקליטות כמקובל.  במקביל עודכנו וזומנו גורמי הרווחה המוסמכים ע"פ חוק לחקור במקרים אלו. מטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות אולם נציין כי מדובר בחקירה רגישה,מורכבת ומסועפת הנמצאת בעיצומה ומטופלת ברגישות המתבקשת לאור החשדות לכאורה וגיל המעורבים. במסגרת החקירה עד כה עוכבו ונחקרו 15 קטינים, שמונה מעורבים נעצרו ובדיון בבימ"ש בבקשה להארכת מעצרם שוחחרו בתנאים מגבילים. משטרת ישראל תמשיך לחקור את המקרה במקצועיות וביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר