"השוטר הטוב": מחזירה את הטמטום למדים

לא מספיק מצחיקה, מרגשת או נוגעת - הסדרה מתגלה כבינונית, וסמו מגלם דמות שפחות עובדת - כבויה וכנועה • ביקורת

צילום: ורד אדיר // קצת הולך לאיבוד. יובל סמו ב"השוטר הטוב"

סדרות משטרה יש בכל הז'אנרים. יש דרמות מתח שבהן השוטרים צריכים לפצח תיקים מורכבים, והן מציגות את המשטרה כאינטליגנטית וכרודפת צדק במשחק של טובים מול רעים. יש את הקומדיות שמציגות את השוטרים בצורה מגוחכת ובאות להדגיש לכאורה את הסטריאוטיפ שלפיו מדובר בכוח אדם לא איכותי שבוחר בתפקיד הזה. ויש את סדרות הדוקו-ריאליטי, דוגמת "מחוז ירושלים", שבאות להראות את השוטרים בפעולה בעבודה היומיומית שלהם.

 

אפשר להניח שהמשטרה היתה מעדיפה יותר סדרות שמציגות אותה ואת השוטרים באופן חיובי, אבל לאור הפרשה האחרונה של "מחוז ירושלים", שבה בוימה תפיסת נשק אצל תושב ירושלים, גם ניסיונות כאלה חושפים עד כמה רחוק מוכנים ללכת כדי ליצור תדמית, ועד כמה התדמית המתוסרטת מתנפצת ככל שנחשפת האמת.

 

• קייטי פרי מואשמת בהטרדה מינית

• זה מה שחשבנו על החדש של טרנטינו

• רוצים להשאר מעודכנים? בואו לאינסטגרם

ואז באה "השוטר הטוב" בעונתה השלישית ומחזירה את הטמטום למדים. היא מציגה מפקד תחנה (גיא לואל) שמנסה לתמרן בין פוליטיקות פנימיות לבין ביצוע תפקידו, ושוטרים שלא סגורים בדיוק על תפקידם ונראים כמו אסופה מקרית של אנשים שהתגלגלו לאותו מקום.

 

הבעיה בסדרות מהסוג הזה מתחילה כשלצופה הממוצע זאת לא נראית בהכרח קומדיה שמקצינה את הדמויות ואת הסיטואציות בשם האמנות, אלא אוסף מקרים שבהחלט הגיוני שהן יתרחשו במציאות. האם נשמע לכם מופרך שקצין בכיר במשטרה ימנע מקצין זוטר לסגור אתר בנייה שהתגלו בו עבירות בטיחות חמורות ופועל נהרג במקום, בגלל שהוא רכש בפרויקט דירה להשקעה? בואו נגיד שכבר שמעתם על דברים גרועים מזה שקרו במשטרה, אז למה שזה לא ייראה אמין?

 

בתוך כל הרדידות במדים עומד דני קונפינו (יובל סמו), שבעונה הקודמת נורה בטעות על ידי חברו לתחנה. הוא נקרא לחזור לשרת בתחנה בשנת התפנית של המשטרה - סיסמה ריקה מתוכן שנועדה לתת מוטיבציה לשוטרים ולמפקדים. קונפינו סוחב על כתפיו את העבודה לצד שוטרים שהם לא ברמה שלו, אהבה נכזבת, אמא שיושבת בכלא (לאורה ריבלין) ואח (אלון חמאווי), חצי עבריין שנראה שמצליח יותר ממנו. בתוך כל אלה הוא מנסה גם לבצע את תפקידו באופן שהייתם מצפים משוטר במדים. מפתיע.

 

יובל סמו, שרגיל אולי לגלם תפקידים יותר קיצוניים ומרגיש בהם יותר בנוח, קצת הולך לאיבוד בסדרה הזאת - שלא באשמתו. קונפינו הוא היותר מיושב והגיוני בחבורת השוטרים שמקיפה אותו, וגם במשפחתו הוא נחשב עוגן יציב. סמו רגיל לבלוט ולאו דווקא בגלל הרוגע שלו, וכאן נראה שהוא כבוי וכנוע.

 

היוצרים מתכתבים עם האקטואליה במהלך הפרקים, וכך תראו בין השאר הפגנות מול בית היועמ"ש (אשתו קוראת לו אביצ'י), עבירות בטיחות בתחום הבנייה ואלימות בבית הספר.

 

"השוטר הטוב" מצליחה להעלות חיוך מדי פעם, אבל הבעיה עם הסדרה הזאת היא שהיא לא מספיק מצחיקה בשביל שנקטלג אותה כקומדיה קורעת, והיא לא מספיק מרגשת או נוגעת כדי לתפוס את הצופה ולגרום לו לחזור לעוד פרקים. והאמצע הזה הוא מקום לא טוב להיות בו, אלא אם כן הכוונה היא לעשות סדרה בינונית שלא יזכרו ושלא תותיר אחריה רושם מיוחד.

 

דרוש שוטר רע שיוציא מ"השוטר הטוב" קצת יותר ממה שהיא מוכנה לתת.

 

השוטר הטוב, ‭yes VOD ,yes COMEDY‬
 

• ההפקה הכי גדולה שנעשתה בישראל

• מעצבת: "הדוגמנית לי לוי ניצלה אותי"

• "האמת תצא לאור": האקס של דנה גרוצקי מגיב

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר