מורה מב"ש הורשעה בקיום קשר מיני עם תלמיד

בית הדין למשמעת הרשיע את המורה בקיום קשר עם נער בן 15 • היא פוטרה, והוצא צו האוסר את העסקתה במשרד החינוך או בשירות המדינה למשך שמונה שנים

המורה מבאר שבע בתחנת המשטרה // צילום ארכיון: דודו גרינשפן

בית הדין למשמעת של עובדי המדינה הרשיע מורה מבאר שבע, וקבע כי קיימה קשר מיני עם תלמיד כיתה י'. לאור הרשעתה, בית הדין גזר על המורה פיטורין לאלתר מעבודתה, וכן הוציא צו האוסר על העסקתה בשירות המדינה ובמשרד החינוך לתקופה של שמונה שנים.

בחודש יולי 2016, בעקבות תלונה שהוגשה למשטרת באר שבע, עצרו חוקרי המשטרה לחקירה מורה בשנות ה-30 לחייה, בחשד שקיימה יחסי מין עם תלמיד כבן 15, שלמד בבית הספר בו היא לימדה. בתום חקירה היא שוחררה בהסכמה לחמישה ימים במעצר בית, ודיווח על המקרה הועבר לגורמי הרווחה. חקירת המשטרה והחשד נגד המורה התמקד בחשד לאונס של קטין, ובחקירתה הכחישה מכל וכל את החשדות נגדה, וטענה כי מדובר בעלילה של בעלה. היא סירבה לשתף פעולה עם החוקרים.

בעלה הגיש נגדה תלונה במשטרה וטען כי אשתו מקיימת קשר רומנטי שכולל יחסי מין עם תלמיד שלה, והיא אף נכנסה להריון מהקשר הזה, ובהמשך ביצעה הפלה. לדבריו, הוא ליווה את אשתו לביצוע ההפלה. עוד טען כי אשתו והתלמיד נהגו לקיים יחסי מין בביתם, ואף עישנו סמים ביחד, כאשר בנם בן השנתיים נמצא בבית. בשל החשדות החמורים, המשטרה החליטה לפתוח בחקירה פלילית. המורה נעצרה, הכחישה את החשדות נגדה ושוחררה. 

גם הנער בן ה-15 זומן לחקירה, והוא אישר כי באחד המקרים הוא והמורה שלו קיימו יחסי מין מחוץ לכותלי בית הספר. כאשר נשאל הנער אם ידוע לו שהמורה נכנסה להריון כתוצאה מיחסי המין איתו, הוא טען כי לא ידע על כך ולא שמע על כך מהמורה. בעקבות עדות הנער, עודכנו הוריו על האירוע והתלונה, וכן עורבו גורמי רווחה בעיר. בחקירתה במשטרה טענה המורה כי היא מסוכסכת עם בעלה, ועל רקע זה הוא מתנכל לה זמן רב.

אחרי כשנה וחודשיים, בחודש ספטמבר 2017, פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הודיעה למורה כי התיק נגדה נסגר מחוסר ראיות. ממצאי החקירה העלו כי אכן החשודה הייתה מורתו של התלמיד בעבר, אולם בעת ביצוע המעשה המיוחס לה לא היו ביניהם יחסי תלות, חינוך או מרות. לאחר שהחומר נבחן בפרקליטות וטענותיה של המורה נשמעו במסגרת שימוע, נמצא כי אין ראיות מספיקות להעמדת החשודה לדין פלילי.

אלא שבשירות המדינה לא הסתפקו בכך. המורה הועמדה לדין משמעתי והורשעה, ונאסר עליה לעבוד כמורה. מנציבות שירות המדינה נמסר: "בית הדין למשמעת של עובדי המדינה הרשיע מורה בעבירות משמעת, לאחר שנקבע כי קיימה קשר מיני עם תלמיד כיתה י'. בית הדין גזר עליה פיטורין לאלתר ופסילה לשירות המדינה ולמשרד החינוך למשך שמונה שנים. בהמשך לאמור מבקש אגף המשמעת להבהיר, כי על מורים מעצם תפקידם, חל סטנדרט התנהגות גבוה, במיוחד בכל הקשור לתלמידים, וכי כל קשר שאינו ראוי בין מורים לתלמידים, ובמיוחד קשר מיני, יטופל במלוא חומרת הדין".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר