התעללות מחרידה: מורה לשעבר הורשע באונס של שלושה אחים במשך 13 שנים

שלומי כהן ממבוא חורון הורשע בביצוע מעשי סדום ואונס באחים כשהיו בני 6-13 • שני אחים נוספים השמיעו עדות במשפט, אך כהן לא יואשם במעשים מכיוון שחלה עליהם התיישנות • אחד האחים התאבד בעקבות הפגיעה המינית הקשה • השופט: "המעשים הוכחו מעל לכל ספק סביר"

עבריין מין בבית המשפט // צילום אילוסטרציה: גדעון מרקוביץ'

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (שני) את שלומי כהן, מורה לשעבר ממבוא חורון בן 42, בביצוע עבירות מין רבות של אינוס, מעשי סדום, מעשים מגונים ועוד. כהן ביצע את המעשים במשך שנים ארוכות בשלושה אחים שהיו בגילאים 6-13 בעת ביצוע העבירות. 

במהלך שמיעת הראיות הושמעו גם עדותיהם של שני אחים נוספים מאותה המשפחה, שעבירות המין אותם ביצע בהם הנאשם התיישנו, ובשל כך לא היה אפשר להגיש אישומים נוספים. העדויות הנוספות הושמעו לצורך הבנת חומרת העבירות. הדיון התקיים בדלתיים סגורות, ובית המשפט אסר לפרסם כל פרט שיכול לחשוף את המתלוננים. 

בתאריך ה – 4.6.2015 הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום נגד כהן, המייחס לו ביצוע של עבירות מין בהזדמנויות רבות בין השנים 1996-2009, כלפי שלושה אחים. חודש לפני הגשת כתב האישום הזה, הוגש נגד כהן כתב אישום בבית משפט השלום בפתח תקווה, בגין ביצוע עבירות מין דומות בקטין אחר, ונגזרו עליו 44 חודשי מאסר בפועל. בעקבות הפרסומים על המקרה, הגיעו מתלוננים נוספים למשטרת אשקלון והגישו תלונות. מספר חודשים לאחר הגשת כתב האישום, בחודש ינואר 2016, אחד האחים שהיה קורבן לעבירות המין התאבד בזמן שהיה בצבא, לאחר שלא היה יכול לשאת את הכאב והבושה, ואת הפגיעה המינית והנפשית הקשה שעבר. 

בזמן שהתנהל המשפט נגד כהן, בתאריך 8.3.2016, צירפה פרקליטות מחוז דרום לכתב האישום המקורי מתלונן נוסף, אח נוסף של המתלוננים שהתגורר בחו"ל בשנים האחרונות, ובעקבות התאבדותו של אחיו חזר לארץ והגיש גם הוא תלונה בגין עבירות המין שביצע בו המתלונן בילדותו. 

"ניצל את מערכת היחסים הקרובה עם הילדים"

על פי עובדות כתב האישום, הנאשם שהיה מורה בזמן שנחשפה הפרשה, רקם מערכת יחסים קרובה עם המשפחה כאשר התגוררו כולם בגוש קטיף לפני ההתנתקות, ניצל את מערכת היחסים הקרובה לאחר שאביהם עזב את הבית, וביצע במתלוננים כשהיו ילדים עבירות מין רבות בהזדמנויות שונות, בזמן שהוא מארח אותם בביתו וכן במהלך ביקורים בביתם. 

בית המשפט ציין בהכרעת הדין כי "בשקלול כל העובדות הנוגעות לקטינים ולמעמדו של הנאשם כאח בוגר או כתחליף אב, יהיה הכרח להגיע למסקנה שהקטינים במצבם, בחולשתם הרבה וביחסם החריג והמורכב כלפי הנאשם, לא היו חופשיים להביע הסכמה למעשיו של הנאשם, גם אחרי שהיו בני 14 ולפחות עד שהגיעו לגיל 16. לאחר עיון בכל הראיות אין מנוס מהמסקנה המצערת לפיה כל המעשים המיניים המיוחסים לנאשם הוכחו היטב, מעבר לספק סביר. לגבי רוב המתלוננים הוכחה זו היא ברמה גבוהה במיוחד, הרבה ומעל לכל ספק סביר". 

עו"ד רותם יוחנני-הר ציון מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), אמרה לאחר הכרעת הדין: "הנאשם ניצל את גילם הרך של המתלוננים, שהיו בעת ביצוע העבירות בני 6-13, והאמון שנתנו בו עת תמך בהם, סייע להם כלכלית וחברתית, אירח אותם בביתו, עזר להם בשיעורי בית, הכין חלק מהם לעלייה לתורה ולימד אותם לנגן. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות, נתן אמון מלא במתלוננים, והרשיע את הנאשם בביצוע עבירות מין רבות".

אימו של הנאשם הגיבה על הרשעתו ואמרה: "התקשורת חרצה את דינו עוד לפני שהתחיל המשפט"

באת כוחו של שלומי כהן, עו"ד שוש חיון, מסרה כי "מדובר בתיק שהתנהל במשך תקופה ארוכה. לצערי, בית המשפט הרשיע את הנאשם ואנחנו נלמד את הכרעת הדין".

 

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר