אלון רביד, בשיתוף zap דפי זהב
לאמריקנים יש את בלאק פריידי, לסינים את יום הרווקים ולישראל יש את ShoppingIL - חג הקניות הישראלי שחל גם הוא בחודש נובמבר.
האירוע - שזוכה לתמיכה של גוגל, משרד הכלכלה, התאחדות התעשיינים בישראל, ההסתדרות, ואתר ZAP - נועד לתת עדיפות לצרכנים לקבל מידע על עסקים ישראליים שמציעים את המבצעים וההנחות, ובכך לקדם תוצרת כחול-לבן. על פי הניסיון של 2020, זה בהחלט עובד.
היצרנים שהשתתפו באירוע בשנה שעברה דיווחו על גידול של יותר מ-300% בכניסות לאתרי האינטרנט שלהם בימי האירוע, ועל גידול של יותר מ-60% בהיקף המכירות שלהם בהשוואה לאירוע של השנה הקודמת.
אחת הסיבות לכך היא העזרה של גוגל, שכחלק מההכנות לאירוע מעניקה לבעלי עסקים כלים, תוכניות והכשרות, על מנת לעזור להם לשפר את הכלים הדיגיטליים שלהם.
גם חברת "זאפ השוואת מחירים" תורמת את חלקה להצלחת האירוע, ומפעילה ללא עלות זירת מבצעים ייעודית המציגה לגולשים יותר מ-40 אלף מוצרים בהנחות מיוחדות. זירת המבצעים מזרימה לעסקים תנועה של גולשים המחפשים מוצרים במבצע, ובכך מסייעת לעסקים להגדיל מכירות בזמן אירוע הקניות.
חשמל זורם בכפות ידיכם
השנה ישתתפו בחגיגה 2,721 חנויות. העסקים מגיעים בין השאר מתחומי האופנה, ציוד לבעלי חיים, ספורט, תחבורה ותכשיטים. אחת הקטגוריות המבוקשות היא מוצרי החשמל, שבה לוקחות חלק 194 חנויות, ובהן גולד ליין, ענק החשמל, טרקלין חשמל ואבי סופר.
זו ההזדמנות שלכם להצטייד במוצרי חשמל שווים במחיר שלא יחזור כל כך מהר. רוצים דוגמה? בבקשה. מקרר מקפיא תחתון של הייסנס ב-9,490 שקל במקום ב-10,190 שקל; שואב אבק אלחוטי של דייסון ב-3,090 שקל במקום ב-3,190 שקל; מדיח כלים של סימנס ב-3,173 שקל במקום ב-3,752 שקל; איך שלא תסובבו את זה - ShoppingIL הוא הזדמנות נהדרת לחדש את הבית.
עם זאת, אי אפשר בלי סייג אחד חשוב. אמנם יש הרבה מוצרים שמוצעים בהנחה משמעותית, אבל צריך להגיד ביושר שבחלק מהמקרים המחיר הסופי עדיין יקר ממוצרים מקבילים ברשת. אחת הסיבות לכך היא שלפני ShoppingIL מעלים היצרנים את המחיר רק כדי שיוכלו להרשים עם הנחה גדולה. אז איך תדעו אם מדובר בהנחה פיקטיבית או אמיתית? אין ברירה אלא לעקוב אחרי המחיר בתקופה שלפני חג הקניות. במקרה שתגלו כי מדובר בהטעיה או בתרגיל, תוכלו לפנות אל הרשות להגנת הצרכן או למועצה הצרכנות.
אלון רביד, בשיתוף zap דפי זהב