ארבעה יתרונות חשובים של רכב חשמלי שאתם צריכים לדעת

ארבעה יתרונות חשובים של רכב חשמלי שאתם צריכים לדעת בעת קניית רכב חדש או אפילו רכב יד שנייה, ישנה התלבטות לגבי רכב חשמלי. היתרונות הגדולים של רכב חשמלי עדיין לא מוכרים לכולם, חשוב שיתרונות אלו יהיו ברורים וידועים מכיוון שהמכוניות הללו אטרקטיביות ביותר, השוק שלהן מתפתח וגדל כל הזמן והן מסייעות לשמור על איכות הסביבה באופן ניכר. בואו להכיר את היתרונות של הרכב החשמלי ותגלו מדוע גם אתם חייבים לקנות כזה.

, צילום: pixabay
  1. רכב ירוק

כיום, מדברים רבות בארץ ובעולם על המעבר לאנרגיה ירוקה, מכוניות ירוקות, סביבה ירוקה ועוד. אז מהו למעשה רכב חשמלי ידידותי לסביבה?

רכב חשמלי פועל על סוללה. מכיוון שאין צורך בדלק, אין גם שריפת דלק בזמן הנהיגה והרכב לא פולט חומרים מזהמים לאוויר. אפילו בכלי־רכב שהמנוע שלהם חצי חשמלי וחצי על דלק, צריכת הדלק נמוכה באופן משמעותי ומקטינה את זיהום האוויר לעומת רכב רגיל.

דבר נוסף בנוגע לסביבה ירוקה מתייחס דווקא לשקט סביבתי. המנוע של הרכב החשמלי הוא שקט מאד ואינו נשמע כלל. נהיגה בסביבה שקטה יותר משרה רוגע ונינוחות שתורמתם לא פחות לאיכות הסביבה ולאיכות חיינו.

  1. עלויות טיפול ותחזוקה

אי אפשר לדבר על מכונית מבלי להתייחס לעלויות הטיפול בה. בכלי־רכב חשמליים יש פחות חלקים נעים כגון בוכנות או רצועות, ולפיכך יש פחות סבירות לבלאי ברכב. יתרון נוסף המתייחס לנתון זה הוא  שבעת תאונה יש פחות חלקים שעשויים להינזק. המשמעות היא שאם ישנו פחות בלאי ופחות חלקים שיכולים להינזק בעת תאונה, שהרכב לא יידרש להגיע למוסך לעיתים קרובות. אפילו אם לוקחים בחשבון את החלפה הבטרייה, אחת לכמה שנים, עלויות התחזוקה של רכב חשמלי עדיין נמוכות באופן משמעותי מאד.

פרט חשוב נוסף הוא שחשמל עולה פחות מדלק, כך שהטענת רכב חשמלי תעלה פחות מעלויות הדלק של רכב רגיל.

  1. מחיר הרכב

נכון שמחיר הרכב החשמלי אינו שונה כרגע ממחירו של רכב זהה שאינו חשמלי, אך המדינה מעוניינת לקדם את המעבר לכלי־רכב חשמליים, ולפיכך מס הקניה על רכב חשמלי נמוך בעשרות אחוזים מרכב רגיל. זאת בעקבות הרפורמה החדשה - "רפורמת המיסוי הירוק". הרפורמה מתייחסת לכך שהמיסוי על רכב שאינו מזהם - רכב חשמלי, תהיה נמוכה יותר באופן משמעותי מרכב עם מנוע בנזין או דיזל עקב רמת הזיהום הנמוכה שלו. כיום ניתן לבדוק את רמת זיהום האוויר של כלי־ הרכב החשמליים בכל סוכנות רכב כמו גם בסוכנות של אופל אם את מתעניינים במכוניות הירוקות של יצרנית זו.

  1. טעינה VS תדלוק

מי שמתכוון לרכוש רכב חשמלי יודע כי עמדת טעינה ביתית היא כמעט הכרח, אף על פי שישנן עמדות טעינה פזורות ברחבי הארץ, זה הפתרון הנוח ביותר לבעלי המכוניות הללו. יתרון גדול ברכב חשמלי עם עמדת טעינה ביתית היא שאין צורך לבזבז זמן יקר בחיפוש אחר תחנת דלק קרובה, ואין צורך בהמתנה בתור לתדלוק ובתדלוק עצמו. רכב חשמלי ניתן לטעון בכל זמן פנוי שהרכב אינו בשימוש. גם שעות בודדות של טעינה יכולות להספיק לנהיגה של כמה עשרות קילומטרים. כמובן שהזמן הטוב ביותר לטעינת הרכב הוא בלילה כך שבבוקר הוא מוכן לנסיעה ללא עצירות וללא עיכובים.

לסיכום, נראה כי רכב חשמלי משתלם ביותר הן כלכלית והן מבחינת איכות הסביבה. גם המדינה מבינה את היתרונות הגדולים שלו, ומשרד האנרגיה מקדם את הרכישה שלו ואת התשתית עבורו באופן אינטנסיבי בשנים האחרונות. היתרונות האישיים והמשפחתיים של רכב כזה משמעותיים ביותר. מגוון הדגמים המוצע היום בשוק הוא נרחב, וכמעט כל אחד יכול למצוא את סוג הרכב המועדף עליו – רכב אורבני קטן, רכב משפחתי, רכב פנאי או אפילו רכב מנהלים המיוצרים גם בדגמים חשמליים. כיום הרכב החשמלי הפך לשחקן משמעותי בשוק כלי־הרכב ובהחלט כדאי לתת עליו את הדעת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר