ד"ר חן שפירא - פיתוח ה-WAZE של הרופאים

ד"ר חן שפירא אחת השותפות ב- Quai.MD, עם פיתוח שעוזר לרופא ומבצע מהפכה בתהליך האבחון של המטופל במיון, תוך הצעת הצעד הבא הנכון ביותר לביצוע. בדומה לאפליקציית WAZE שהביאה את המהפכה בנהיגה (המהפכה בדרכים), כך גם Quai.MD מביאה למהפכה בסיוע לאבחון הרפואי בחדר המיון, תוך אוטומציה של התהליך

ד"ר חן שפירא: "הנהגים קיבלו מידע עצום מהיר ומדויק, עכשיו תורם של הרופאים". צילום: ד"ר חן שפירא (יח"צ)
  

בשיתוף chenshapira

כבר מספר רב של שנים נראה כי לא נותרו נהגים ונהגות שלא משתמשים באפליקציית WAZE ודומיה.

המערכת מקבלת הוראות ניווט ליעד הנבחר בזמן אמת והתבססות על מידע רב ומדויק ועדכונים חיים.

האפליקציה ביצעה מהפכה של ממש בתחום הניווט ולמרות שגם לפניה היו מכשירי GPS, השינוי המשמעותי הוא ביכולת להוריד לטלפון החכם אפליקציה מתעדכנת עם דיווחים בזמן אמת המאפשרים לכל נהג ונהגת לקבל את הדרך הטובה ביותר עבורם בהתחשב פקקים בדרך והגדרות נוספות וכן להבין את זמן ההגעה ובכך לחסוך בזמן רב ומאמץ.

מהפכת הניווט מתקיימת בימים אלו גם בעולם הרפואה עם מהפכת האבחון של Quai.MD, מערכת בינה מלאכותית שמתבססת על ידע רפואי מבוסס ספרות, לצד פרוטוקולים רפואיים רבים, ומאפשרת לכל רופא עזרה בקבלת הניווט המהיר והמדויק ביותר לכל חולה. הדבר יחסוך בזמן רפואי יקר, לסייע בקירוב טוב יותר של תהליך האבחון הרפואי, ולצמצמם באופן משמעותי את פערי הידע והניסיון בין רופאים.

ד"ר חן שפירא שותפה מייסדת ב- Quai.MD, ביצעה תפקידים רפואיים וניהוליים בכירים רבים בחייה, וממשיכה עד היום לעסוק בעולמות הרפואה במישורים שונים, רואה במערכת הניווט המפורסמת בדרכים ככלי השוואה למערכת המסתייעת בבינה מלאכותית לסיוע בתהליכי האבחון הרפואי: "Quai.MD לא רק הופכת רופא צעיר לרופא ותיק במהירות, כמו שאפליקציית WAZE הופכת נהג צעיר שאינו מכיר את המקום, לנהג שמכיר את המסלול ברגע. המערכת לא רק מציעה לרופא מה הצעד הבא הנכון לברור, ובסוף אף מתעדת את הביקור ותהליך האבחון באופן אוטומטי עבור הרופא".

פרופ' חן שפירא: "ניסיון רפואי רב, חזון ועבודת צוות", צילום: פרופ' חן שפירא (יח"צ)

פרופ' חן שפירא: "ניסיון רפואי רב, חזון ועבודת צוות"

פרופ' חן שפירא מייסדת ושותפה במערכת שתקל על הרופאים ותשפר את האבחון בחולים, מדגישה שהיא לא לבד ב-Quai.MD ועבודת הצוות על פיתוח וקידום המערכת הם סוד ההצלחה: "לאחר ניסיון של כמעט ארבעה עשורים בעולמות הבריאות החל מעבודה כרופא ראשוני ועד ניהול מערכת בריאות גדולה של קהילה ובית חולים יחד, על כל המשתמע מכך, כיום אני מנהלת את תחום הידע הרפואי של החברה.

במסגרת הפעילות אני נמצאת בקשר רציף ובשיתוף פעולה עם הרופאים הבכירים בחדרי המיון בהם החברה עובדת, ואחראית על הקמת בסיס המידע והידע הרפואי של הפלטפורמה. לצד החלק הרפואי הוקמה על ידי צוות הפיתוח המדהים התוכנה שלנו, ו"המוח" שלה נוצר על ידי צוות ה- AI. המערכת היא תוצר משולב המבטא את שלושתינו - השותפים המקימים של QUAI.MD

לוגו החברה, צילום: QUAI.MD (יחצ)

בשיתוף chenshapira

כדאי להכיר