בשיתוף מעלה
מנהלי שיווק
מנהלי שיווק אחראים על הנושא של פיתוח ויישום אסטרטגיות שיווק לקידום מוצרים או שירותים. הם מפקחים על קמפיינים שיווקיים, מנתחים מגמות שוק, מנהלים תקציבים ומתאמים צוותי שיווק.
מנהלי שיווק אמורים לאחוז ביכולות ניהוליות טובות, ביחסי אנוש מעולים, בכישורים קריאטיביים וביכולת אנליטית.
בנוסף, הם אמורים לשמור על ערנות ועדכנון ולפעול במהרה על מנת לקדם את הארגון בו הם עובדים ולהוביל אותו באופן תמידי לצמיחה.
מנהלי מותג
מנהלי מותג מתמקדים בבנייה ובשמירה על זהות מותג חזקה עבור חברה או ארגון. הם עובדים על מיצוב המותג, תכנון אסטרטגיה שיווקית, העברת מסרים, ביצוע מחקרי שוק והבטחת עקביות בכל ערוצי השיווק.
העבודה שלהם כוללת התנהלות מול לא מעט ספקים חיצוניים, הם אלו האחראיים על הקמת קמפיינים, על מעקב אחרי דוחות מכירות ועל ניהול מאגרי הנתונים של אותו המותג.
מומחה לשיווק דיגיטלי
מומחי שיווק דיגיטלי אמורים למעשה לפעול עבור קידום החברה או הארגון בערוצי שיווק מקוונים, כולל מדיה חברתית, אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), שיווק באמצעות תוכן, שיווק בדוא"ל ופרסום בתשלום לפי קליק (PPC).
מכיוון שהאינטרנט מהווה כיום את זירת המסחר הגדולה והמובילה בעולם, הביקוש למומחים בשיווק דיגיטלי הוא גבוה במיוחד.
מומחים אלו אמורים להחזיק בידע, כלים והיכרות מעמיקה עם פלטפורמות שיווק דיגיטלי שונות ומגוונות.
משווק/קופירייטר/ כותב תוכן
משווקי תוכן וקופירייטרים אחראים על יצירת תוכן מושך ומרתק לחומרי שיווק שונים, לרבות אתרי אינטרנט, בלוגים, פוסטים במדיה חברתית, פרסומות וקמפיינים בדואר אלקטרוני.
אנליסט מחקרי שוק
אנליסטים של מחקרי שוק אחראים על איסוף וניתוח של נתונים, כאשר המטרה שלהם היא לזהות העדפות צרכנים, מגמות שוק ואסטרטגיות של מתחרים. אנשי מקצוע אלו אמורים לספק באופן תדיר תובנות לחברה או לארגון בכדי להנחות החלטות שיווקיות וקמפיינים.
מומחים ליחסי ציבור (PR)
מומחי יחסי ציבור אחראים למעשה על הניהול של התדמית והמוניטין הציבורי של החברה. זאת באמצעות קשרי תקשורת, הודעות לעיתונות, אירועים ותקשורת עם הציבור ובעלי העניין.
כמובן, שבעידן האינטרנט על המומחים לאחוז בידע והיכרות עם פלטפורמות אינטרנטיות שונות להן יכולה להיות לא מעט השפעה על התדמית של אותו העסק או החברה בהם הם מועסקים.
ניהול פרויקטים בשיווק
מנהלי פרויקטים בתחום השיווק מבצעים ניהול פרויקטים בשיווק ואמונים על הוצאה לפועל, הובלה והטעמת פרויקטים בחברה או בארגון. הם אלו אשר אמורים לפעול על מנת להרחיב את מאגר הלקוחות של הארגון ולהגדיל את הרווחים של העסק.
מדובר בתפקיד מאתגר אשר מצריך ניהול קשרים עם לא מעט גורמים כמו: לקוחות, אנשי פיתוח, עובדים בדרגות שונות בתוך הארגון ומחוצה לו ועוד..
הצורך במנהלי פרויקטים בשיווק יכול לעלות אצל חברות וארגונים ממגוון רחב של תחומים וענפים כמו: הייטק, מזון ועוד..
אנשי מקצוע אלו אמורים להיות בעלי יכולות ניהול מצוינות, יחסי אנוש טובים, שליטה וניסיון בועלם השיווק ויכולת להניע תהליכים מאפס..
לסיכום, אלו הם המקצועות הבולטים בעולם השיווק – כאשר, יש מקצועות נוספים הקשורים בעקיפין לעולם השיווק. כך שמי שמחפש קריירה בתחום השיווק ההמלצה בעבורו היא להכיר לעומק כל מקצוע שכזה ולקבל החלטה מושכלת לאיזה מבין אותם המקצועות הוא רוצה לכוון.
בשיתוף מעלה
