בשיתוף Boutique Solutions
העולם הדיגיטלי המתפתח במהירות שיא, הופך את שירותי הניהול באמצעות אפליקציות וטכנולוגיות מידע ללחיוניים בכל עסק, בין אם אתם מנהלים עסק קטן, חברה או תאגיד ענק. מיכל שטל-דיסקין, מייסדת ומנכ”לית חברת Boutique Solutions, מסבירה כי אפליקציות מתקדמות, אמינות ומאובטחות הן המפתח לקידום והגדלת רווחים בטווחים משתנים, והן מסייעות לכלל העובדים והמנהלים בחברה לבצע את המשימות והפעולות בצורה חלקה.
חברת Boutique Solutions, מתמחה בניהול אפליקציות, ייעוץ וניהול פרויקטים במיקור חוץ, המותאמים באופן אישי ואופטימלי לחברות וארגונים ומסייעים להתייעלותם ולרווחיותם. כחלק מהשירות שמספקת Boutique Solutions, שטל-דיסקין מגיעה לארגון ולומדת את כל התהליכים שבו לעומקם – החל מהרכש, המכירות והשיווק ועד לייצור, ובנוסף את כל המערכות והאפליקציות המוטמעות בכל מחלקה בארגון. המידע הנאסף מנותח בחברת Boutique Solutions לטובת פיתוח אסטרטגיית ייעוץ לשדרוג והתאמה אופטימלית, במידת הצורך, של האפליקציות הנדרשות.
“הייחוד בחברת Boutique Solutions הוא הרבה מעבר לבחירת מערכת או תוכנה. אנחנו מתכננים את האפליקציות הנדרשות בהתאם לאסטרטגיה הארגונית הכוללת, מה שהופך אותן לאפקטיביות יותר להשגת היעדים והמטרות”, מסבירה מיכל שטל-דיסקין.
אסטרטגיה וראייה עסקית
חברת Boutique Solutions הוקמה בשנת 2015 לאחר למעלה מ-17 שנות ניסיון מעשי של מיכל שטל-דיסקין בחברות מובילות. “למדתי הנדסת מערכות מידע ועבדתי כשכירה בכל התפקידים בתחום, בין היתר בצוות פיתוח, מנהלת פרויקטים, מאפיינת ומנהלת אפליקציות גם בחברות הייטק וגם בלואו-טק. את כל הידע שלי ניתבתי לטובת הקמת חברת בוטיק, המספקת ייעוץ וניהול אפליקציות בארגונים וחברות בהתאמה אישית לצרכי הארגון ולאסטרטגיה העסקית שלו”.
מהו ייחודה של החברה בשוק הפעילות שלה ומהו יתרונה היחסי?
“יועץ טוב בעיניי, הוא כזה שלא מחכה שהלקוח ישאל את השאלות, אלא הוא זה שמפנה שאלות ללקוח כדי להבין טוב יותר את הצרכים ולגבש אסטרטגיה מתאימה. יש ערך מוסף בכך שאנחנו מעניקים לארגונים את הייעוץ במיקור חוץ, והוא שהארגון מקבל מצד אחד עובד שלנו שלומד אותו מבפנים, ומהצד השני, הוא גם מעודכן בכל מה שקורה בארגונים אחרים שהוא מייעץ להם, ובכלל, ברחבי הארץ ובעולם.“אנחנו כל הזמן עם האצבע על הדופק באשר לאפליקציות ומערכות חדשות שיוצאות לשוק, היתרונות שלהן, כיצד הן מסייעות לייעל את העבודה הארגונית ובכך לשפר את שורת הרווח של הארגון, ולאיזה ארגון הן רלוונטיות”.
השילוב של רווחיות ואסטרטגיה עסקית לרוב אינה נפוצה בשוק העסקי, אך שטל-דיסקין מסבירה כי “הגישה שלי היא שונה לחלוטין מהסטנדרט בשוק, ועוסקת בנושא של רווחיות ואסטרטגיה עסקית – מתוך אלו אני גוזרת פרויקט מערכות מידע שמייצר מרכזי רווח חדשים ללקוחותיי – הארגונים”.
יתרון נוסף בשירות מיקור החוץ של Boutique Solutions הוא פינוי מנהל מערכות המידע הפנימי של הארגון לטובת משימות אחרות. יש בכך חיסכון במשאבים ויכולת לבצע שינוי מהותי ומשמעותי בארגון, גם בפרויקטים קשים ומורכבים.
“מלבד זאת, אנחנו מגיעים עם מומחיות וידע גם במערכות חדשות”, מחדדת שטל-דיסקין. “במסגרת השירות שלנו, אנחנו נכנסים לארגון עם כל הניסיון הרב שצברנו ועושים את ההחלפה בשיתוף מנהל מערכות המידע. הפרויקטים ממוקדי מטרה ונעשים במהירות וביעילות, על מנת לאפשר לעובדים ולמנהלים בארגון לחזור לשגרת העבודה שלהם כמה שיותר מהר. בתום הפרויקט, מנהל מערכות המידע הפנימי ממשיך לנהל את המערכות הללו”.
מהו המהלך המרכזי והחשוב ביותר שביצעה החברה בשנים האחרונות?
“בתחילת הדרך עסקנו בעיקר במערכות ERP, אבל בשנים האחרונות הבנו שזה לא מספיק וכדי להעניק שירות ברמה גבוהה צריך לעסוק בכל התחומים: אפליקציה ללקוח, אפליקציה להפצה, מערכות לניהול רצפת הייצור, מערכות תכנון, איכות, הנדסה, BI ועוד. השינוי התפיסתי שעשינו הוא להכיר את כל המערכות שארגונים זקוקים להם כיום”.
מה חלקו של האופי הישראלי בהצלחת החברה?
“אני חושבת שהמנטליות ושיטת העבודה של החברה שלי ישראליות מאוד, בהיבט הזה שאנחנו אוהבים פרויקטים שהם בעניין הזה של ‘בגובה העיניים’, מסמכים קצרים, לדבר על התהליכים באופן ברור ופשוט ולא בשפה גבוהה ומנוכרת, מרבית הפגישות מתבצעות מרחוק – קצרות ואפקטיביות. פרויקט מערכות מידע הוא תמיד ארוך, אבל גם כשאנחנו בונים תוכנית עבודה לחמש שנים, קצב השינוי שנעשה יהיה קצר וקולע. נגדיר פרויקט לשלושה חודשים-שנה, וכשנסיים אותו נמשיך ליעד הבא בתמונה הכוללת.
“חשוב לנו יותר מכל, לייצר אמון אצל הלקוחות והבנה שהידע והניסיון שלנו יסייע להם להתקדם, לצמוח ולהתפתח, ולכן אנו דואגים לכך שהלקוחות שלנו יראו תוצאות מהר מאוד, תוך הקטנת עלויות ככל האפשר והתאמה מלאה לאסטרטגיה של הארגון. וכל זה, ללא בזבוז זמן”.
לזהות יכולות ולקדם
אחד הדברים שמיכל שטל-דיסקין הכי אוהבת הוא העצמה של עובדים קיימים. היא מציינת כי פעמים רבות, לצד החלפת המערכות, נדרש שינוי כח אדם, והיא יודעת לזהות ולהצביע להנהלת הארגון על עובד פנימי שיכול עם ‘הכשרה ופיתוח לתפקד בצוות אפליקציות. “יש אנשים בתפקידים זוטרים שיש להם ידע ארגוני, ומסירות גבוהה לארגון והם צריכים קצת דחיפה ופיתוח כדי להיות אנשי מערכות מידע מצוינים. קרה לי שסייעתי לעובדים כאלו, הדרכתי אותם והם לקחו על עצמם את התפקיד ומבצעים אותו באופן מדהים עד היום. ככל שישנה תחלופה נמוכה יותר של עובדים כך מותג המעסיק מבוסס טוב יותר, וזה מגביר את האמון והפרודוקטיביות העובדים. בסוף, הכל מתנקז לשורת הרווח של הארגון”.
מיכל שטל-דיסקין
גיל: 47
שנות פעילות: מעל 20 שנה.
מוטו: “אם זה לא פשוט, זה פשוט לא יהיה”
חזון: “ללוות כמה שיותר ארגונים צומחים ולעזור להתייעלות הארגונית בארגונים הישראליים והתעשייה הישראלית, להיות חלק מהצמיחה והעשייה הזו שאני אוהבת ומעריכה. ללוות אותם גם ביציאה למדינות נוספות, ובהתפתחות לשווקים הבינלאומיים”.
ישראל ואני: “חיבור חזק. בשאיפה ולהמשיך להיות חלק מהצמיחה המדהימה הזו של חברות ישראליות בישראל ובחו”ל”.
אני בעוד 5 שנים: “מסייעת ליותר ויותר ארגונים להצליח באמצעות מערכות מתקדמות”.
“יש ערך מוסף בכך שאנחנו מעניקים לארגונים את הייעוץ במיקור חוץ. הארגון מקבל מצד אחד עובד שלנו שלומד אותו מבפנים, ומהצד השני, הוא גם מעודכן בכל מה שקורה בארגונים אחרים שאנחנו מייעצים להם, ובכלל ברחבי הארץ ובעולם”
בשיתוף Boutique Solutions