מתכון השבוע: כיסוני בצק ממולאים בתבנית של MAMA

כך תכינו כיסוני בצק במילוי בשר עסיסי בקרם חציל במהירות שיא! מתכון של רז פרטוש מנבחרת הבשלנים של ישראלי קיטשן

, צילום: רז פרטוש מנבחרת Israeli kitchen

בשיתוף MAMA

רז נעזרה בתבנית כיסונים זולה שמצאה במקרה בחנות לכלי בית, סופר-פרקטית, כיפית לתפעול, בעלת צורה יפהפייה של כוורת ולגמרי תמורה מעולה לתשלום. היא ביררה מי החברה העומדת מאחוריה, וגילתה שמדובר בחברת MAMA, שיש להם עוד מאות מוצרים בחנויות השונות - כולן במחירים מעולים. בול מה שצריך!

רז פרטוש מנבחרת Israeli kitchen

לבצק:
300 גרם קמח לבן
1 ביצה L
1 כף שמן
1/2 כפית מלח
1/2 כוס מים חמים

למלית:
150 גרם בשר טחון
100 גרם עוף טחון
1 בצל
מלח
פלפל גרוס

לקרם חציל:
1 חציל
1 שן שום
מיץ מלימון שלם
4 כפות טחינה

אופן ההכנה:
שופכים לקערת המיקסר את כל מרכיבי הבצק ומעבדים עד קבלת בצק חלק. מניחים בצד ל40 דק עד שעה.

בינתיים חותכים בצל לרצועות דקות ומטגנים עד קרמול יפה וזהוב. מערבבים את הבשר, העוף, הבצל המקורמל ומתבלים במלח פלפל. לאחר שהבצק נח בצד מרדדים אותו דק אך לא מדיי (בערך חצי סמ עובי). משמנים קלות את תבנית הכוורת ופורסים מעליה את הבצק. ממלאים בגומות בעזרת כפית את תערובת הבשר ומכסים בשכבת בצק נוספת.

בעזרת מערוך מרדדים את הבצק על התבנית עד ששולי הבצק ייחתכו ויישארו כיסונים בתוך גומות הכוורת בלבד. בעזרת מקל דק/ סכין וכו ניתן להוציא בעדינות את הכיסונים ולבשל בסיר עם מים שהרתחנו מראש. מבשלים עד שהכיסונים צפים ומעבירים למסננת.

להכנת קרם החציל נשרוף חציל על הגז/ נכניס לתנור על 200 מעלות טורבו ונצלה עד השחמה. נצנן מעט ונקלף חצי חציל. את החצי השני של הקליפה כולל כל תכולת החציל נכניס למעבד מזון ביחד עם שום, טחינה ומיץ לימון ונטחן עד קבלת מרקם חלק. נסדר על צלחת הגשה ובתיאבון.

בשיתוף MAMA

כדאי להכיר