“בנינו תשתית חזקה לצמיחה בת-קיימא לשנים קדימה“

“שהות של 12 שנים בחו“ל בנתה אותי כאדם וכמנהל“, אומר מנכ“ל קבוצת טרייד מוביל, שגיב מגר. הוא מספר כיצד בנה מחדש את אסטרטגיית הארגון ואיזה יתרון מספק המשבר במשק לקבוצת החברות של משפחת דיין

שגיב מגר, מנכ"ל טרייד מוביל, צילום: איתן טל

בשיתוף טרייד מוביל

לאחר 8 שנים של שירות מאתגר ביחידת אמ“ן מובחרת בצה“ל, קיבל שגיב מגר הצעה מאיש העסקים חיים טאיב: לכהן בתפקיד בכיר בקבוצת LR (כיום: מיטרלי) באנגולה שבאפריקה. לא כל אחד מקבל אוטומטית הצעה לעבור יבשת - ועוד לאפריקה מכל המקומות - כדי לקבל ג’וב, גם אם הוא אטרקטיבי. גם מגר חכך בדעתו. “הרגע שבו החלטתי ללכת על זה היה רגע מכונן במסלול הקריירה שלי“, הוא אומר. “התפקיד שקיבלתי יצר לי מעבר חד מישראל לעולם הגדול, מעבר שנמשך לאחר מכן בתפקידי כמנכ“ל ב-Plaza Centers באירופה, לצד מוטי זיסר ז“ל ונשיא פלאזה רן שטרקמן. שהות של 12 שנים בחו“ל בנתה אותי כאדם וכמנהל ואיפשרה לי להיחשף לניהול ברמות הגבוהות ביותר. ניהלתי תקציבי ענק, עבדתי עם אנשי מקצוע מהטובים בעולם ויצרתי אימפקט משמעותי לאוכלוסיות מוחלשות בפרויקטים של חקלאות, נדל“ן, תקשורת, חינוך, תשתיות וביטחון“.

עבדת עם מגוון רב של עובדים מתרבויות שונות. איך מגשרים על פערים תרבותיים מכל כך הרבה כיוונים?

“אכן עבדתי בחו“ל עם אנגולים, דרום אפריקאים, פורטוגלים, ברזילאים, איטלקים, סרבים, צ’כים, אוסטרים ועוד. באים עם ענווה, סבלנות ויכולת הכלה. מקשיבים ומבינים כל אחד ומנסים להבין את צורת החשיבה שלו“.

אימפריה עסקית מדהימה שלא שכחה את הצניעות והפשטות

כיום מכהן מגר כמנכ“ל קבוצת טרייד מוביל, התפקיד שהחזיר אותו לישראל. במסגרת תפקידו הוא מטפל במגוון רחב של פעילויות ומסייע לקדם, להשביח, להרחיב ולהוביל את חברות הקבוצה שתחת אחריותו. העיסוק בנדל“ן, רכב ומיזמים עסקיים נוספים משאיר אותו עסוק ומרותק לעשייה.

אילו מהלכים חשובים ופורצי הדרך ביצעה החברה בשנה האחרונה?

“מזה כמה שנים עמלה טרייד מוביל על שינוי התפיסה כלפי הצרכן. הצבת שקיפות, יושרה והגינות היא בראש סדר העדיפויות שלנו. ההתייחסות לכך מגיעה לכל רמות החברה - ממוקד המכירות, דרך שירות הלקוחות, אנשי המכירות, אנשי התפעול ולבסוף - ההנהלה. השינוי בא לידי ביטוי גם בשדרוג הנכסים הדיגיטליים שלנו והנגשת נתונים. השאיפה היא להגיע למצב שזוהי חברה המאפשרת רכישת רכב בצורה מקוונת לחלוטין. זו תהיה מהפכה של ממש. במקביל, גם מי שיעדיף להמשיך להגיע למתחמי רכישה שלנו יקבל חוויית רכישה מעולה ונעימה. היכולת שלנו להיות סמן ימני בשוק מהווה עבורנו גאווה גדולה והשינוי בתרבות הארגונית שהובלנו ושהגיע לשיאו השנה כבר יצר עשרות אלפי לקוחות מרוצים. נמשיך לספק להם את ההצעה המשתלמת ביותר בענף“.

מהם ההישגים המשמעותיים ביותר שאתה יכול לזקוף לזכותך?

“הרחבה משמעותית של הצעת הערך של קבוצת טרייד מוביל. כשלקוח מגיע אלינו הוא מקבל מענה לכל צרכיו, כולל מימון, ביטוח וטיפולים. אנחנו רואים את הלקוח במרכז ולכן בנינו עבורו סל מלא ואיכותי של פתרונות טכנולוגיים, חדשניים ומשתלמים. הישג משמעותי נוסף הוא חוויה טובה שבנינו לעובדים ולספקים שלנו - בהם אנו רואים את השותפים המרכזיים להצלחה. החברה עמלה תמידית על שיפור סביבת העבודה ותנאיה. הגישה הזאת מניבה פירות: השנה הביצועים הפיננסיים צמחו משמעותית. אני מאמין שבנינו תשתית חזקה לצמיחה בת-קיימא לשנים קדימה“.

כיצד משתלבת ההצלחה שלכם בהצלחת התעשייה והכלכלה הישראלית?

“קבוצת החברות של משפחת דיין נמצאת במגוון רחב של תחומי חיים בישראל. זו משפחה שורשית שמחוברת לנרטיב הישראלי של האדם העובד. במשך שנים היא עמלה כדי לייצר אימפריה עסקית מדהימה ולא שכחה את הצניעות והפשטות. יעקב דיין, יו“ר חברות הרכב בקבוצה, מגיע כל בוקר מוקדם לפני כולם ועובד בחריצות רבה ובצניעות יוצאת דופן. בחוכמה עסקית הוא  מכוון את הארגון כולו להישגים יוצאי דופן. חוויה וכיף גדול להיות לצידו ולהוביל עמו את הפעילויות הרבות והמגוונות“.

“בתחום היבוא אנו מייצרים תחרות איכותית, מוזילים עלויות ומספקים פתרונות רבים. בתעשיית האנרגיה אנו מחזיקים במפעל ‘דלק תעשיות’, שהוא גאווה לתעשייה ישראלית ובאמצעותו אנו מחזיקים בכ-25% משוק השמנים והכימיקלים בישראל. בתחום בתי המלון - וורט, קראון פלאזה, פוליהאוס ועוד - הקבוצה מארחת מאות אלפי ישראלים ותיירים. וכמובן שיש את תחום הרכב, בו אנו מספקים שירותים נרחבים לחברות, בין אם זה בצי הליסינג המסחרי שלנו בחברת ‘ליסקום’ או בצי העסקי בחברת ‘תיר’ - שתיהן המובילות בתחומן. בנוסף, אנו עוסקים באנרגיה מתחדשת ומבצעים צעדים להפחתת פליטות ולייצור חשמל ירוק. במימון וביטוח אנו נותנים פתרונות פיננסיים לעשרות אלפי בתי אב בישראל. לא נשכח גם את המיזם הטכנולוגי-חברתי We Fix  - פלטפורמה שמחברת בין אנשים בתחום עבודות הבית, שבכוונתנו להתרחב עמו לאירופה בשנים הקרובות“.

מהם האתגרים העומדים בפני הקבוצה בפתחה של 2023?

“בישראל אנו חשופים לעלייה משמעותית בעלות חומרי גלם, לשינוי הריביות - המייצר הפסד הכנסה משמעותי ולמשברים בשרשראות האספקה, המייצרים בעיות שונות של בניית מלאים ואספקה ללקוחות. שוק הרכב נמצא כבר שנים בסדרה של משברים - מהקורונה ועד הלום - ולא מצליח להתמודד עם גל ביקוש עצום, הנתקל במפעלים שעדיין לא חזרו לייצור מלא. התוצאה היא ביקוש ער במיוחד למכוניות משומשות ועליית מחיריהן. לכן בטרייד מוביל תוכניות העבודה כיום גמישות משמעותית מאשר בשנים קודמות. אנו מוציאים לפועל הנחיות ומשימות מהר יותר, כדי לא לפספס מגמות בולטות, למשל כניסת כלי הרכב החשמליים  - שפרצו בסערה גדולה. כשמסתכלים על כלל הקבוצה רואים שיש לה יתרון לצד החיסרון: מצד אחד תעשיות מסוימות נפגעות מאוד ומקשות עליה אך מהצד השני ישנן תעשיות שנהנות ממצב השוק - וכך מקלות עליה. האיזון הזה מייצר עבור הקבוצה חוסן פיננסי, גמישות ויכולת התמודדות ייחודית“.

 

ת.ז.

שגיב מגר – מנכ“ל קבוצת “טרייד מוביל“

גיל: 44

מצב משפחתי: נשוי + 3.

מקום מגורים: תל מונד.

תפקיד: מנכ“ל קבוצת טרייד מוביל.

השכלה: תואר ראשון במדעי החברה ויחסים בינלאומיים.

תפקידים קודמים: מנכ“ל פלאזה סנטרס סרביה, מדינות הבלקן וצ’כיה.

תחביבים: ספורט, קריאה, אתגרים.

מוטו מוביל: חריצות, נחישות והתמדה תמיד מנצחים.

חלום אישי שרוצה להגשים: להיות חלק מפעילות בעלת אימפקט סביבתי וחברתי בהיקפים נרחבים.

בשיתוף טרייד מוביל

כדאי להכיר