בשיתוף אסתי לאודר
כשאורן רווח התמנה לתפקיד יו“ר קבוצת החברות אסתי לאודר בישראל, מקבוצות הקוסמטיקה הגדולות בארץ ובעולם, הוא קיבל לידיו ניהול חברה בת 200 עובדים והיה בן 32 בלבד. עד היום, 18 שנים לאחר מכן, כשהחברה מונה כבר כ-1,000 עובדים, מינויו המוצדק ויכולות הניהול שלו מוכחים שוב ושוב כשהוא מוביל את הקבוצה בישראל לשורה ארוכה של הצלחות.
כך למשל במהלך משבר הקורונה, כשענף הקוסמטיקה העולמי דרך במקום, הוא יישם מתודולוגיות פורצות דרך שהובילו לקפיצה של מאות אחוזים בכמות ההזמנות.
“בתקופת הקורונה נאלצנו לסגור באופן מידי את כל החנויות שלנו, והבנו כמה מזל היה לנו שהפעלנו עוד לפני הקורונה ארבעה אתרי אונליין ל-4 מותגים מובילים: אסתי לאודר, קליניק, מאק, ובובי בראון. יכולנו להמשיך ולמכור גם כשחנויות היו סגורות“, אומר רווח.
מחזירים לפרונט את תחום האיפור שנזנח בקורונה
קבוצת אסתי לאודר משווקת מותגי יופי וטיפוח יוקרתיים ובינלאומיים מובילים, ביניהם: אסתי לאודר, קליניק, מאק, בובי בראון ג’ו מלון לונדון, סמאשבוקס, טום פורד ועוד. “אנחנו מוכרים את המוצרים שלנו ברשתות הפארם ובכל אתרי האונליין שלהם + עזריאלי דוט קום וטרמינל X + גלאם 42 ובנוסף אנחנו מנהלים 50 חנויות עצמאיות למותגים שלנו ברחבי הארץ“, הוא מציין.
אילו מהלכים חשובים ופורצי הדרך החברה שלך ביצעה בשנה האחרונה?
“השנה האחרונה הייתה עדיין שנה של חזרה מהקורונה, והחזרה לפרונט את תחום האיפור שקצת איבד מכוחו במהלך המגיפה. בשנה האחרונה חיזקנו את האונליין - פתחנו אתרי אונליין חדשים לג’ו מלון לונדון וסמאשבוקס. פיתחנו כלים וירטואליים נוספים שמקלים על הלקוחה לבצע קנייה באונליין, כמו התאמה של שפתונים ומייק-אפים באופן וירטואלי. הגדלנו באופן משמעותי את שירות הלקוחות, ועבדנו על הכנסת מותגים חדשים לארץ שהראשון שבהם שכבר נחת בישראל הוא מותג הבישום קיליאן פריז. בקרוב יגיעו מותגים נוספים, כגון: מותג הטיפוח ORIGINS, מותג האיפור TOO FACED ואפילו מותג שישראליות רבות מכירות וכבר מחכות לו: THE ORDINARY“.
מה היה רגע מכונן במסלול הקריירה שלך?
“כשנפגשתי לראשונה עם מר רונאלד לאודר, הבן של הגב‘ אסתי לאודר המשמש גם כנשיא הקונגרס הציוני. הייתי אז בן 31, בחור צעיר שניהל את חטיבת הקוסטיקה של ש.שסטוביץ. הפגישה איתו וההצעה לעבור ולנהל את קבוצת החברות אסתי לאודר בישראל היא לגמרי רגע מכונן ששינה את חיי והפך אותי, במובנים רבים, למי שאני היום. הייתי אז וגם היום, היו“ר הצעיר ביותר של אסתי לאודר. במסגרת הכשרתי עברתי קורסי ניהול באוניברסיטת הרווארד עם בכירים נוספים במשק ובתעשייה וכנראה שלא הייתי הופך להיות מי שאני ללא אותו מסלול“.
כיצד ההצלחה שלכם משתלבת בהצלחת התעשייה/הכלכלה הישראלית?
“בכובע נוסף שלי, אני חבר נשיאות בלשכת המסחר ומשמש כיו“ר ועדת ההסברה. בתפקידי הקודם שם שמשתי כיו“ר חטיבת הרשתות הקמעונאיות בלשכה וראיתי מקרוב כמה החברה שלנו, על כ-1,000 עובדיה היא חלק בלתי נפרד מההצלחה של הכלכלה הישראלית. אנחנו משרתים למעלה מ-2.5 מיליון לקוחות במדינת ישראל, ועושים מאמץ אדיר לגרום לאנשים לקנות קוסמטיקה בארץ ולהשאיר את הכסף כאן. החברה תופסת נתחי שוק מרשימים באונליין בישראל ובמדינות אירופה בכלל“.
מה היו האתגריים העיקריים שחווה הענף שלכם בשנה האחרונה?
“הצרכניות הישראליות אוהבות לקנות קוסמטיקה באונליין גם מאתרים מחו“ל ועיקר התחרות שלנו היא באתרים האלו. למדנו לחזק את היתרונות שלנו כאתרים ישראלים: המוצרים מקוריים, שירות הלקוחות בעברית, המסירה עד הבית באמצעות שליחים, ועוד. חשוב לנו גם להנגיש את המוצרים באמצעות מחירים טובים. אנחנו משתפים פעולה עם המשפיעניות המובילות בארץ לטווח הארוך כדי שהמשפיענית תהיה מזוהה עם המותגים שלנו והלקוחות יראו בה שגרירה“.
מהם הקווים המנחים שלך בשגרה, ובניהול משברים?
“מנהל טוב הוא כזה שיודע לתכנן את צעדיו קדימה, גם בעת שיגרה אבל בוודאי שבעת משבר. אני משתדל כל הזמן, לתכנן יחד עם צוות ההנהלה שלי את העתיד ולא לקפוא על השמרים. אנחנו בסביבה דינמית וצריכים להראות חדשנות כל הזמן.
דבר חשוב נוסף, מבחינתי, הוא ההבנה שהמשאב החשוב ביותר הוא העובדים שלנו. אני קשוב לעובדים ולצרכיהם. ברור לי, שיש לעשות מאמץ בשגרה ובעתות משבר- לא לוותר על אף עובד ולשמור על קשר רציף עם כולם. אני פחות מאמין בפיטורין, לשיטתי צריך להשקיע בגיוס. מנהל טוב הוא מנהל שמקבל עובד במצב מסוים, ומשביח וממקסם את היכולות שלו כל הזמן“.
מה החזון העתידי שלך?
“בראש ובראשונה, להמשיך להוביל את תחום הקוסמטיקה היוקרתית. להמשיך לשמש מקום עבודה לאלפי עובדים, ולהיות רלוונטי לכל הצרכנים בכל ערוצי ההפצה.
“בנוסף, יזמתי לאחרונה באופן פרטי הקמה של שני מיזמים חברתיים לטובת קהילה: הראשון הוא UG - United for good - רשת חברתית חדשה שעתידה לעשות מהפכה ברשתות החברתיות. הרשת מאפשרת לאנשים לתקשר, לשתף, להכיר ולחוות חוויות משותפות של טוב. לא תהיה אפשרות להגיב תגובות שליליות אלא רק לומר תודה. בנוסף, יתאפשר איתור של אנשים קרובים פיזית בסביבת המגורים בעלי מכנה משותף ונושאי עניין משותפים. הגולשים יוכלו ליהנות מסיפורי ניסים, סיפורי השראה ואפילו מקומות שאפשר להתנדב בהם הנמצאים בקרבת מקום. המיזם השני הוא JAMA - רשת חברתית המיועדת לנשים בהיריון ולאחר לידה, במטרה להקים להן קהילה תומכת עם תכנים מותאמים לתקופת ההיריון והלידה ולעזור להן למצוא נשים אחרות שמתעניינות באותם דברים בדיוק וחוות את אותם הדברים. רשומות בה כיום כבר למעלה מחצי מיליון נשים“.
ת.ז
אורן רווח - יו“ר קבוצת החברות אסתי לאודר ישראל
מקום מגורים ומצב משפחתי: נשוי + 3 , תל אביב
השכלה: תואר שני במנהל עסקים מהקריה האקדמית אונו. בוגר קורסים ניהוליים מאוניברסיטת הרווארד.
תפקידים קודמים: מנכ“ל חטיבת הקוסמטיקה ש.שסטוביץ, מנכ“ל רבלון, יו“ר ענף הקמעונאות לשכת המסחר.
תחביבים: ספורט, סקי מים, טיולים בעולם
מוטו מוביל: It’s all about people
חלום אישי שרוצה להגשים: UG - לגלות את הלב שבכולנו.
בשיתוף אסתי לאודר
