בשיתוף מעלה
האדם הוא יצור שאוהב סיפורים. כתוצאה מכך, קל להבין מדוע התוכן הוא המלך. הוא קובע כמה זמן נשב מול סדרה של נטפליקס לפני שיימאס לנו, מה הסיכוי שנבחר את המילים הנכונות שיסדרו לנו העלאה בעבודה, ואפילו איך מנוע החיפוש של גוגל ידרג את האתר שלנו. כיום, יותר מתמיד אנו צריכים להבין שלכתיבה יש כוח, וכדאי מאוד שהכוח הזה יהיה בצד שלנו.
השאלה היא כיצד משתמשים בכתיבה לצרכים שיווקיים במרחב המקוון. מצד אחד, יש כלים טכניים כמו למשל שילוב מילות מפתח וקידום ביטויים מרכזיים בתוך הטקסט. מצד שני, האינטרנט מלא במאמרים שאף אחד לא קרא ולא יקרא – וגם לאלגוריתם כבר יש דרישות מאוד מחמירות. אז בפועל, מדובר על משימה מורכבת, שמחייבת רמה מוקפדת של מקצועיות.
הכלל החשוב ביותר: דע למי אתה כותב
החדשות הטובות הן שאנחנו אף פעם לא פונים כל הזמן לכולם. לא משנה אם נכתוב תסריט או פרוזה, עלינו להגדיר לעצמנו את קהל היעד. אחרי שנבין מי הקורא הממוצע שלנו, מה הוא אוהב, מה מעניין אותו, בן כמה הוא, איפה בדיוק הוא גר, מה התחביבים שלו, איפה הוא עובד, כמה פחות או יותר הוא מרוויח וכן הלאה – יהיה לנו קל יותר לייצר כתיבה שיווקית אפקטיבית.
חשבו למשל על שיחה שניהלתם עם אחד הילדים שלכם לעומת אחד הקולגות. גם אם הנושא זהה (מזג האוויר), התוכן יהיה אחר לגמרי. איך בדיוק? סביר להניח שתבחרו מילים שונות, תשבצו ביטויים אחרים אחרת בשיחה וכל המשלב הלשוני יהיה נפרד. עכשיו קחו את זה עוד רמה אחת למעלה, לאופן שבו כותבים בצורה שיווקית במרחב האינטרנטי.
התאמה של הכתיבה לקהל היעד עוזרת להפוך את הטקסט למשכנע. היא אמינה יותר, מייצגת בצורה טובה את המוצר או השירות, וגם יכולה להוביל את הגולש לנקודת היעד. מכאן והלאה, רק צריך להוסיף משפט הנעה לפעולה ולתת לתוכן לעשות את כל היתר.
מהי כתיבה איכותית עם ערך?
המשמעות של כתיבה איכותית היא ממש לא שימוש במילים גבוהות. אם כבר, אז להיפך: נסו לכתוב בגובה העיניים וזכרו שיותר חשוב שהגולש יבין אתכם, מאשר שהוא יתרשם מהביטויים שאתם עוד זוכרים מהפסיכומטרי שעברתם אי שם ב-2008.
עוד טיפ חשוב הוא לתת ערך מוסף. מידע בעל ערך משאיר את הגולש יותר זמן באתר ומעודד את גוגל לדרג אתכם גבוה. אם כבר השקעתם, ישבתם מול המחשב ובחרתם לכתוב משהו – ודאו שיש שם ערך מוסף ושהגולש מבין אותו בקלות ובמהירות.
גם לצורה יש משמעות
זוכרים את ההתאמה של הטקסט לקהל היעד? עכשיו תבלו את הכתיבה עם סיפורים מהשטח. אנשים אוהבים שמזדהים עם הבעיות שלהם, לכן הניסיון האישי הוא כל כך חשוב. זה המקום להביא לידי ביטוי חוויות שעברתם, לשתף את הגולשים במקרים מעניינים ולהזכיר אירועים שרלוונטיים עבורם. כל עוד זה בנושא הכללי מצד אחד אבל גם מאוד אישי ובעל ערך מצד שני, השמיים הם הגבול.
לבסוף, שמרו על מבנה ברור של הטקסט. חלקו אותו לפסקאות, ודאו שבכל פסקה מופיע רעיון אחר והשתמשו בכותרות ביניים. כשהכתבה נראית טוב, נעים יותר לקרוא אותה וההיבט השיווקי ישתלב בתוכן באלגנטיות. בהצלחה!
בשיתוף מעלה