הסערה "כרמל" מתפשטת ברחבי הארץ וגורמת לפצועים ונזקים; כמה משקעים ירדו באזור שלכם?

בצפון דווח על שלג כבד בחרמון ובצפון רמת הגולן • גשמים, ברד ורוחות עזות במרכז ובירושלים • הרופאים נלחמים על חייו של הפצוע מקריסת העץ בנתניה • בגליל אשה נפגעה מהיפותרמיה • בנהריה הוחלט לקיים לימודים מרחוק גם מחר • לראשונה החורף: הכנרת במגמת עלייה • ומה צפוי בימים הקרובים? התחזית המלאה

טנדר בבולען ברמת אביב, צילום: שמוליק פרידמן

מזג אוויר סוער וגשום ברחבי הארץ עם הגעת הסופה "כרמל"

מצפון ועד דרום - "כרמל" הגיעה לאזורים נוספים: הסופה "כרמל", שהחלה הבוקר (שני) בגל קור וירידת שלגים בצפון הארץ, המשיכה בשעות אחר הצהריים להתפשט באזור המרכז עם גשמים כבדים ורוחות חזקות שהביאו לנזקים ולנפגעים. נכון למדידה האחרונה בשעה 16:40, שיאנית הגשם היא תל אביב, עם כמעט 66 מ"מ של משקעים מתחילת המערכת הנוכחית. 

גשם חזק וברד החלו לרדת במרכז הארץ בסביבות השעה 15:00, והם לוו ברוחות עזות שהתחילו כבר בשעות הבוקר המוקדמות. בצפון דווח על שלג כבד בחרמון ובצפון רמת הגולן כבר משעות הבוקר, ובאזור חיפה ירדו במהלך היום גשם וברד.

אז כמה גשם ירד במערכת הגשם האחרונה (נכון לשעה לשעה 16:40)

אילת - 0 מ"מ ומתחילת החורף 4.2 מ"מ
באר שבע - 2.9 מ"מ ומתחילת החורף 16.5 מ"מ
גבעת רם ירושלים - 8.4 מ"מ ומתחילת החורף 51.2 מ"מ
זכרון יעקב - 56.4 ומתחילת החורף 109.8 מ"מ
חוף תל אביב - 65.9 ומתחילת החורף 172.4
חיפה טכניון - 51.5 מ"מ ומתחילת החורף 161.1
כפר בלום - 36.3 מ"מ ומתחילת החורף 112.8 מ"מ
מרום גולן - 34 מ"מ ומתחילת החורף 143.8 מ"מ
נמל אשדוד - 13.3 מ"מ ומתחילת החורף 112.2 מ"מ
עפולה - 32.6 מ"מ ומתחילת החורף 86.3 מ"מ
ראש הנקרה - 65.4 ומתחילת החורף 187.5
צפת הר כנען - 52.4 מ"מ ומתחילת החורף 166.9

 

סוער בירושלים, צילום: אורן בן חקון

פצוע קשה בנתניה

בשעות הבוקר קרס עץ בנתניה על גבר כבן 40, שפונה לבית החולים במצב קשה. ביה"ח בילינסון עדכן על מצב הפצוע מקריסת עץ בנתניה: "מצבו קשה ולא יציב. הפצוע מונשם ומורדם עם חבלת ראש קשה ונמצא בסכנת חיים. הרופאים נלחמים על חייו. לאחר שיוצב מצבו בחדר הטראומה, הוא הועבר להמשך טיפול במחלקת טיפול נמרץ כללי".

אשה נפגעה מהיפותרמיה בגליל

מד"א הוזעק לטפל באישה מעורפלת הכרה בת 58 בבית במועצה אזורית בוסתן אל-מרג', לאחר שלקתה בהיפותרמיה.

פרמדיק מד"א יוסי חודיינטוב: "כשנכנסנו לדירה ראינו את האישה שוכבת בהכרה מעורפלת על הריצפה כשהיא קרה למגע. היא דיברה עם בן משפחה שדאגה לה ועקב כך היא הגיעה הביתה. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חימום ונוזלים. עטפנו אותה בשמיכה מיוחדת ששומרת על חום גוף ופינינו אותה לבית החולים כשמצבו יציב."

במגן דוד אדום פונים לציבור במיוחד בימי החורף הקרים להיות בקשר עם בני משפחה ושכנים חולים וקשישים, המתגוררים לבד ולוודא שהכל בסדר ולא מגיעים למצב של היפותרמיה.

נזקים ונפגעים באזור המרכז

מערכת גשם כבדה מלווה ברוחות חזקות נכנסה לערי השפלה. בראשון לציון ובחולון קרסו שני עצים, אחד בכל עיר, אך לא דווח על נזק או על נפגעים. בחולון דווח בשעות הצהריים על קריסת קיר מפעל ברחוב הבנאי באזור התעשייה, ואישה נפגעה קל עד בינוני. ההערכה היא שהקיר לא היה בנוי כראוי, או שמים חדרו תחתיו וגרמו לקריסתו החלקית.

רוחות חזקות בסופת "כרמל", צילום: אורן בן חקון

ברחבי הערים נמצאים בהיערכות מוגברת בשל הסערה, והן דיווחו כי כל הצוותים מוכנים לקריאה של התושבים בעת הצורך. כל הערים דיווחו על עבודה נרחבת בחודשי הקיץ, וגם בשבועיים האחרונים, לניקוי קולטנים למניעת הצפות. בעיריית נס ציונה, עיר שסבלה מהצפות נרחבות בחורף הקודם, אף הוסיפו ונערכו לקליטת מי הגשמים במאגר שנחפר במיוחד לפני כשנה. המאגר הוקם כדי לקלוט את מי הגשמים הזורמים לעיר מהערים השכנות ראשון לציון ובאר יעקב. המים שנאגרים מרוקנים באמצעות משאבות.

בצפון: שלג בפסגות הגולן, ללא רוחות משמעותיות 

בהרי הגולן ממתינים לראות אם התחזיות לשלג יתממשו. עד כה ירד שלג רק בחרמון. מאז שעות הבוקר ירדו ממטרים מעטים בגליל המערבי במערכת הגשם הנוכחית, והזרימה בנחל הגעתון במרכז נהריה נותרה נמוכה והוא לא עלה על גדותיו.

רוחות חזקות וים סוער בסופה "כרמל", צילום: הרצי שפירא

שלג החל לרדת בחלקים הגבוהים של מג'דל שמס ונערם לגובה של סנטימטרים אחדים. באתר החרמון, כאמור, ירד מאז שעות הבוקר שלג ומפלסות האתר החלו לפלס את הדרכים לאתר. בחלקו העליון של האתר נערם השלג לגובה 30 סנטימטרים ובחלקו התחתון לגובה של כ-10 סנטימטרים. מיקי ענבר, דוברת אתר החרמון, מסרה: "הטמפרטורה באתר עומדת על מינוס 2 מעלות. האתר סגור ועל מועד פתיחה מחודשת נעדכן. השלג צפוי לרדת גם היום וגם מחר".

ירושלים: רוחות חזקות ללא משקעים רבים

רוחות עזות מנשבות בירושלים ובסביבתה. תושבי הבירה הצטיידו בביגוד חם כדי להתגבר על מזג האוויר הקר, וגם במטריות. בשלב זה עד שעות אחר הצהריים, ולמרות הציפייה לסערה גדולה, אין עדיין משקעים רבים בעיר, אלא בעיקר רוחות חזקות וטמפרטורות נמוכות.

בעקבות הרוחות החזקות בבירה התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על עמוד תאורה שנפל על משאית בדרך חברון בעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לשני גברים כבני 30 במצב קל ופינו אותם לביה"ח הדסה עין כרם.

העמוד שקרס בירושלים עקב הרוחות העזות, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

הגשם יימשך עד יום חמישי

מחר (שלישי) הסופה תימשך, אולם הרוחות והגשמים ייחלשו. מחר ימשיכו לרדת גשמים בצפון ובמישור החוף אך הרוחות יחלשו. הסכנה להצפות עדיין קיימת וכן קיים חשש משיטפונות בנחלי המזרח. בדרום הארץ יהיה מעונן חלקית וקר. שלג ירד רק בחרמון. 

ביום רביעיירד גשם בצפון ובמרכז ועדיין קיים חשש להצפות. הגשמים יימשכו לתוך יום חמישי בצפון ובמרכז כאשר יהיו יותר הפוגות בגשמים. בחמישי הסופה צפויה להסתיים, אך בחרמון עדיין ירד גשם.

בתוך כך גל הגשמים האחרון הביא לראשונה החורף לעלייה של מפלס הכינרת. על פי נתוני רשות המים ירידת מפלס הכינרת נפסקה ביום ראשון האחרון ומאז המפלס החל לעלות לראשונה החורף.

השתתפו בהכנת הידיעה: עידן אבני, שלומי דיאז, יורי ילון

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר