התחזית: שרב כבד במחצית השנייה של השבוע

הרמזים הראשונים של הסתיו כבר בפתח, אך לפני כן עומס חום כבד בדרך לאזורנו • השרב הצפוי יחל ברביעי, יתעצם בימים שישי ושבת וצפוי להישבר ביום ראשון • יש לציין כי על פי חלק מהמודלים השרב יישבר כבר ביום שבת

עומס חום כבד בכל חלקי הארץ. צילום: אי.פי

תחזית מזג האוויר: עם תחילתו של חודש ספטמבר מגיעים אלינו הרמזים הראשונים של הסתיו, אך לפני כן צפוי להגיע לארץ שרב כבד שיחל ברביעי, יתעצם בשישי ושבת וצפוי להישבר ביום ראשון. יש לציין כי על פי חלק מהמודלים השרב יישבר כבר ביום שבת.

בעקבות גל החום פרסם משרד הבריאות אזהרה, שבמסגרתה הוא קורא להימנע מיציאה לשמש שלא לצורך וכן לשתות הרבה. כמו כן, קורא המשרד להשגיח על חלקי האוכלוסייה הרגישים יותר לחום הכבד הזה - פעוטות, נשים בהיריון, מבוגרים ודרי הרחוב.

סיור בים המלח, עומס חום כבד (ארכיון), צילום: יהונתן שאול

התחזית בהרחבה

היום (שלישי) יהיה בהיר ותורגש עלייה בטמפרטורות. כמו כן, ייעשה חם מעט מהרגיל לעונה בעיקר בהרים ובפנים הארץ. הים התיכון יהיה גלי עם גלים בגובה 120-60 סנטימטרים.

מחר, יום רביעי, גל חום יחל לפקוד את הארץ ותחול עלייה נוספת בטמפרטורות ויעשה חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ. גם במישור החוף ייעשה חם מהרגיל עד שרבי. אחר הצהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך מישור החוף. בכל הנוגע לים התיכון, בחוף הצפוני הים יהיה נוח עד גלי עם גלים בגובה 100-40 ס"מ, בחוף הדרומי הים יהיה גלי עד גבה גלים ומסוכן לרחצה, עם גלים בגובה 140-60 סנטימטרים.

מזג אוויר שרבי: עומס חום כבד בחוף הים באשקלון // צילום: יניב זוהר

ביום חמישי יוסיף להיות שרבי בהרים ובפנים הארץ וחם מהרגיל עד שרבי במישור החוף. מבחינת חלוקת עומסי החום ברחבי הארץ, הרי שיהיה עומס חום כבד בהרים, במישור החוף, בשפלה ובצפון הנגב, וכן עומס חום כבד עד קיצוני בעמקי הצפון, בבקעת הירדן, בים המלח ובערבה. הים התיכון יהיה נוח עד גלי עם גלים בגובה 80-40 סנטימטרים.

ביום שישי גל החום יגיע לשיאו וישרור שרב כבד ברוב חלקי הארץ. ברצועת החוף יהיה חם מהרגיל עד שרבי. מבחינת חלוקת עומסי החום ברחבי הארץ הרי שיהיה עומס חום כבד בהרים ובמישור החוף, וכן כבד עד קיצוני בשפלה, בצפון הנגב, בעמקי הצפון, בבקעת הירדן, בים המלח ובערבה. הים התיכון יהיה נוח עד שרבי עם גלים בגובה 60-30 סנטימטרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר