X

מביאות הביתה מיליארדים: איך ריהאנה, סלינה גומז וכוכבות על אחרות שולטות בתעשיית היופי

בין שפתון למסר חברתי, בין סרום לחזון גלובלי – ריהאנה, סלינה, אריאנה וקולגות מוכיחות שיופי הוא לא רק מראה אלא כוח כלכלי, תרבותי ואישי שמוביל טרנדים ומשנה את חוקי המשחק של תעשייה ותיקה

עמוד הבית באתר מוצרי היופי של קיילי ג'נר, 'קיילי קוסמטיקס'. צילום: יחצ

כוכבות-על כבר מזמן לא מסתפקות בהקלטות, הופעות ובמסכים – הן כובשות גם את עולם הביוטי. מותגי הטיפוח והאיפור שהקימו ריהאנה, סלינה גומז, קיילי ג'נר, היילי ביבר ואריאנה גרנדה מוערכים כיום במיליארדי דולרים, כל אחת בדרכה. הן לא רק מוכרות מוצרי יופי – הן מחדשות, מחנכות ומשפיעות על הדרך בה צרכנים וצרכניות תופסים את עצמם.

Fenty Beauty של ריהאנה – שווי מוערך: 2.8 מיליארד דולר

כשריהאנה השיקה את Fenty Beauty בשנת 2017, היא עשתה זאת עם בשורה: 42 גוונים של מייקאפ כדי שכל אחת תוכל למצוא התאמה. "רציתי שכולם ירגישו כלולים", אמרה למגזין Essence.
המנטרה של הזמרת, כפי שציינה בראיון ל־Elle: "יופי נועד להיות כיף, לא משהו מלחיץ או תלבושת אחידה". הגישה הזו הפכה את המותג לאהוב במיוחד, עם להיטים כמו Gloss Bomb Stix שהפכו לפריטים קבועים בתיקים של רבות.

שפתון גלוס בומב סטיקס של פנטי ביוטי, צילום: אתר רשמי

Rare Beauty של סלינה גומז – שווי מוערך: 2 מיליארד דולר

סלינה גומז שילבה בין יופי לנפש: המותג Rare Beauty שהשיקה ב־2020 טבעוני, רך ומתמקד בקשר בין בריאות הנפש לבין תחושת הערך העצמי.
"מאז ומתמיד רציתי שנוכל לדבר בכנות על יופי ובריאות נפשית, ואיך הם מתחברים", סיפרה גומז ל־Cosmopolitan.
אחוז מהכנסות החברה מוקדש לקרן Rare Impact, שכבר תרמה מעל 20 מיליון דולר לארגוני בריאות הנפש – ומיתגה את גומז כאחת הכוכבות עם אג'נדה חברתית ברורה.

פרסום חוצות לקראת השקרת הבושם הראשון של ליין הביוטי סלינה גומז, Rare EDP

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Rare Beauty by Selena Gomez (@rarebeauty)

Kylie Cosmetics של קיילי ג'נר – שווי מוערך: 1.2 מיליארד דולר

המהלך של קיילי ג'נר היה מהפכני: ב־2015, כנערה בת 18 בלבד, השיקה את Lip Kit שהפך לתופעה ברשתות. תוך שנה הקימה את Kylie Cosmetics, והיום היא שווה מאות מיליוני דולרים.
אבל לדבריה, הכסף לא היה המניע העיקרי. "פשוט ידעתי שיש לי כישרון והייתי נלהבת מאיפור", אמרה ל־Harper’s Bazaar Arabia. "לא תיארתי לעצמי שאפשר להפוך את התשוקה הזו לעסק".

ייסדה אימפריית יופי בגיל 18. קיילי ג'נר, צילום: יחצ

Rhode של היילי ביבר – שווי מוערך: מיליארד דולר

מותג הטיפוח Rhode, אותו הקימה היילי ביבר, נמכר בחודש מאי האחרון ל־e.l.f. Beauty בעסקה בשווי של עשרה ספרות. ביבר תמשיך לכהן כמנהלת הקריאייטיב הראשית.
"בשבילי, Rhode נועדה ליצור מוצרים חיוניים לשימוש יומיומי – פשוטים, נקיים ויעילים", מסרה. בין המוצרים הפופולריים של המותג ניתן למצוא את Glazing Milk – סרום לחות שנותן לעור מראה זוהר ורענן.

נוזל לחות מרוכז (hydrating essence) ההעניק מראה עור זוהר מבריק, כמו של ביבר עצמה, צילום: אתר רשמי

R.E.M. Beauty של אריאנה גרנדה – שווי מוערך: 500 מיליון דולר

את R.E.M. Beauty הקימה גרנדה ב־2021 מתוך גישה אישית ליופי. "איפור זה ביטוי עצמי. הוא לא נועד רק לעקוב אחרי טרנדים", אמרה למגזין Glamour.
המוצרים שלה – בעלי מראה שובבי ונוצץ – מזמינים את המשתמשות לחקור ולשחק, כמו למשל הצלליות הנוזליות Starlet שמאפשרות יצירת מראות ייחודיים.

אריאנה גרנדה ו-REM ביוטי

     

View this post on Instagram

           

A post shared by r.e.m.beauty (@r.e.m.beauty)

לא רק שיווק – אלא תרבות

מותגי היופי של הכוכבות האלה לא רק מצליחים – הם גם משנים את כללי המשחק: מתפיסה של יופי כסטנדרט אחיד, למקום של הכלה, רגש, פשטות וביטוי אישי. הן הפכו את עצמן ממובילות דעת קהל לבעלות חזון עסקי אמיתי – כזה שמהדהד בקהל צעיר ומודע יותר מתמיד.


המאמר נכתב בסיוע כלי AI ונערך על ידי עורכת המדור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר