הופעה פרטית בחתונה. ריהאנה. צילום: רויטרס

חתונה עם ריהאנה, יאכטה עם בריכה ואי פרטי: בילויי הקיץ של עשירי העולם

הם יוצאים להפלגות על יאכטות בגודל של רחובות שלמים, ישנים בבתי-ענק מאובטחים, קונים איים שלמים כדי להתבודד וטסים לחלל כמתנת יום הולדת. הצצה לגרסה של המיליארדרים לחופשת קיץ

[object Object]

בזמן שרובנו מחשבים מאיפה להביא את התקציב לחופשה המשפחתית השנתית בחו"ל, במיוחד לאור מחירי הטיסות הגבוהים במיוחד בתקופת המלחמה, עשירי העולם חיים במציאות שונה לחלוטין. עבורם, בילוי קיץ אחד יכול להגיע לעלות שרובנו לא נרוויח עד הפנסיה – אפילו מפעילי הקייטנות היקרות להחריד ברחבי ישראל שעולות משכורת חודשית לילד ליום. הנה כמה דוגמאות לבילויי הקיץ הראוותניים של המיליארדרים:

יאכטות – ערים פרטיות צפות

אחד הסמלים הקיציים הבולטים ביותר של עושר הוא יאכטות. לא מדובר בסירות נופש רגילות, אלא בארמונות צפים, שאורכם עשוי להגיע ל-180 מטר ומעלה.

היאכטה "Eclipse" של האוליגרך הרוסי-ישראלי רומן אברמוביץ', באורך 162.5 מטר ובעלות של לפחות 500 מיליון דולר, כוללת שני מנחתי מסוקים, צוללת פרטית ומערכת הגנה מפני טילים, וצריכה 70 אנשי צוות שיתפעלו אותה.

היאכטה "Azzam" של שייח' ח'ליפה בן-זאיד אאל נהיאן, נשיא האמירויות הערביות לשעבר שמת לפני 3 שנים, קטפה מהקודמת את תואר היאכטה הפרטית הארוכה בעולם, עם אורך של 180 מטר ובעלות 600 מיליון דולר. גם היא מצוידת בצוללת פרטית.

מייסד אורקל לארי אליסון ומפיק הסרטים והמוזיקה דייויד גפן חלקו בעבר את היאכטה "Rising Sun", באורך 138 מטר, הכוללת 82 חדרים, מגרש כדורסל ומרתף יינות. היאכטה "Dilbar" של המיליארדר האוזבקי-רוסי אלישר אוסמנוב, שאורכה 156 מטר, מתהדרת בבריכת השחייה המקורה הגדולה ביותר על יאכטה – 25 מטר אורכה.

היאכטה של ג’ף בזוס, “Kuro”, עלתה כחצי מיליארד דולר ואורכה 127 מטר. ולמקרה שתהיתם, היאכטה של סטיב ג’ובס, עלתה 105 מיליון אירו ואורכה 78 מטר "בלבד" – ולפני שנה ושבוע היא ניזוקה קלות בהתנגשות עם יאכטה אחרת, שבבעלות האיש השלישי בעושרו במקסיקו.

היאכטות הללו מאובזרות במרפאות, מנחתי מסוקים, אולמות קולנוע פרטיים וחדרי כושר מקצועיים. הטיול הקיצי הטיפוסי עשוי לכלול עגינה בריביירה הצרפתית, קפיצה לאיים היווניים ולבסוף עצירה באיביזה – כשכל תחנה מלווה בעלויות עגינה שמגיעות לעשרות אלפי דולרים ליום.

לא צריך בית מלון – יש בתי קיץ

המיליארדרים אינם מסתפקים בבתי נופש רגילים. הם רוכשים או שוכרים אחוזות עצומות באתרי הנופש היוקרתיים ביותר בעולם. ג'ף בזוס, למשל, רכש מתחם של 14 דונם בהוואי תמורת 78 מיליון דולר, הכולל בית ראשי עם 8 חדרי שינה ווילה לאורחים. מארק צוקרברג מחזיק ברצועת חוף בשטח אדיר של 1,300 דונם בהוואי.

באירופה, הטרנד הוא רכישת טירות היסטוריות או אחוזות יין בטוסקנה ובפרובנס. לארי אליסון רכש ב-2012 את רובו המוחלט (98%) של האי לנאי בהוואי תמורת 300 מיליון דולר, מה שהפך אותו בעצם לבעלים של אי עם יותר מ-3,000 תושבים.

מסיבות דימיוניות

מסיבות הקיץ של המיליארדרים הן אירועים שמגדירים מחדש את המושג "חגיגה יוקרתית". חתונת אנאנְת אמבני, בן המיליארדר ההודי מוּקש אמבני, נמשכה יותר משבוע ועלתה מאות מיליוני דולרים, כולל הופעות פרטיות של ריהאנה, באקסטריט בויז, קייטי פרי וג'סטין ביבר. המסיבה כללה 1,200 אורחים שהוטסו במטוסים פרטיים מכל רחבי העולם.

ג'ף בזוס זכה לכותרות עם מסיבת יום הולדתו ה-60 שעלתה 50 מיליון דולר, וגם בה הופיעה קייטי פרי בהופעה פרטית, בנוסף לבלאק אייד פיז.

הקישוט במסיבות אלו מבוצע על ידי מעצבים הרגילים לעבוד עם אולמות קונצרטים וחברות הפקה מהגדולים בעולם, וחלק מהאירועים כוללים אטרקציות כמו מופעי זיקוקים פרטיים או אפילו הופעות אומנותיות ייחודיות שנוצרות במיוחד לאירוע.

ספורט ובידור אקסטרים

אפילו פעילויות החוץ של המיליארדרים רחוקות משלנו. מעבר לעצם הבילוי באחוזות פרטיות, עם מגרשים פרטיים ומאמנים פרטיים, הם יוצרים חוויות ייחודיות ובלתי נשכחות: בקיץ 2021 המריאו ריצ’ארד ברנסון וג'ף בזוס בהפרש של כמה ימים לקצה החלל – כל אחד בכלי הטיס של החברה שבבעלותו (אנחנו נזהרים לא לקרוא להם “חלליות”, בשל המחלוקת בשאלה האם הם בכלל הגיעו לחלל).

ביקורת בשני שקל

הבילויים הקיציים הרהבתניים הללו מעוררים גם ביקורת הולכת וגוברת מצד אלה שלא בדיוק יכולים להרשות לעצמם את כל המותרות האלה. עמותות סביבתיות מצביעות על כך שהפליטות הנלוות לטיסות פרטיות תכופות, הפעלת יאכטות ענק והעברות ציוד וצוותים ברחבי העולם תורמות באופן משמעותי להתחממות הגלובלית. בנוסף, עצם העובדה שבילוי קיץ של אדם אחד עשוי לעלות יותר מהכנסה שנתית (או רב-שנתית) של משפחות שלמות מעוררת ביקורת על הפער החברתי.

למרות הביקורת, התחום ממשיך לצמוח. חברות המתמחות בתכנון חופשות יוקרה מדווחות על עלייה מתמדת בביקוש לחוויות "בלתי אפשריות", כשמיליארדרים חדשים מבקשים להתחרות על היכולת להתגאות בחופשת הקיץ המוגזמת ביותר.

(הכתבה נכתבה בסיוע קלוד)

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...