בתמונות חדר המלון שהזמנתם נראה מושלם. גם כשאתם נכנסים אליו, במבט ראשון הוא נראה נקי ומסודר. ובכל זאת, במעמקי המוח אתם שואלים את עצמכם האם צוות הניקוי של המלון עושה עבודה יסודית, או מעגל פינות ומשאיר חיידקים בין אורח לאורח. איך מרגיעים את החששות? קלוד עושה לנו סדר בחדר.
כלי מיטה
תחילה כדאי להתמקד בפריט שתגעו בו כנראה הכי הרבה – כלי המיטה. יש כמה סימנים חזותיים ברורים לחפש: בחנו את הסדינים וכיסויי הכריות לאיתור כתמים או שינויי צבע. בדקו גם את הסדינים לאיתור קמטים חריגים – מראה מבולגן עלול לרמז על כך שהמיטה הוכנה בחיפזון, במקום להיות מכובסת ומוחלפת.
כדאי להסיר את כיסויי הכריות ולבדוק את הכריות עצמן, לאיתור צבע צהוב לא נעים שעשוי לרמז על הצורך בהחלפתן. מומלץ לנסוע עם מנורת אולטרה-סגול, כדי לחשוף כתמים בלתי נראים על המיטה.
אבל אולי הדבר החשוב ביותר לחפש בבדיקת כלי המיטה הוא עדויות לכנימות – בדיוק בגלל זה מומחים ממליצים לשים את המזוודה באמבטיה בשלב הראשון. בחנו את הסדינים לאיתור כתמים יבשים אדומים או שחורים, שעלולים להצביע על הפרשות כנימות מיובשות.
מבט מאחורי הקלעים
במבט ראשון, החדר שלכם עשוי להיראות נקי לחלוטין, אבל חקירה קלה יכולה לחשוף כמה נקודות מבולגנות. הסתכלו מאחורי השידה, מתחת למיטה, והזיזו כמה כיסאות, כדי לוודא שלא החמיצו כלום במהלך הניקוי. לאחר מכן, הזיזו בזהירות כמה מהמתקנים, כמו הטלוויזיה, מנורת השידה או המיני-בר. יש סיכוי שתחשפו קצת לכלוך וחלודה שאחרת הייתם מתעלמים מהם.
חיפוש אחר עובש
הצטברות עובש בדרך כלל לא קורה בין לילה. לכן, קירות עם עובש נראה לעין יכולים להעיד על כשלים חוזרים בשמירה על ניקיון החדר. חפשו טפטים מתקלפים או כתמי מים על הקיר – שניהם סימנים צפויים לצמיחת עובש. שימו לב גם לחלקים לחים של השטיח – עלולה להיות לחות וצמיחת עובש מתחת לרגליכם.
לאחר מכן, היכנסו לחדר האמבטיה וחפשו עובש שחור לאורך קצות האמבטיה או סביב האסלה והכיור. לבסוף, שאפו עמוק – אם האוויר מריח עכור או לח, זה בדרך כלל סימן שהחדר אינו נקי.
בדיקת נקודות מגע נפוצות
ידיות דלתות, שלטי טלוויזיה ומתגי אור הם כמה מנקודות המגע הנפוצות ביותר בכל חדר מלון. מחקר משנת 2012 שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת יוסטון מצא שהפריטים האלה נוטים להיות בין המלוכלכים ביותר במלון. הממצאים הצביעו על כך שצוותי ניקוי מסוימים של מלונות מזניחים נקודות מגע, ומשאירים אורחים עתידיים חשופים לחיידקים ובקטריות.
כשאתם מתאכסנים בחדר, בחנו את הפריטים האלה לאיתור סימנים ברורים של לכלוך, כמו כתמים או טביעות אצבע, והביאו איתכם מגבוני חיטוי, למקרה שתצטרכו לנגב אותם.
סריקת אזורים משותפים
אזורים משותפים מלוכלכים יכולים לשמש דגלים אדומים לגבי המחויבות של המלון לניקיון כללי. למשל, אם אתם מבחינים בזבל ברחבי החניון, זה סימן ראשוני מדאיג. אם אתם נכנסים ללובי ומבחינים בפירורים ברחבי אזור ארוחת הבוקר או פחי זבל עמוסים – גם זה סימן להזנחה.
נסו לברר מראש
אתרים כמו Google Reviews ו-Tripadvisor מקלים על אורחי מלונות לפרסם ביקורות, כדי להזהיר מבקרים עתידיים על בעיות שנתקלו בהם במהלך השהייה. לפני הזמנת חדר כלשהו, בדקו ביקורות עדכניות על המלון, כדי לראות אם יש הערות על הניקיון. אם קיים דפוס חוזר של ביקורות שליליות ואנשים לא מרוצים – סביר להניח שהחוויה שלכם תהיה דומה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
