לאס וקסנר, המיליארדר בן אוהיו, מוכר לרבים כמי שבנה את אימפריית האופנה של ויקטוריה'ס סיקרט, אך היום הוא מתגלה כאחד המרוויחים הגדולים – והבלתי צפויים – ממהפכת הבינה המלאכותית. מה הקשר בין הלבשה תחתונה למעבדים גרפיים? איך שחקן ותיק בן 87 הצליח לא רק להסתגל לעולם החדש, אלא גם להקדים את מרבית המשקיעים בו? הצצה לאחת מההצלחות הפיננסיות הגדולות של השנים האחרונות – ולמה שכולכם יכולים ללמוד ממנה.
מהלבשה לקדמת הטכנולוגיה: שינוי כיוון מסעיר
בשנת 2020 פרש לאס וקסנר מניהול L Brands (הידועה היום בשם: Bath and Body Works) – קבוצת הקמעונאות שהובילה את ויקטוריה'ס סיקרט ואברקרומבי אנד פיץ'. רבים סברו שזהו קץ דרכו הציבורית, במיוחד לאור הסתבכותו בפרשת הקשרים עם עבריין המין ג'פרי אפשטיין (אשר שימש כמנהל ההון האישי של וקסנר, תפקיד שהעניק לו גישה נרחבת לכספיו, נכסיו, ולמערכת הקשרים שלו), אך וקסנר לא פרש לאחוזתו, אלא הפתיע את כולם והשקיע בתחום רחוק מאוד מעולם האופנה – חברות בינה מלאכותית.
ההימור התברר כהצלחה מסחררת. בשלושת החודשים האחרונים בלבד, הונו של וקסנר זינק מ-7.9 ל-10.1 מיליארד דולר, בעיקר בזכות השקעה מוקדמת שלו בחברת CoreWeave, שמפתחת תשתיות ענן חכמות עבור ענקיות טכנולוגיה כמו מיקרוסופט, מטא ואמזון.
View this post on Instagram
מפתחת תשתיות ענן לחברות ענק. CoreWeave
ההשקעה הקטנה ששינתה את הכל
ב-2019, באמצעות קרן נאמנות שהקים למען ילדיו, השקיע וקסנר מיליון דולר בחברת CoreWeave הצעירה, וב-2021 הוסיף עוד 600 אלף דולר בסבב השקעות נוסף. כש-CoreWeave הונפקה בבורסה במרץ האחרון, השווי של מניות המשפחה כבר עמד על כ-730 מיליון דולר. לאחרונה, שווי מניותיהם חצה את ה־2.8 מיליארד דולר.
איך זה קרה? CoreWeave, המציעה תשתיות ענן מתקדמות וייעודיות לבינה מלאכותית, מחשוב עתיר ביצועים (HPC) ויישומים גרפיים, הפכה לאחת החברות הבולטות בתחום ה-AI. לפי נתוני החברה, הכנסותיה ברבעון הראשון של 2025 עמדו על 982 מיליון דולר – עלייה של 420% לעומת השנה שעברה. עם זאת, כמו רבות בענף, החברה עדיין לא רווחית.
למידע נוסף על CoreWeave והמודל העסקי שלה, ראו כתבה מורחבת באתר TechCrunch.
לא רק הימור פיננסי – אלא חזון מקומי
וקסנר לא רק מזהה הזדמנויות, אלא יוזם אותן. דרך חברת הפיתוח שלו The New Albany Company, הוא הפך את עיר הולדתו ניו אולבני מאזור חקלאי לעורק חיים טכנולוגי. מאז 2019 מכרה החברה אלפי דונמים לענקיות כמו גוגל, אמזון, מיקרוסופט ואינטל, שבנו שם מרכזי מידע ובסיסים לייצור שבבים.
כיום, ניו אולבני היא אחד ממרכזי החדשנות הצומחים בארצות הברית. פרויקט השבבים של אינטל (בשווי של מעל 28 מיליארד דולר), מתעכב אומנם עד 2031, אך ההשפעה על הסביבה כבר ניכרת. בנוסף, חברות כמו Anduril הכריזו על הקמת מפעלים בשווי מיליארד דולר שיתמקדו במערכות נשק אוטונומיות.
עוד על הקמת פארקי תעשייה ובינה מלאכותית בניו אולבני באתר The Columbus Dispatch.
הקרקע שכולם רוצים – במחיר ששובר שיאים
באחרונה, רכשה גוגל שטח של כ-340 דונם בניו אולבני במחיר שיא של 741,000 דולר לאקר – סכום שמסמל את הלהט סביב אזור זה. לפי דיווח של Columbus Business First, חברת הפיתוח של וקסנר שוקדת כיום על רכישת מעל 1,200 אקר נוספים באזור מריסוויל, כ-40 דקות מניו אולבני, בהם יוקמו פארקים תעשייתיים חדשים.
החזון של וקסנר ברור: להפוך את אוהיו למוקד חדשנות וייצור טכנולוגי בינלאומי, ובעיקר להפוך את הקרקע שלו – לנכס הכי חם בשוק.
מה הלאה? תחזית לעתיד בוהק
בפגישת דירקטוריון שנערכה לאחרונה במרכז הרפואי על שמו, העריך וקסנר כי "כנראה שההשקעה הגדולה ביותר בבינה מלאכותית בעולם תתרחש בקולומבוס". זו לא רק הצהרה – אלא תזכורת לכך שעתיד הטכנולוגיה לא מתרחש רק בעמק הסיליקון, אלא גם בעמקי אוהיו, בתנאי שיש מי שיאמין, ישקיע – ויתעקש להוביל.
המאמר נכתב בסיוע כלי ai ונערך על ידי עורכת המדור.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
![[object Object]](/wp-content/uploads/2024/05/15/06/whatsapp-israelhayom-m-150-.gif)