נהג עצבני בפקק. צילום: פידי באמצעות Midjourney

להיחלץ מהפקק: כך תשתחררו מהלחץ של הפקקים

אין כרגע שום פתרון ריאלי לעמידה בפקקים בישראל – אבל מי שלא רוצה להיות בלחץ, יכול לעשות כמה דברים שירגיעו אותו בזמן שהוא תקוע עם עוד המוני ישראלים בעומסי תנועה

[object Object]

אם יש משהו שמאחד את הישראלים, זה התסכול מפקקים. בין אם אתם תקועים על כביש 1 בדרך לירושלים או מחכים ברמזור קצר מדי בתל אביב, הפקקים יכולים להפוך כל נסיעה לסיוט מתמשך. אבל מה אם במקום לצפור ולקלל, נלמד להפוך את הזמן הזה להזדמנות להירגע? ביקשנו מגרוק ללמד אותנו איך להפוך את העמידה בפקקים למרגיעה יותר.

למה פקקים כל כך מלחיצים?

לפי מחקרים, 62% מהנהגים מדווחים על עלייה במתח בזמן נהיגה בפקקים. הסיבה לכך היא תחושת חוסר שליטה, לחץ בזמן והרעש הבלתי פוסק של צפירות. מתח כרוני כזה עלול להשפיע על הבריאות, לגרום לעלייה בלחץ הדם ואפילו להחמיר חרדות.

טכניקות להפחתת מתח בפקקים

הנה כמה דרכים להפוך את הפקק לחוויה קצת פחות מעצבנת:

נשימות מודרכות: נסו את טכניקת "4-7-8": שאפו אוויר במשך 4 שניות, עצרו את הנשימה למשך 7 שניות, ונשפו למשך 8 שניות. זה מרגיע את מערכת העצבים תוך דקות.

האזינו לפודקאסט או מוזיקה מרגיעה: הכינו פלייליסט של שירים אקוסטיים או פודקאסטים קלילים. מחקרים מראים שמוזיקה בקצב איטי (60-80 פעימות לדקה) מפחיתה דופק.

תרגלו מיינדפולנס: התמקדו בסביבה – שימו לב לנוף מחוץ לחלון, לצבעי המכוניות או לתחושת ההגה בידיים. זה עוזר להישאר בהווה.

שחררו את הגוף: כווצו ושחררו את השרירים בכתפיים או בצוואר. תרגילים קטנים כאלה מפחיתים מתח פיזי.

שיחה עם חבר: אם יש לכם דיבורית, התקשרו למישהו ששיחה איתו משפרת לכם את מצב הרוח. צחוק וקשר עם אחרים הוא תרופה נהדרת.

טיפים למניעת מתח מראש

צאו מוקדם יותר: 10 דקות נוספות יכולות להפחית את הלחץ להגיע בזמן, אם זה הגורם ללחץ שלכם.

השתמשו ב-Waze בחוכמה: בדקו מסלולים חלופיים לפני היציאה. אפשר גם לנסות לפעמים בעצמכם מסלולים חלופיים שווייז פחות ממליצה עליהם, רק כדי לוודא שהיא אכן שולחת אתכם בד"כ לדרכים הפחות פקוקות. ניסויים כאלה יש לבצע כמובן כאשר אינכם בלחץ זמן.

שנו גישה: במקום לראות בפקק בזבוז זמן מיותר, חשבו עליו כהזדמנות טובה, גם אם כפויה, להאזין לספר מוקרא, לתכנן את היום או סתם לשיר לעצמכם קריוקי באוטו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...