"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X
שיתוף כתבה
האם נמצא הסבר מדעי לאיסור על אכילת חזיר?
חוקרים שבדקו את השפעת הבשר האדום על בריאות המוח גילו שמנת בייקון ביום מעלה משמעותית את הסיכון לדמנציה
גבר אוכל בייקון. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

האם נמצא הסבר מדעי לאיסור על אכילת חזיר?

חוקרים שבדקו את השפעת הבשר האדום על בריאות המוח גילו שמנת בייקון ביום מעלה משמעותית את הסיכון לדמנציה

,עודכן
0השמעה
[object Object]

מחקר חדששיפורסם בגיליון החודש הבא של כתב העת המדעי Neurology, וכבר מופיע באתר שלו, עשוי להציע הסבר מדעי מפתיע לאיסורי התורה על אכילת בשר מסוגים מסוימים. המחקר, שנערך על ידי צוות חוקרים מבית החולים בריגהם במסצ’וסטס בשיתוף עם בית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת הרווארד הסמוכה, מצא כי צריכה של בשר אדום מעובד עלולה להאיץ את הזדקנות המוח ולהגביר משמעותית את הסיכון לדמנציה. Claude מספרת לנו על התגלית.

במחקר, שעקב אחר יותר מ-133,000 אנשי מקצוע בתחום הבריאות במשך 43 שנים, נמצא כי אנשים שצרכו רק רבע מנה או יותר של בשר אדום מעובד ליום היו בסיכון גבוה ב-13% לפתח דמנציה בהשוואה לאלה שצרכו כמויות מינימליות. חשוב לציין כי מנת בשר אדום היא כ-85 גרם – בערך בגודל של חפיסת קלפים.

ממצאים אלה מעניינים במיוחד בהקשר של דיני הכשרות שלנו. התורה אוסרת על אכילת מגוון רחב של בעלי חיים, החל מגמלים ועד חזירים, ומחייבת תהליכי הכנה מדוקדקים לבשר המותר. בעוד שהסיבות לא ידועות לאף אדם, לא אז ולא היום, המחקר החדש מדגים כיצד הגבלות אלו עשויות לשרת תכלית בריאותית.

החוקרים מצאו כי החלפת בשר אדום מעובד במקורות חלבון בריאים יותר יכולה לסייע בהגנה על בריאות המוח. החלפת מנה יומית של נקניקיות או בשר מעובד באגוזים וקטניות הייתה קשורה לסיכון נמוך ב-19% לדמנציה. דגים הוכחו כמועילים אף יותר, עם הפחתה של 28% בסיכון לדמנציה כאשר הוחלפו בבשר מעובד.

החוקר הראשי, ד"ר דניאל וונג, מציין כי הפחתת צריכת בשר אדום והחלפתו במקורות חלבון אחרים ואפשרויות צמחיות עשויה להיכלל בהנחיות תזונתיות לקידום בריאות קוגניטיבית. בעוד שהמחקר אינו מתייחס ישירות לדיני הכשרות, הוא מהווה תזכורת לכך שלחוקים עתיקים שאיננו מבינים עשויות להיות גם הצדקות מדעיות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו